Σάββατο 15 Ιανουαρίου 2011

Πολυδύναμα ή πολυαδύναμα; ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΕΙΣ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ ΔΡΟΜΟΛΟΓΕΙ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ

Τα σχολεία που δεν έχουν καλές εγκαταστάσεις ή άρτιο εξοπλισμό (δηλαδή τα περισσότερα), οι μικρές μονάδες καθώς και οι μαθητές που χρειάζονται μισή ώρα μετακίνησης ή 10 χιλιόμετρα για να φτάσουν στο σχολείο τους θα είναι τα «θύματα» των συγχωνεύσεων που δρομολογεί το υπουργείο Παιδείας.
Με ανακοίνωσή του, χθες, το υπουργείο επιβεβαίωσε τους φόβους της ανάστατης εκπαιδευτικής κοινότητας για ευρείες συγχωνεύσεις των σχολείων της χώρας καθώς αναφέρθηκε σε σχέδια περί «σχολικών κέντρων και πολυδύναμων σχολικών μονάδων». Την ίδια ώρα, δάσκαλοι και καθηγητές πραγματοποιούσαν στάσεις εργασίας και συγκεντρώσεις έξω από όλες τις περιφερειακές διευθύνσεις της χώρας.
Προειδοποιούν για υποβάθμιση της εκπαίδευσης, αύξηση της μαθητικής διαρροής, οικονομική επιβάρυνση των οικογενειών προκειμένου να διασφαλίσουν την πρόσβαση των παιδιών τους στο σχολείο καθώς και παύση των προσλήψεων εκπαιδευτικών.
Η δημιουργία των «σχολικών κέντρων και πολυδύναμων σχολικών μονάδων θα γίνει με αυστηρώς παιδαγωγικά κριτήρια», διαβεβαιώνει το υπουργείο Παιδείας που, σύμφωνα με πληροφορίες, έχει ήδη προχωρήσει στην κατάρτιση των σχετικών καταλόγων. Αλλωστε, το σχέδιο πρέπει να εφαρμοστεί την επόμενη κιόλας χρονιά.
Με οδηγό τον (ασαφή) κανόνα «ένας δάσκαλος και ικανός αριθμός μαθητών ανά τάξη στα δημοτικά σχολεία» τα σχέδιο προβλέπει τη συγκέντρωση μαθητών και εκπαιδευτικών σε μονάδες που θα πληρούν συγκεκριμένα δημογραφικά, χιλιομετρικά αλλά και ως προς τις υποδομές κριτήρια. Μοναδική εξαίρεση τα σχολεία Α'θμιας και Β'θμιας «των απομονωμένων και απομακρυσμένων ορεινών και νησιωτικών περιοχών της χώρας. Ολα τα άλλα θα υπαχθούν στο πρόγραμμα ανασχεδιασμού του σχολικού χάρτη της χώρας με τον οποίο μεταξύ άλλων, ισχυρίζεται το υπουργείο, θα διευκολυνθεί η οργάνωση των πολυδύναμων κέντρων σε ολοήμερα, η λειτουργία τμημάτων ένταξης και ενισχυτικής διδασκαλίας και πρωτοποριακά προγράμματα διδασκαλίας.
Τα κριτήρια
Σύμφωνα με την ανακοίνωση, τα κριτήρια επιλογής σχολείων είναι:
* Δημογραφικά στοιχεία κάθε περιοχής (ρυθμός μείωσης των μαθητών).
* Χιλιομετρική απόσταση που καλείται να διανύσει κάθε μαθητής (όχι παραπάνω από 10 χιλιόμετρα ή μετακίνηση άνω της μισής ώρας σε συνάρτηση με το γεωγραφικό ανάγλυφο και τις καιρικές συνθήκες της κάθε περιοχής).
*Κτιριακές υποδομές (εγκαταστάσεις, εξοπλισμός κ.ά.) στο σχολείο μετακίνησης. *


ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου