Αλυσιδωτές αντιδράσεις πυροδοτεί σε καθηγητικές σχολές των πανεπιστημίων εγκύκλιος του υπουργείου Παιδείας που προβλέπει την αύξηση των παιδαγωγικών μαθημάτων, καθώς το Πιστοποιητικό Παιδαγωγικής Επάρκειας θα αποτελεί στο μέλλον βασική προϋπόθεση για την πρόσληψη εκπαιδευτικών στο Δημόσιο.
Σε εγκύκλιο που εστάλη στα πανεπιστήμια περιέχονται οδηγίες για το Πρόγραμμα Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας, το οποίο θα μπορούσε να συγκροτηθεί από 8 - 10 εξαμηνιαία μαθήματα, που θα αναπτύσσονται από το πέμπτο έως και το τελευταίο εξάμηνο σπουδών.
Η επιτυχής ολοκλήρωση του Ειδικού Προγράμματος Σπουδών θα οδηγεί στην απόκτηση Πιστοποιητικού Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας, το οποίο, μαζί με το βασικό πτυχίο ή δίπλωμα, θα επιτρέπει στον/ στην κάτοχό του συμμετοχή στο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ για τη δημόσια εκπαίδευση ή σε άλλη θέση στην οποία απαιτούνται πιστοποιημένα προσόντα εκπαιδευτικού.
Το έγγραφο προκαλεί αναστάτωση σε καθηγητικές σχολές (Ιστορίας - Αρχαιολογίας, Φιλολογίες, Φυσικής, Χημείας κ.λπ.), καθώς πανεπιστημιακοί θεωρούν ότι είναι ανεφάρμοστο. «Δεν είμαστε εναντίον του Πιστοποιητικού Παιδαγωγικής Επάρκειας. Είμαστε εναντίον του τρόπου με τον οποίο το υπουργείο επιβάλλει να χορηγείται αυτό», επισήμανε ο πρόεδρος του Τμήματος Ιστορίας - Αρχαιολογίας του ΑΠΘ, Στέλιος Ανδρέου, χαρακτηρίζοντας την πρόταση του υπουργείου ως μη ρεαλιστική. Η προσθήκη αυτών των μαθημάτων στο πρόγραμμα σπουδών του συγκεκριμένου τμήματος εκτιμάται ότι θα οδηγήσει σε αφαίρεση μαθημάτων της αντίστοιχης ειδικότητας (δηλαδή της Ιστορίας - Αρχαιολογίας).
Μέσω ΑΣΕΠ
«Δε χωρούν αυτά τα μαθήματα στο υπάρχον πρόγραμμα σπουδών, παρά μόνο αν αφαιρεθούν μαθήματα ειδίκευσης», εξήγησε ο κ. Ανδρέου τονίζοντας ότι θα μπορούσε να αποκτάται το Πιστοποιητικό μετά τις εξετάσεις του ΑΣΕΠ για όσους επιθυμούν να διοριστούν στα δημόσια σχολεία. Το συγκεκριμένο ζήτημα θα απασχολήσει τη Γενική Συνέλευση του Τμήματος Ιστορίας - Αρχαιολογίας, όπως και άλλων καθηγητικών τμημάτων του ΑΠΘ μέσα στο επόμενο διάστημα.
Η Σχολή Θετικών Επιστημών του Αριστοτελείου είχε καταθέσει εισήγηση στην Επιτροπή Κοσμητόρων για τη χορήγηση του Πιστοποιητικού Παιδαγωγικής Επάρκειας στους φοιτητές, αφού παρακολουθήσουν ορισμένα μαθήματα επιλογής εντός του προγράμματος σπουδών και ορισμένα (όπως τα παιδαγωγικά και η πρακτική άσκηση) εκτός του προγράμματος. Τις αντιρρήσεις του για την εγκύκλιο του υπουργείου Παιδείας εξέφρασε ο κοσμήτορας της Σχολής Θετικών Επιστημών (ΣΘΕ), Σπύρος Παυλίδης, υποστηρίζοντας ότι υπερβαίνει το νόμο. «Υπάρχουν άνθρωποι που διδάσκουν 30 χρόνια Διδακτική της Φυσικής και δεν αναφέρεται στο ΦΕΚ διορισμού τους. Πού θα βρούμε τόσους ανθρώπους για να διδάξουν;», διερωτήθηκε ο κ. Παυλίδης.
Δημοσιεύτηκε: Πέμπτη, 26 Μαΐου 2011 | ΑΓΓΕΛΙΟΦΟΡΟΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου