Συστάσεις προς τους εκπαιδευτικούς να είναι εξαιρετικά προσεκτικοί για τις καταλήψεις, απηύθυνε η υπ. Παιδείας Αννα Διαμαντοπούλου, σε τηλεφωνική παρέμβαση στον ΣΚΑΙ.
Σχετικά με τις διδακτικές ώρες που χάνονται λόγω καταλήψεων, η υπ. Παιδείας είπε
πως σε περίπτωση που χάνονται μαθήματα θα γίνονται αναπληρώσεις ακόμη και τα Σάββατα και τις αργίες.
Σχετικά με το νέο σύστημα των πανελλαδικών εξετάσεων η υπ. Παιδείας επανέλαβε φέτος θα γίνουν με το ισχύον και οι αλλαγές θα ισχύσουν από το 2014.
Όσον αφορά τους εκπαιδευτικούς που πλεονάζουν λόγω συγχωνεύσεων η κ. Διαμαντοπούλου υπογράμμισε ότι όταν καταργείται το σχολείο ο εκπαιδευτικός είναι στη διάθεση του διευθυντή και θα τον μεταφέρει στον ίδιο νομό, σε αντίστοιχη θέση και μάλιστα κατά προτεραιότητα.
ΤΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΑ ΣΗΜΕΙΑ ΤΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ ΤΗΣ ΥΠ. ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Για τα κριτήρια των συνενώσεων σχολείων:
Στόχος μας είναι να υπάρχουν σχολεία – Δημοτικά, Γυμνάσια και Λύκεια – με επαρκή αριθμό τμημάτων, ώστε να εφαρμόζονται τα νέα Προγράμματα Σπουδών.
Στο Δημοτικό, αλλάζει το σύνολο των προγραμμάτων. Τα 6θέσια Δημοτικά στα μικρά αστικά κέντρα και τα 12θέσια στα μεγάλα αστικά κέντρα, είναι εκείνα τα σχολεία, τα οποία μπορούν να προσφέρουν στους μαθητές τη μόρφωση και τα εφόδια που οφείλουμε να τους δώσουμε.
Τα Αγγλικά ξεκινούν από την Α’ Δημοτικού, ώστε στη Γ΄ Γυμνασίου τα παιδιά να παίρνουν την πιστοποίηση της ξένης γλώσσας μέσα από το σχολείο, χωρίς να κάνουν φροντιστήριο, ανεξάρτητα αν είναι σε ένα μεγάλο ή μικρό αστικό κέντρο ή σε ένα χωριό. Να μπορούν, επίσης, να παίρνουν στη Γ’ Γυμνασίου πιστοποίηση στην Πληροφορική. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να υπάρχει και ικανοποιητικός αριθμός εκπαιδευτικών σε ειδικότητες και υποδομές.
Από τα Δημοτικά που μετακινούνται, 571 συνενώνονται με μεγαλύτερα. Από αυτά το 80% είναι μονοθέσια, 2θέσια και 3θέσια. Το 2011 στην Ελλάδα υπάρχει ένας δάσκαλος που κάνει την ίδια ώρα μάθημα σε 6 τάξεις!
Στα Γυμνάσια, στόχος μας είναι να υπάρχουν επαρκή τμήματα, ώστε και να μπορούν να υλοποιηθούν τα προγράμματα.
Πρέπει να κάνουμε σωστή διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού. Έχουμε 170.000 εκπαιδευτικούς, τη μεγαλύτερη αναλογία εκπαιδευτικών ανά μαθητή, δηλαδή έναν εκπαιδευτικό ανά 8 μαθητές – είμαστε η πρώτη χώρα στον ΟΟΣΑ – και δεν έχουμε την Παιδεία που θέλουμε.
Γνωρίζουμε τις ιδιαιτερότητες. Υπάρχουν περίπου 14 μικρά νησάκια, όπου και με 3 παιδιά θα λειτουργεί Λύκειο ή σε πολύ ορεινά χωριά, όπως για παράδειγμα στις Καρυές με 8 παιδιά, θα υπάρχει Γυμνάσιο. Δεν μπορεί να γίνει διαφορετικά! Δεν πρέπει, όμως, να κάνουμε έναν εξορθολογισμό; Πόσα Γυμνάσια μπορούν να υπάρχουν με 20, 25 ή 30 μαθητές και 14 ή 16 καθηγητές;
Εδώ και 10 χρόνια – τώρα το ανακαλύψαμε – υπάρχουν 92 νηπιαγωγεία σε αναστολή λειτουργίας, χωρίς όμως να κλείνουν, για να διατηρούνται οι οργανικές θέσεις.
Κριτήριο είναι και ο χρόνος μετακίνησης των μαθητών. Δεν μπορεί τα παιδιά στην επαρχία να μετακινούνται σε απόσταση πάνω από 20-25 λεπτά – αυτό ήταν ρητή εντολή και κατεύθυνση προς όλους τους Περιφερειακούς Διευθυντές Εκπαίδευσης. Στα μεγάλα αστικά κέντρα πρέπει να αποφευχθεί να διασχίζουν τα παιδιά λεωφόρους.
Δεν υπάρχει πουθενά σχολείο με 500 και 600 μαθητές. Υπάρχουν μόνο 6 σχολεία μετρημένα, τα οποία έχουν από 400 μέχρι 450 μαθητές.
Σε αυτή την πρώτη προσπάθεια που γίνεται για τα σχολεία, πιθανόν να υπάρχουν προβλήματα. Δεν υπάρχουν δόγματα.
Για τις μετακινήσεις εκπαιδευτικών από τα σχολεία που συνενώνονται:
Ο εκπαιδευτικός, όταν καταργείται, συνενώνεται ή μεταφέρεται ένα σχολείο, δεν απολύεται! Τίθεται στη διάθεση του Περιφερειακού Διευθυντή, ο οποίος θα τον τοποθετήσει στον ίδιο νομό σε αντίστοιχη θέση και, σύμφωνα με το νόμο, κατά προτεραιότητα.
Οι καθηγητές που πλεονάζουν π.χ. στο νομό Καρδίτσας, θα πάνε σε σχολεία, τα οποία έχουν ανάγκη. Η τοποθέτηση θα γίνει στο νομό Καρδίτσας. Εάν δεν υπάρχουν θέσεις στο νομό Καρδίτσας, θα πάνε σε διπλανούς νομούς. Το επιχείρημα ότι «διατηρούμε τα σχολεία γιατί πλεονάζουν οι καθηγητές και προσλαμβάνουμε και αναπληρωτές και ωρομισθίους» δεν μπορεί να συνεχιστεί.
Η κατανομή των εκπαιδευτικών πρέπει να ανταποκρίνεται στις ανάγκες των μαθητών. Στόχος μας στην εκπαίδευση είναι να υπηρετήσουμε τα παιδιά.
Οι αναπληρωτές, βεβαίως, κάνουν σπουδαία δουλειά, γιατί καλύπτουν κενά, όμως δεν γίνεται η εκπαίδευση να προχωράει με αναπληρωτές. Θα πρέπει πρώτα να γίνει αξιολόγηση και σωστή αξιοποίηση των δεκάδων χιλιάδων εκπαιδευτικών που βρίσκονται στο εκπαιδευτικό σύστημα.
Είναι ενδιαφέρον να δει κανείς σε ορισμένους νομούς, με συγκεκριμένη πολιτική ιστορία, ποιος είναι ο αριθμός των μαθητών και των σχολείων σε σχέση με άλλους νομούς. Υπήρχαν χωριά με συνεχώς φθίνοντα πληθυσμό όπου φτιάχναμε καινούργιο σχολείο. Οι πολιτικοί φταίμε, ούτε οι γονείς ούτε οι εκπαιδευτικοί.
Για την αξιοποίηση των υποδομών:
Πολλά από τα κτήρια όπου στεγάζονται σχολεία είναι ενοικιαζόμενα. Κατά προτεραιότητα έχουν γίνει μετακινήσεις σχολείων, εκεί που είχαμε ενοικιαζόμενα κτήρια. Τα κτήρια αυτά θα τα αξιοποιήσουν οι Δήμοι, είτε για τη Διά Βίου Μάθηση, είτε για άλλες δραστηριότητες για τους δημότες.
Για τον αριθμό των μαθητών ανά τμήμα:
Έχει φτάσει σε όλα τα σχολεία εγκύκλιος, σύμφωνα με την οποία κανένα τμήμα δεν μπορεί να έχει πάνω από 25 μαθητές στο Δημοτικό, και 25 συν 10% στο Γυμνάσιο και Λύκειο, όταν υπάρχει σοβαρό πρόβλημα υποδομών.
Για τις αντιδράσεις σχετικά με τις συνενώσεις σχολείων:
Θα παρακαλούσα τους εκπαιδευτικούς να είναι εξαιρετικά προσεκτικοί. Δεν είναι δυνατόν οποιαδήποτε μορφή διαμαρτυρίας να έχει ως αποτέλεσμα να μην κάνουν τα παιδιά μαθήματα. Δεν μπορεί κανείς να βγάλει τα παιδιά από τις τάξεις. Θα υπάρξει αναπλήρωση όλων των μαθημάτων.
esos.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου