Το θέμα, εκτός από πολύ σοβαρό που είναι από μόνο του, προσφέρεται και για αντιπολιτευτικές κινήσεις, αλλά εκτός αυτού, υπάρχει και το θέμα της σύγκλισης σύσκεψης για το θέμα από τον αντιπεριφερειάρχη Παντελή Κολόκα. Τι έχει συμβεί; Προχθές, ο κ. Κολόκας κάλεσε για την προσεχή Δευτέρα στις 10 το πρωί σύσκεψη με θέμα τις συγχωνεύσεις των σχολείων, στην Περιφέρεια, με καλεσμένους όλους τους εμπλεκόμενους φορείς. Σκοπός, σύμφωνα με την ανακοίνωση είναι τα συμπεράσματα της σύσκεψης να τύχουν επεξεργασίας στην Επιτροπή Κοινωνικών Θεμάτων. Όταν βγήκε η ανακοίνωση, δεν είχε ακόμη οριστεί συνεδρίαση της επιτροπής. Ορίστηκε μόλις χθες, για τη Δευτέρα… το μεσημέρι τελικά, στη 1, χωρίς να κάνει ακριβώς καθαρό η περιφερειακή αρχή, πότε θα προλάβει να συντάξει και πορίσματα από την πρωινή σύσκεψη. Κάπως έτσι, «πληρώνει» την επικοινωνιακή εκμετάλλευση μιας πρωτοβουλίας, για μια συζήτηση η οποία θα μπορούσε να γίνει και στο πλαίσιο της Επιτροπής Κοινωνικών Υποθέσεων.
Όπως είναι λογικό, η αντιπολίτευση αντέδρασε καθώς, μέχρι χθες το μεσημέρι, δεν είχε οριστεί συνεδρίαση της Επιτροπής Κοινωνικών Υποθέσεων. Η παράταξη «Ήπειρος τόπος να ζεις» κατηγορεί την περιφερειακή αρχή ότι αντίναξεκινήσειηδιαδικασίααπ΄ τααρμόδιαόργανα,αυτά παρακάμπτονται και καλούνταιφορείςσεσύσκεψηγιαθέματαπαιδείαςστηνΉπειρο, «δημιουργώντας παράλληλες επιτροπές και συνθέσεις που το μόνο που επιτυγχάνουν είναι τη σύγχυση και τελικά την απραξία». Η παράταξη σημειώνει πως έχει ζητήσει εδώ και δέκα μέρες τη σύγκλιση της επιτροπής με έμφαση στα θέματα εκπαίδευσης, με έγγραφό της προς τον πρόεδρό της, Οδυσσέα Πότση. «Αλήθειαποιος εξουσιοδότησε την Περιφερειακή Διοίκησηνααντικαθιστάτα θεσμοθετημένα όργανα και τις προβλεπόμενες συλλογικές διαδικασίες» διερωτάται και κατηγορεί την περιφερειακή αρχή ότι προβαίνει σε κινήσεις εντυπωσιασμού. Λίγη ώρα αργότερα, η περιφερειακή αρχή απάντησε εκφράζοντας και αυτή… έκπληξη, τονίζοντας το σημείο της μεσημεριανής συζήτησης, των πρωινών πορισμάτων. Με τη σειρά της διερωτάται αν «υπάρχει κάποιος φόβος από τη σύσκεψη και την ανταλλαγή απόψεων με τους καθ΄ύλην αρμόδιους φορείς» Και τονίζει ακόμα ότι δεν έγινε ουσιαστικός διάλογος για τις συγχωνεύσεις των σχολείων και ρίχνει και μια «κυβερνητική μπηχτή» στον κ. Αργύρη, λέγοντας ότι «οι διαδικασίες συζητούνται, προωθούνται, αποτρέπονται ή εγκρίνονται σε κοινοβουλευτικό επίπεδο. Αν δεν το γνωρίζει ο συντάκτης της ανακοίνωσης, σε κοινοβουλευτικό επίπεδο αποφασίστηκε και ηστέρηση από την Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση τηςδυνατότητας να έχειαποφασιστικό και ουσιαστικό ρόλο για τα θέματα Παιδείας». Κάτι πάντως που δεν διευκρινίζει η περιφερειακή αρχή, είναι πότε… θα προλάβει να τελειώσει η πρωινή σύσκεψη που ξεκινάει στις 10, να ξεκινήσει η μεσημεριανή επιτροπή στη 1 και να έχει γίνει και η επεξεργασία των πορισμάτων.
«Γαλάζια» αντεπίθεση
Αντιδράσεις έρχονται και από την πλευρά της Νέας Δημοκρατίας, σε συντονισμένη κίνηση από τη ΔΑΚΕ Εκπαιδευτικών, την τοπική ΝΟΔΕ και το βουλευτή Ιωαννίνων Σταύρο Καλογιάννη. Ο κ. Καλογιάννης χαρακτηρίζει «πραξικοπηματική» την απόφαση για τις αλλαγές και σε ερώτηση που κατέθεσε προς την υπουργό Παιδείας Άννα Διαμαντοπούλου, τονίζει ότι «η διαδικασία των συνενώσεων σχολικών μονάδων προφανώς έγινε επί χάρτου, χωρίς να γνωρίζουν οι αρμόδιοι τη γεωμορφολογία και τις ιδιαιτερότητες του τόπου μας». Ο βουλευτής της ΝΔ ερωτά την υπουργό για τα κριτήρια με τα οποία έγινε η επιλογή και αν θα αποκατασταθεί η αναστάτωση «που έχει επιφέρει η εντελώς αδικαιολόγητη αυτή απόφαση σε όλους τους μαθητές και γονείς ακριτικών, ορεινών και μειονεκτικών περιοχών των Ιωαννίνων».
Η ΔΑΚΕ αμφισβητεί και αυτή τα παιδαγωγικά κριτήρια, διαφωνεί με τις συγχωνεύσεις και αρνείται ότι υπήρξε διάλογος. «Όλα ήταν προμελετημένα, προσχεδιασμένα και προσχηματικά» τονίζει. Η ΝΟΔΕ Ιωαννίνων τέλος, συμπεραίνει ότι το μέτρο στοχεύει «στη δημιουργία του σχολείου αγοράς, ενός αντιλαϊκού σχολείου που πλήττει κυρίως την πρωτοβάθμια εκπαίδευση» και προσθέτει ότι το υπουργείο προτίμησε τον όρο «συγχώνευση» για να αποφύγει τον πολιτικά κοστοβόρο «κατάργηση». «Το σύνθημα πρώτα ο μαθητής έγινε πρώτα η τρόικα» αναφέρει η ΝΟΔΕ και ζητάει από το υπουργείο να επανεξετάσει τις αποφάσεις του.
Όπως είναι λογικό, η αντιπολίτευση αντέδρασε καθώς, μέχρι χθες το μεσημέρι, δεν είχε οριστεί συνεδρίαση της Επιτροπής Κοινωνικών Υποθέσεων. Η παράταξη «Ήπειρος τόπος να ζεις» κατηγορεί την περιφερειακή αρχή ότι αντίναξεκινήσειηδιαδικασίααπ΄ τααρμόδιαόργανα,αυτά παρακάμπτονται και καλούνταιφορείςσεσύσκεψηγιαθέματαπαιδείαςστηνΉπειρο, «δημιουργώντας παράλληλες επιτροπές και συνθέσεις που το μόνο που επιτυγχάνουν είναι τη σύγχυση και τελικά την απραξία». Η παράταξη σημειώνει πως έχει ζητήσει εδώ και δέκα μέρες τη σύγκλιση της επιτροπής με έμφαση στα θέματα εκπαίδευσης, με έγγραφό της προς τον πρόεδρό της, Οδυσσέα Πότση. «Αλήθειαποιος εξουσιοδότησε την Περιφερειακή Διοίκησηνααντικαθιστάτα θεσμοθετημένα όργανα και τις προβλεπόμενες συλλογικές διαδικασίες» διερωτάται και κατηγορεί την περιφερειακή αρχή ότι προβαίνει σε κινήσεις εντυπωσιασμού. Λίγη ώρα αργότερα, η περιφερειακή αρχή απάντησε εκφράζοντας και αυτή… έκπληξη, τονίζοντας το σημείο της μεσημεριανής συζήτησης, των πρωινών πορισμάτων. Με τη σειρά της διερωτάται αν «υπάρχει κάποιος φόβος από τη σύσκεψη και την ανταλλαγή απόψεων με τους καθ΄ύλην αρμόδιους φορείς» Και τονίζει ακόμα ότι δεν έγινε ουσιαστικός διάλογος για τις συγχωνεύσεις των σχολείων και ρίχνει και μια «κυβερνητική μπηχτή» στον κ. Αργύρη, λέγοντας ότι «οι διαδικασίες συζητούνται, προωθούνται, αποτρέπονται ή εγκρίνονται σε κοινοβουλευτικό επίπεδο. Αν δεν το γνωρίζει ο συντάκτης της ανακοίνωσης, σε κοινοβουλευτικό επίπεδο αποφασίστηκε και ηστέρηση από την Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση τηςδυνατότητας να έχειαποφασιστικό και ουσιαστικό ρόλο για τα θέματα Παιδείας». Κάτι πάντως που δεν διευκρινίζει η περιφερειακή αρχή, είναι πότε… θα προλάβει να τελειώσει η πρωινή σύσκεψη που ξεκινάει στις 10, να ξεκινήσει η μεσημεριανή επιτροπή στη 1 και να έχει γίνει και η επεξεργασία των πορισμάτων.
«Γαλάζια» αντεπίθεση
Αντιδράσεις έρχονται και από την πλευρά της Νέας Δημοκρατίας, σε συντονισμένη κίνηση από τη ΔΑΚΕ Εκπαιδευτικών, την τοπική ΝΟΔΕ και το βουλευτή Ιωαννίνων Σταύρο Καλογιάννη. Ο κ. Καλογιάννης χαρακτηρίζει «πραξικοπηματική» την απόφαση για τις αλλαγές και σε ερώτηση που κατέθεσε προς την υπουργό Παιδείας Άννα Διαμαντοπούλου, τονίζει ότι «η διαδικασία των συνενώσεων σχολικών μονάδων προφανώς έγινε επί χάρτου, χωρίς να γνωρίζουν οι αρμόδιοι τη γεωμορφολογία και τις ιδιαιτερότητες του τόπου μας». Ο βουλευτής της ΝΔ ερωτά την υπουργό για τα κριτήρια με τα οποία έγινε η επιλογή και αν θα αποκατασταθεί η αναστάτωση «που έχει επιφέρει η εντελώς αδικαιολόγητη αυτή απόφαση σε όλους τους μαθητές και γονείς ακριτικών, ορεινών και μειονεκτικών περιοχών των Ιωαννίνων».
Η ΔΑΚΕ αμφισβητεί και αυτή τα παιδαγωγικά κριτήρια, διαφωνεί με τις συγχωνεύσεις και αρνείται ότι υπήρξε διάλογος. «Όλα ήταν προμελετημένα, προσχεδιασμένα και προσχηματικά» τονίζει. Η ΝΟΔΕ Ιωαννίνων τέλος, συμπεραίνει ότι το μέτρο στοχεύει «στη δημιουργία του σχολείου αγοράς, ενός αντιλαϊκού σχολείου που πλήττει κυρίως την πρωτοβάθμια εκπαίδευση» και προσθέτει ότι το υπουργείο προτίμησε τον όρο «συγχώνευση» για να αποφύγει τον πολιτικά κοστοβόρο «κατάργηση». «Το σύνθημα πρώτα ο μαθητής έγινε πρώτα η τρόικα» αναφέρει η ΝΟΔΕ και ζητάει από το υπουργείο να επανεξετάσει τις αποφάσεις του.
Κριτική και από τη «Λαϊκή Συσπείρωση»
Ενόψει των συσκέψεων της Δευτέρας, κριτική για τις συγχωνεύσεις και οξύτατη μάλιστα, ασκεί και η «Λαϊκή Συσπείρωση», δηλώνοντας ότι θα είναι στο πλευρό «όλων όσων αγωνίζονται ενάντια στις συγχωνεύσεις και το κλείσιμο σχολείων».
Η περιφερειακή παράταξη τονίζει ότι η συγκεκριμένη πολιτική επιλογή της κυβέρνησης, «που επιχειρείται με την ενεργό συμμετοχή των Περιφερειακών Διευθύνσεων Εκπαίδευσης, αποτελεί συστατικό στοιχείο του ρόλου που έχει προδιαγραφεί για τα σχολεία από το κεφάλαιο και την Ε.Ε., με τη συναίνεση των κομμάτων της πλουτοκρατίας και του ευρωμονόδρομου». Συμπληρώνει ότι ζήτημα περιορίζεται στη «λογιστική» του πλευρά, αλλά στην πραγματικότητα επιχειρείται η «εξοικονόμηση χρημάτων προκειμένου να δοθούν στο κεφάλαιο».
ΗΠΕΙΡΩΤΙΚΟΣ ΑΓΩΝΑΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου