Δευτέρα 28 Μαρτίου 2011

ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ :Νέο πρόγραμμα σπουδών- Η Μετάβαση : Πολιτισμός και Ένταξη ΕΚΟ στα δημοτικά σχολεία -Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών νέων ειδικοτήτων και δασκάλων στα δημοτικά σχολεία

Οι προωθούμενες αλλαγές στο «ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ» περιλαμβάνονται στην ανοιχτή πρόσκληση για υποβολή προτάσεων που απηύθυνε η υπ. Παιδείας Αννα Διαμαντοπούλου Ειδικότερα , σύμφωνα με την πρόσκληση

(ΓΙΑ ΝΑ ΔΙΑΒΑΣΕΤΕ ΟΛΟΚΛΗΡΗ ΤΗΝ ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΚΑΝΕΤΕ ΚΛΙΚ ΕΔΩ):

ΝΕΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΠΟΥΔΩΝ:
Το νέο ΠΣ θα είναι ανοικτό καιευέλικτο, δίνοντας δυνατότητες τοπικών εφαρμογών και βαθμούς ελευθερίας στον εκπαιδευτικό, στοχοκεντρικό, ενιαίο, συνεκτικό, συνοπτικό, διαθεματικό, βιωματικό και παιδαγωγικά διαφοροποιημένο καλλιεργώντας συνεργατικούς, αυτοκατευθυνόμενους και άλλους τρόπους μάθησης. Στο νέο ΠΣ γίνεται σαφής διάκριση μεταξύ της μετάδοσης
πληροφορίας και της καλλιέργειας βαθύτερης γνώσης. Στόχος είναι ο κάθε εκπαιδευτικός να το χρησιμοποιεί ως βασικό εργαλείο συμβάλλοντας έτσι στην ενίσχυση του ρόλου του κπαιδευτικού με μεγαλύτερη ευθύνη στην επιλογή και εφαρμογή των εκπαιδευτικών πρακτικών και των εκπαιδευτικών εργαλείων και υλικών. Παράλληλα τα ΠΣ θα διαμορφωθούν κατάλληλα ώστε να είναι προσιτά στους γονείς και μαθητές ενισχύοντας έτσι τη διαφάνεια της εκπαιδευτικής διαδικασίας και την επικοινωνία μεταξύ των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας. Θα γίνει πιλοτική εφαρμογή των νέων ΠΣ υποχρεωτικής εκπαίδευσης σε σχολεία ώστε να μπορούν να προσαρμοτούν και να βελτιωθούν πριν την γενίκευσή τους.
Την υλοποίηση της Πράξης θα αναλάβει το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο μόνο του ή σε σύμπραξη με εποπτευόμενο Φορέα του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, με προϋπολογισμό 20.300.000€.
ΕΚΟ
Πολιτισμός και Ένταξη ΕΚΟ στα δημοτικά σχολεία Κεντρικοί πυλώνες των βασικών αρχών του Νέου Σχολείου, στους οποίους θα βασισθεί η διαδικασία μετάβασης προς την εφαρμογή νέων Προγραμμάτων πουδών, είναι:
1ον: Η αξιοποίηση του πολιτισμού στην εκπαίδευση, όχι μόνο εξοικειώνοντας τα παιδιά με τις τέχνες αλλά και χρησιμοποιώντας τις τέχνες ως διδακτικό εργαλείο, (α) μεωανάπτυξη της θεατρικής παιδείας και αξιοποίηση του θεατρικού παιχνιδιού, (β) με διδασκαλία της μουσικής για την ανάπτυξη των μουσικών δεξιοτήτων των μαθητών αλλά
και για την καλύτερη γνώση της μουσικής στο μεγαλύτερο δυνατό εύρος και (γ) με ανάδειξη της δυναμικής των εικαστικών και της αισθητικής αγωγής για την καλλιέργεια της προσωπικότητας των μαθητών αλλά και για την γνωστική διαδικασία
2ον : Η ομαλή και αποτελεσματική ένταξη όλων των μαθητών στο εκπαιδευτικό σύστημα, ανεξαρτήτως κοινωνικής ομάδας και κοινωνικής ιδιαιτερότητας (ιδίως των μαθητών από ευάλωτες κοινωνικές ομάδες –ΕΚΟ), με τη χρήση ειδικής διδακτικής υποστήριξης.
Σημειώνεται ότι από τους μαθητές των ΕΚΟ, ειδικά για την ένταξη μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, προκηρύσσεται ειδική Πράξη του Επιχειρησιακού Προγράμματος για την υλοποίηση Προγράμματος Εξειδικευμένης Εκπαιδευτικής Υποστήριξης. Απαιτείται, ωστόσο, η υποστήριξη μαθητών που είναι αλλοδαποί, μετανάστες ή ανήκουν σε μειονοτικές ομάδες (ρομά, μουσουλμανόπαιδες)
Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών νέων ειδικοτήτων και δασκάλων στα δημοτικά σχολεία Πράξη περιλαμβάνει :
  • · Την υλοποίηση δράσης/δράσεων επιμόρφωσης (α) των εκπαιδευτικών που δεν έχουν εμπειρία διδασκαλίας στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση και θα διδάξουν στα ολοήμερα δημοτικά σχολεία με ενιαίο αναμορφωμένο πρόγραμμα καθώς και (β) των εκπαιδευτικών που θα διδάξουν στα προγράμματα υποδοχής και ένταξης μαθητών από ΕΚΟ, οι οποίοι δεν διαθέτουν επαρκή σχετική γνώση και εμπειρία.
Την υλοποίηση της Πράξης θα αναλάβει ο ργανισμός Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών, μεμονωμένα ή σε σύμπραξη με το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο
(δεδομένης ιδίως της αποφασισθείσας από 14.5.2010 από την Υπουργό συγχώνευσης του ΟΕΠΕΚ με το ΠΙ) και την Ειδική Υπηρεσία Εφαρμογής Εκπαιδευτικών Δράσεων του Υπουργείου Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, με προϋπολογισμό 3.000.000 €.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου