Πέμπτη 24 Μαρτίου 2011

H πρόταση της ΟΚΠΕ για τις Ιδρύσεις – Συγχωνεύσεις – Καταργήσεις Σχολικών Μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης

Το Δ.Σ. της Ομοσπονδίας Καθηγητών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (Ο.Κ.Π.Ε.) θέλοντας να συμβάλλει στη συζήτηση για τις επικείμενες συγχωνεύσεις – καταργήσεις σχολικών μονάδων προτείνει τα παρακάτω:

  • Η απόφαση για τις συνενώσεις-ιδρύσεις, την προαγωγή ή τον υποβιβασμό σχολικών μονάδων να λαμβάνεται από επιτροπή, η οποία θα απαρτίζεται από: τον Διευθυντή Εκπαίδευσης, τους εκπροσώπους συλλόγων διδασκόντων και συλλόγων γονέων και τη Δημοτική Επιτροπή Παιδείας. Θεωρούμε ότι όλοι οι παραπάνω είναι οι πλέον αρμόδιοι και γνώστες όλων των κριτηρίων που απαιτούνται για τη δημιουργία του Σχολικού Χάρτη της κάθε περιφέρειας.
  • Οι κτιριακές εγκαταστάσεις πρέπει να πληρούν τις ανάγκες ενός σύγχρονου σχολείου με δυνατότητα ανάπτυξης αιθουσών βιβλιοθήκης, πληροφορικής, ξένων γλωσσών, εικαστικών,μουσικής και εργαστηρίου φυσικής, καθώς επίσης και μεγάλους χώρους άθλησης (κλειστό γυμναστήριο όπου είναι δυνατόν) και τεράστια, πράσινα προαύλια. Σε καμία περίπτωση δε πρέπει να γίνει ανάπτυξη των κτιριακών εγκαταστάσεων με πρόχειρες και ακατάλληλες κατασκευές στον αύλειο χώρο ή με διαχωρισμό αιθουσών με γυψοσανίδες. Η διασφάλιση της ποιότητας και καταλληλότητας των σχολικών χώρων είναι αναγκαία προϋπόθεση για τη διαμόρφωση ενός ευχάριστου και δημιουργικού περιβάλλοντος μάθησης με απώτερο στόχο την υψηλή επίδοση των μαθητών.
  • Ο μέγιστος αριθμός των μαθητών δεν πρέπει να υπερβαίνει τους 20, λαμβάνοντας υπόψη ότι σε πολλά τμήματα υπάρχουν παιδιά μεταναστών με διαφορετική γλώσσα, με διαφορετικές παραστάσεις και διαφορετική κουλτούρα. Παιδιά, δηλαδή, διαφορετικού γνωστικού επιπέδου, διαφορετικών ψυχικών και κοινωνικών προβλημάτων, καθώς και μαθησιακών δυσκολιών. Για τους παραπάνω λόγους το έργο των εκπαιδευτικών γίνεται πολύ δύσκολο, όταν μάλιστα δεν τους δίνονται τα κατάλληλα μέσα και εργαλεία. Επίσης, πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη η άποψη ότι όταν ο πληθυσμός που βρίσκεται σε ένα δεδομένο χώρο (π.χ. τάξη) είναι μικρότερος ή μεγαλύτερος από κάποιο αριθμό που θεωρείται κανονικός, αυτό έχει επίπτωση στο βαθμό της συμμετοχής, στο ρυθμό και την ένταση της δράσης, στην παθητικότητα ή ενεργητικότητα των ατόμων που τον συνθέτουν.
  • Να λαμβάνεται υπόψη η χιλιομετρική απόσταση για το νέο σχολείο, η συγκοινωνιακή κάλυψη της περιοχής, το οδικό δίκτυο, οι καιρικές συνθήκες που επικρατούν στην περιοχή καθώς και ο χρόνος που απαιτείται για την άφιξη στο σχολείο.
  • Είναι σημαντικό να υπάρχει όριο οργανικότητας για την Π.Ε. τουλάχιστον το 12/θέσιο σχολείο. Είμαστε κατηγορηματικά αντίθετοι στην ίδρυση πολυπληθών και απρόσωπων σχολικών μονάδων.
  • Να υπάρχει αντιστοιχία οργανικότητας και λειτουργικότητας των σχολικών μονάδων.
  • Να λαμβάνεται υπόψη η εξέλιξη του μαθητικού δυναμικού, ο ρυθμός αύξησης ή μείωσης του.

Λέμε ΝΑΙ στις συγχωνεύσεις – καταργήσεις σχολικών μονάδων μόνο με αυστηρά παιδαγωγικά κριτήρια, τα οποία θα πρέπει να είναι αδιαπραγμάτευτα και πιστά στη βασική αρχή της εκπαιδευτικής πολιτικής του Υπουργείου «πρώτα ο μαθητής».
Λέμε ΟΧΙ στις εκτεταμένες συγχωνεύσεις με μοναδικό σκοπό το Υπουργείο να αντιμετωπίσει τα χιλιάδες κενά που θα δημιουργηθούν από τις συνταξιοδοτήσεις και τη δραστική μείωση των διορισμών την επόμενη σχολική χρονιά. Ο σχεδιασμός του νέου σχολικού χάρτη της χώρας δεν μπορεί να γίνει με οικονομικά κριτήρια. Θα πρέπει το Υπουργείο να δείξει ΣΕΒΑΣΜΟ στον πολύτιμο χρόνο των μαθητών, στις ιδιαιτερότητες κάθε κοινωνίας, στις γεωγραφικές συνθήκες και στα δημογραφικά στοιχεία κάθε περιοχής.
Άλλωστε, η παιδεία είναι κοινωνικό αγαθό και το Υπουργείο οφείλει να εγγυηθεί τη διασφάλιση μιας ποιοτικής παρεχόμενης εκπαίδευσης που να παρέχεται ΔΩΡΕΑΝ σε όλους τους μαθητές.   

esos.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου