Δευτέρα 28 Μαρτίου 2011

Πιλοτική εφαρμογή του νέου προγράμματος σπουδών σε νηπιαγωγεία, δημοτικά και γυμνάσια

Την υλοποίηση της δράσης θα αναλάβει το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο μεμονωμένα ή σε σύμπραξη με άλλους εποπτευόμενους Φορείς του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, με προϋπολογισμό 3.800.000€.
Η Πράξη προβλέπεται να περιλαμβάνει ενδεικτικά τις ακόλουθες δράσεις:

Πιλοτική εφαρμογή του νέου προγράμματος σπουδών με τις υποστηρικτικές δράσεις που απαιτούνται για την υλοποίησή του.
Τα πιλοτικά αυτά σχολεία θα επιλεγούν με βάση δύο κριτήρια:
1) τη γεωγραφική κατανομή τους στους νομούς της χώρας, που θα βοηθήσει στη γενίκευση του έργου και
2) την ύπαρξη των βασικών υποδομών στα σχολεία για να αξιοποιηθούν ως κόμβοι επιμόρφωσης κατά την πιλοτική φάση αλλά και κατά τη διάρκεια της γενίκευσης.
Τα πιλοτικά σχολεία (εκπαιδευτικοί και μαθητές) θα έχουν τη δυνατότητα ανατροφοδοτικής επικοινωνίας σχετικά με την εμπειρία εφαρμογής των ΠΣ και του Νέου Σχολείου μέσω της πλατφόρμας επικοινωνίας και υποστήριξης του εκπαιδευτικού.
Στο πλαίσιο της δράσης προγραμματίζονται τα εξής:
 επιμόρφωση των εκπαιδευτικών η οποία καλύπτει και τα στελέχη της εκπαίδευσης,
 πρόσθετο εκπαιδευτικό υλικό, το οποίο αποβλέπει στον εμπλουτισμό του υλικού ώστε να καλύπτει τις μαθησιακές ανάγκες των μαθητών και να καλλιεργεί τα ιδιαίτερα ταλέντα τους στο πλαίσιο της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
 _____πρόσβαση σε συνεχή επιστημονική υποστήριξη μέσω της ειδικής ψηφιακής υπηρεσίας της πλατφόρμας επικοινωνίας και υποστήριξης του εκπαιδευτικού  εξοπλισμός των σχολείων με τα τεχνολογικά και συμβατικά μέσα αναγκαία για την αξιοποίηση
 διάθεση μικρού ύψους κονδυλίων στην κάθε σχολική μονάδα για την υλοποίηση δραστηριοτήτων στο πλαίσιο του νέου ανοικτού ΠΣ και των κατά τόπους δημιουργηθέντων αναγκών.
Αξιολόγηση πιλοτικού προγράμματος για την αποτελεσματικότερη γενίκευση του νέου ΠΣ.
Η αξιολόγηση της πιλοτικής εισαγωγής του νέου προγράμματος σπουδών στην υποχρεωτική εκπαίδευση έχει στόχο τη διευκρίνιση των δυνατών και αδύναμων στοιχείων του νέου εκπαιδευτικού συστήματος, την καλλιέργεια των παρεμβάσεων στη πιλοτική φάση και την αντιμετώπιση των δυσκολιών και εμποδίων που παρουσιάζονται για τους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς, τους γονείς και τη διοίκηση της εκπαίδευσης. Η διαμορφωτική αξιολόγηση έχει ως στόχο τα αποτελέσματά της να ενσωματωθούν στην λειτουργία του εκπαιδευτικού συστήματος στη φάση γενίκευσης, ώστε να εξασφαλιστεί η ύψιστη ποιότητα στη μάθηση και τη διδασκαλία.
Η πιλοτική εφαρμογή της εισαγωγής των νέων Προγραμμάτων Σπουδών θα υποστηριχθεί από συστηματική επιστημονική παρακολούθηση καθώς και από τη διαδικασία αυτοαξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας, με σκοπό τη συνεχή ανατροφοδότηση του έργου και την αξιολόγησή του πριν τη γενική εφαρμογή. Τα στοιχεία της αξιολόγησης θα αφορούν την ποιότητα και λειτουργικότητα των Π. Σ, τη συνάφεια των θεματικών ενοτήτων μεταξύ τους, την ικανότητα των εκπαιδευτικών να τα εφαρμόζουν στο πλαίσιο των νέων διδακτικών μεθόδων, τις ανάγκες τους για περαιτέρω επιμόρφωση, την νέα διαδικασία αξιολόγησης των μαθητών, τις ανάγκες των σχολικών μονάδων για ολοήμερη λειτουργία, τις δυνατότητες υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου από τα στελέχη και τη διοίκηση της εκπαίδευσης, και τη συμμετοχή των γονέων και της ευρύτερης κοινότητας στο σχεδιασμό του εκπαιδευτικού έργου.
Γενίκευση εφαρμογής νέου προγράμματος σπουδών
Με βάση τα αποτελέσματα των δράσεων «Πιλοτική εφαρμογή» και «Αξιολόγηση πιλοτικού», τα νέα πρόγραμμα σπουδών θα εισαχθούν σε όλα τα σχολεία υποχρεωτικής εκπαίδευσης και σταδιακά στα λύκεια με στόχο την εφαρμογή του νέου συστήματος.
Η γενίκευση του νέου προγράμματος σπουδών θα υποστηρίζεται από τα πιλοτικά σχολεία που λειτουργούν ως κόμβοι επιμόρφωσης καθώς και από τους σχολικούς συμβούλους καιτα στελέχη της εκπαίδευσης που έχουν συμμετάσχει στη πιλοτική εφαρμογή. Η γενίκευση προϋποθέτει τον εξοπλισμό όλων των σχολικών μονάδων με τις βασικές υποδομές για να εξασφαλιστεί η πρόσβαση όλων των εκπαιδευτικών στους μηχανισμούς της εξ αποστάσεωςυποστήριξης.
Την υλοποίηση της δράσης θα αναλάβει η Ειδική Υπηρεσία Εφαρμογής Εκπαιδευτικών Δράσεων του Υπουργείου Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης καΙ Θρησκευμάτων, με προϋπολογισμό 16.000.000€.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου