Πέμπτη 31 Μαρτίου 2011

ΔΟΕ ''Θέμα: Πρόταση ομάδας εργασίας για μοριοδότηση αποσπάσεων, την αναμοριοδότηση των Σχολικών μονάδων και την αναμόρφωση των Π.Δ. για τις μεταθέσεις''

Αρ. Πρωτ.1932
 Αθήνα  30/3/2011

Προς

Τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε.
Θέμα: Πρόταση ομάδας εργασίας για μοριοδότηση αποσπάσεων, την αναμοριοδότηση των Σχολικών μονάδων και την αναμόρφωση των Π.Δ. για τις μεταθέσεις

Συνάδελφοι,

Σας στέλνουμε το τελικό κείμενο της ομάδας εργασίας για τα κριτήρια μεταθέσεων - αποσπάσεων εκπαιδευτικών Π.Ε. & Δ.Ε. και σας παρακαλούμε αφού συνεδριάσετε να στείλετε τις παρατηρήσεις σας το αργότερο μέχρι 8/4/2011 προκειμένου να διαμορφώσουμε την τελική πρόταση της Ομοσπονδίας.
ΠΡΟΤΑΣΗ ΟΜΑΔΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
ΓΙΑ ΤΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΠΟΣΠΑΣΕΩΝ-ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΕ&ΔΕ
Α΄ ΘΕΜΑΤΑ ΑΠΟΣΠΑΣΕΩΝ
1.Όργανα και Κατηγορίες αποσπάσεων
1.1. Αρμόδια όργανα για τις αποσπάσεις των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης είναι τα κεντρικά, τα ανώτερα περιφερειακά και τα περιφερειακά υπηρεσιακά συμβούλια των εκπαιδευτικών.

1.1.1. Τα κεντρικά υπηρεσιακά συμβούλια (ΚΥΣΠΕ/ΚΥΣΔΕ) είναι αρμόδια για:

α. Αποσπάσεις στην κεντρική υπηρεσία και στις ανεξάρτητες ή σε αποκεντρωμένες υπηρεσίες του ΥΠΔΒΜΘ, για άσκηση διοικητικού έργου.

β. Αποσπάσεις σε νομικά πρόσωπα δημοσίου ή ιδιωτικού δικαίου, που εποπτεύονται από το ΥΠΔΒΜΘ, για άσκηση διοικητικού έργου

γ. Αποσπάσεις από ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ

1.1.2. Τα ανώτερα περιφερειακά υπηρεσιακά συμβούλια (ΑΠΥΣΠΕ /ΑΠΥΣΔΕ)[1] είναι αρμόδια για:

α. Αποσπάσεις στις περιφερειακές διευθύνσεις, στις διευθύνσεις και στα γραφεία εκπαίδευσης, για άσκηση διοικητικού έργου

β. Αποσπάσεις σε ΣΜΕΑΕ, σε τάξεις υποδοχής των λοιπών σχολείων και σε ΚΕΔΔΥ

γ. Αποσπάσεις σε πειραματικά σχολεία

δ. Αποσπάσεις σε καλλιτεχνικά σχολεία

ε. Αποσπάσεις σε σχολεία διαπολιτισμικής εκπαίδευσης

στ. Αποσπάσεις σε μειονοτικά σχολεία

ζ. Αποσπάσεις σε μουσικά σχολεία

Οι αποσπάσεις των περιπτώσεων β έως και ζ αφορούν τους εκπαιδευτικούς του ίδιου ΑΠΥΣΠΕ/ΔΕ

1.1.3. Τα περιφερειακά υπηρεσιακά συμβούλια (ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ)  είναι αρμόδια για τις αποσπάσεις από σχολείο σε σχολείο του ίδιου ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ

1.2. Όταν τα ανωτέρω ΥΣ συνεδριάζουν για αποσπάσεις εκπ/κών σε μειονοτικά σχολεία, συμμετέχουν οι συνδικαλιστικοί εκπρόσωποι των εργαζόμενων στα σχολεία αυτά.

2. Εκτέλεση αποσπάσεων

Οι προτάσεις των κεντρικών, των ανώτερων περιφερειακών και των περιφερειακών ΥΣ εκτελούνται με απόφαση του Υπουργού ΠΔΒΜΘ, του Περιφερειακού Διευθυντή εκπαίδευσης και του Διευθυντή εκπαίδευσης, αντίστοιχα, εκτός από τις αποσπάσεις του εδαφίου α της παραγράφου 1.1.2. που εκτελούται με απόφαση του Υπουργού ΠΔΒΜΘ 



Πρόταση ΟΛΜΕ-ΔΟΕ: Κατάργηση της παραγράφου 1 και 3, περ. β του άρθου 31 του ν. 3848/2010, για τις αποσπάσεις των υπαραρίθμων σε σχολείου άλλου νομού της ίδιας ή άλλης περιφερειακής διεύθυνσης.

Πρόταση ΟΛΜΕ: Για τις αποσπάσεις σε Πειραματικά, Καλλιτεχνικά και Μουσικά σχολεία αρμόδια είναι τα περιφερειακά υπηρεσιακά συμβούλια (ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ)

3. Κριτήρια για τις αποσπάσεις
3.1.Για τις αποσπάσεις στην KY και στις ανεξάρτητες ή σε αποκεντρωμένες υπηρεσίες του ΥΠΔΒΜΘ, σε νομικά πρόσωπα δημοσίου ή ιδιωτικού δικαίου που εποπτεύονται από το ΥΠΔΒΜΘ, καθώς και στις περιφερειακές διευθύνσεις, στις διευθύνσεις και στα γραφεία εκπαίδευσης τα αρμόδια υπηρεσιακά συμβούλια λαμβάνουν υπόψη τα εξής κριτήρια:

α. τις μεταπτυχιακές σπουδές στη δημόσια διοίκηση ή στη διοίκηση της εκπαίδευσης

β. το δεύτερο πτυχίο που είναι σχετικό με τη διοίκηση, τη νομική ή άλλη επιστήμη

γ. την τεκμηριωμένη γνώση του αντικειμένου της θέσης που πρόκειται να καλυφθεί

δ. τη γνώση των νέων τεχνολογιών, η οποία αποδεικνύεται με πτυχίο, μεταπτυχιακό τίτλο ή πιστοποίηση επιπέδου Α΄ ή Β΄  

ε. την αξιόλογη διοικητική εμπειρία, κατά προτίμηση στις υπηρεσίες ή σε νομικά πρόσωπα του ΥΠΔΒΜΘ 

στ. την πιστοποιημένη γνώση ξένων γλωσσών, η οποία αποδεικνύεται με πτυχίο, μεταπτυχιακό τίτλο ή πιστοποιητικό επιπέδου Β2 και άνω  

Για το σκοπό αυτό στη σχετική πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος γίνεται συνοπτική περιγραφή του αντικειμένου της θέσης που πρόκειται να καλυφθεί με απόσπαση και αναφέρονται τα συγκεκριμένα προσόντα που πρέπει να διαθέτουν οι ενδιαφερόμενοι, καθώς και η αριθμητική αποτύπωσή τους.

3.2.1. Κατά τις αποσπάσεις από ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ αποσπώνται, συγκρινόμενοι μόνο μεταξύ τους, οι εκπαιδευτικοί που ανήκουν στις παρακάτω κατηγορίες, κατά σειρά προτεραιότητας:  

α) Ανήκουν σε ειδική κατηγορία μετάθεσης (άρθρο ... αυτού του νόμου)

β) Είναι σύζυγοι στρατιωτικών των Ενόπλων Δυνάμεων (παρ. 1 του άρθρου 21 ν. 2946/2001)

γ)Είναι εκλεγμένοι περιφερειακοί σύμβουλοι, δήμαρχοι, δημοτικοί σύμβουλοι, πρόεδροι δημοτικών και τοπικών κοινοτήτων ή εκπρόσωποι τοπικών κοινοτήτων (άρθρα 93 παρ. 7 και 182 παρ. 10 του ν. 3852/2010)

δ) Είναι σύζυγοι δικαστικών λειτουργών (παρ.3, άρθρου  47 ν. 2304/95)

Αν δεν υπάρχουν λειτουργικά κενά στην περιοχή όπου θεμελιώνουν δικαίωμα απόσπασης,σύμφωνα με την κατηγορία στην οποία ανήκουν, η απόσπαση πραγματοποιείται σε όμορη αυτής περιοχή(ν.3852, άρθρο 93) 

3.2.2. Κατά τις αποσπάσεις εντός του ιδίου ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ αποσπώνται κατά προτεραιότητα οι εκπαιδευτικοί που είναι μέλη των διοικητικών συμβουλίων των ενώσεων λειτουργών μέσης εκπαίδευσης ή των συλλόγων των δασκάλων ή αιρετοί εκπρόσωποι στα υπηρεσιακά συμβούλια των εκπαιδευτικών ή μέλη των προεδρείων των νομαρχιακών τμημάτων της ΑΔΕΔΥ και ζητούν απόσπαση σε σχολεία της έδρας αυτών (παρ. άρθρου 16, παρ.Γ8, ν. 1566/85).

3.2.3. Για τις αποσπάσεις από ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ στα λειτουργικά κενά που απομένουν μετά τη διαδικασία των  προηγούμενων παραγράφων 3.2.1. και 3.2.2. αυτού του άρθρου, καθώς και για τις αποσπάσεις από σχολείο σε σχολείο του ίδιου ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ, λαμβάνονται υπόψη:

α) από τα κριτήρια για τις μεταθέσεις του άρθρου... αυτού του νόμου:

i) η συνολική υπηρεσία, που αποτιμάται με μια (1)μονάδα ανά έτος 

ii) η συνυπηρέτηση, που αποτιμάται με δέκα (10)μονάδες

iii) η εντοπιότητα, που αποτιμάται με τέσσερις (4) μονάδες 

iv) οι οικογενειακοί λόγοι, που αποτιμώνται ως εξής:

Οι έγγαμοι εκπαιδευτικοί λαμβάνουν τέσσερις (4) μονάδες

Οι εκπαιδευτικοί σε χηρεία λαμβάνουν έξι (6) μονάδες αν έχουν παιδί που είναι ανήλικο ή σπουδάζει, άλλως λαμβάνουν τέσσερις (4) μονάδες

Οι εκπαιδευτικοί με μονογονεϊκή οικογένεια, λόγω απόκτησης παιδιών χωρίς να έχει προηγηθεί γάµος, λαμβάνουν έξι(6) μονάδες, εφόσον έχουν παιδί που είναι ανήλικο ή σπουδάζει

Οι εκπαιδευτικοί που είναι έγγαμοι, σε διάσταση, σε διάζευξη ή  χηρεία ή με μονογονεϊκή οικογένεια λαμβάνουν πέντε (5} μονάδες για το πρώτο, έξι (6) για το δεύτερο και οκτώ (8) για το τρίτο παιδί (φυσικό, θετό ή αναγνωρισμένο), εφόσον αυτά είναι άγαμα ανήλικα ή σπουδάζουν.

β)Οι βαριές και δυσίατες ασθένειες:

i. των ίδιων των εκπαιδευτικών, των παιδιών ή των συζύγων τους (μονάδες 5 για ποσοστό αναπηρίας 50-66%, μονάδες 20 για ποσοστό 67-79% και μόνάδες 30 για ποσοστό 80% και άνω)

ii. των γονέων τους που είναι δημότες από διετίας δήμου της περιοχής όπου ζητείται η απόσπαση, εφόσον αποδεδειγμένα έχουν την επιμέλειά τους (μονάδα 1 για ποσοστό αναπηρίας 50-66% και μονάδες 3 για ποσοστό 67% και άνω)

iii. αδελφών τους με ποσοστό αναπηρίας 67% και άνω, εφόσον έχουν με δικαστική απόφαση την επιμέλειά τους (μονάδες 5).

Το ποσοστό αναπηρίας αποδεικνύεται με γνωμάτευση πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας υγειονομικής επιτροπής, που εκδίδεται βάσει του Ενιαίου Κανονισμού Προσδιορισμού Ποσοστού Αναπηρίας, όπως ισχύει κάθε φορά (άρθρο 7 ν. 3863/2010)

γ) η θεραπεία για εξωσωματική γονιμοποίηση (μονάδες 3)

δ) Οι σπουδές του εκπαιδευτικού (μεταπτυχιακές ή για απόκτηση άλλου τίτλου) σε σχολή που εδρεύει σε διαφορετική περιοχή από αυτήν όπου ανήκει οργανικά (μονάδες 2)

3.2.3. Τα αρμόδια υπηρεσιακά συμβούλια είναι δυνατό, με ομόφωνη και πλήρως αιτιολογημένη απόφασή τους, να αποσπούν εκπαιδευτικούς που αντιμετωπίζουν έκτακτα και ειδικά προβλήματα, ανεξάρτητα από τις μονάδες απόσπασης που συγκεντρώνουν.

4.Για τις αποσπάσεις σε ΣΜΕΑΕ, σε τάξεις υποδοχής των λοιπών σχολείων, σε ΚΕΔΔΥ, σε πειραματικά, καλλιτεχνικά, μουσικά, μειονοτικά σχολεία και σε σχολεία διαπολιτισμικής εκπαίδευσης τα υπηρεσιακά συμβούλια λαμβάνουν υπόψη τα αντίστοιχα κριτήρια για τις μεταθέσεις.

Πρόταση ΟΛΜΕ-ΔΟΕ: Τα κριτήρια να καθορίζονται με υπουργική απόφαση.

4. Κωλύματα αποσπάσεων
Δεν έχουν δικαίωμα υποβολής αίτησης για απόσπαση οι παρακάτω κατηγορίες εκπαιδευτικών:

α. Οι νεοδιόριστοι που διανύουν την υποχρεωτική υπηρεσία στην περιοχή ή στο σχολείο του πρώτου διορισμού τους, προκειμένου για τις αποσπάσεις στην KY και στις ανεξάρτητες ή σε αποκεντρωμένες υπηρεσίες του ΥΠΔΒΜΘ, σε νομικά πρόσωπα δημοσίου ή ιδιωτικού δικαίου που εποπτεύονται από το ΥΠΔΒΜΘ, καθώς και στις περιφερειακές διευθύνσεις, στις διευθύνσεις και στα γραφεία εκπαίδευσης. Εξαιρούνται οι ανήκοντες σε ειδική κατηγορία του άρθρου ... αυτού του νόμου.

β. Όσοι είναι στελέχη της εκπ/σης (σχολικοί σύμβουλοι, δ/ντές δ/σεων, προϊστάμενοι γραφείων, προϊστάμενοι εκπαιδευτικών θεμάτων, διευθυντές και υποδ/ντές σχολείων)

γ.  Όσοι υπηρετούν σε θέσεις με θητεία η οποία λήγει μετά την 31η  Αυγούστου του έτους που γίνονται οι αποσπάσεις

δ. Όσοι ανήκουν οργανικά σε ΣΜΕΑΕ, ΚΕΔΔΥ, πειραματικά, μουσικά, καλλιτεχνικά ή μειονοτικά σχολεία και σε σχολεία διαπολιτισμικής εκπαίδευσης, προκειμένου για τις αποσπάσεις στην KY και στις ανεξάρτητες ή σε αποκεντρωμένες υπηρεσίες του ΥΠΔΒΜΘ, σε νομικά πρόσωπα δημοσίου ή ιδιωτικού δικαίου που εποπτεύονται από το ΥΠΔΒΜΘ, καθώς και στις περιφερειακές διευθύνσεις, στις διευθύνσεις και στα γραφεία εκπαίδευσης, εφόσον δεν έχουν εξαντλήσει τον προβλεπόμενο χρόνο  υποχρεωτικής παραμονής σε αυτά.

5. Διαδικασία αποσπάσεων και τοποθετήσεων
5.1. Οι αποσπάσεις διενεργούνται με την εξής σειρά:

α. Αποσπάσεις στην κεντρική υπηρεσία του Υπουργείου ΠΔΒΜΘ

β. Αποσπάσεις στις περιφερειακές διευθύνσεις, στις διευθύνσεις και στα γραφεία εκπαίδευσης

γ. Αποσπάσεις σε φορείς αρμοδιότητας του Υπουργείου ΠΔΒΜΘ

δ. Αποσπάσεις σε ΣΜΕΑΕ, σε τάξεις υποδοχής των λοιπών σχολείων και σε ΚΕΔΔΥ, σε πειραματικά σχολεία, σε καλλιτεχνικά σχολεία,σε σχολεία διαπολιτισμικής εκπαίδευσης, σε μειονοτικά σχολεία, σε μουσικά σχολεία

ε. Αποσπάσεις από ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ

στ. Αποσπάσεις από σχολείο σε σχολείο του ίδιου ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ

5.2. Ειδικότερα περιφερειακά υπηρεσιακά συμβούλια, αποσπούν ή τοποθετούν τους εκπαιδευτικούς με την εξής σειρά:

α. Αποσπάσεις και τοποθετήσεις  υπεραρίθμων

β. Τοποθετήσεις εκπαιδευτικών που είναι στη διάθεση του ΥΣ

γ. Αποσπάσεις από σχολείο σε σχολείο της περιοχής αρμοδιότητας του συμβουλίου και τοποθετήσεις αποσπασμένων από άλλες περιοχές

δ. Προσωρινές τοποθετήσεις μεταταχθέντων

ε. Προσωρινές τοποθετήσεις νεοδιορίστων

στ. Τοποθετήσεις αναπληρωτών

5.3. Όταν ικανοποιείται το αίτημα εκπαιδευτικού για μια κατηγορία απόσπασης, δεν εξετάζονται οι αιτήσεις που τυχόν έχει υποβάλει για άλλες κατηγορίες απόσπασης.

Οι κάθε είδους υπηρεσιακές μεταβολές των εκπαιδευτικών ολοκληρώνονται μέχρι το τέλος Ιουνίου. Οι αποσπάσεις εξετάζονται μετά την ανακοίνωση των μόνιμων διορισμών και των μετατάξεων, που έπονται των μεταθέσεων.



Πρόταση ΟΛΜΕ: Οι αποσπάσεις και οι τοποθετέσεις της περίπτωσης 5.2.γ να μη συνεξετάζονται, αλλά να προηγούνται οι αποσπάσεις από σχολείο σε σχολείο.



Β΄ ΘΕΜΑΤΑ ΜΕΤΑΘΕΣΕΩΝ

1. Μονάδες μετάθεσης για εντοπιότητα λαμβάνουν οι εκπαιδευτικοί που ζητούν μετάθεση σε σχολεία που λειτουργούν στην περιοχή του δήμου της έδρας τους.

Έδρα του εκπαιδευτικού αποτελεί ο δήμος όπου υπάγεται η μόνιμη κατοικία του. Αλλαγή έδρας γίνεται με γραπτή δήλωση του εκπαιδευτικού μέχρι το τέλος Μαρτίου κάθε έτους και ισχύει από το μεθεπόμενο σχολικό έτος. Η δήλωση συνοδεύεται από αποδεικτικά στοιχεία.

2. Τα σχολεία της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης κατατάσσονται σε δώδεκα (12) κατηγορίες, τις Α, Β, Γ, Δ, Ε, ΣΤ, Ζ, Η, Θ, Ι, ΙΑ και ΙΒ, με απόφαση του Υπουργού Παιδείας ΔΒΜΘ, ύστερα από πρόταση των αρμόδιων κεντρικών υπηρεσιακών συμβουλίων, τα οποία λαμβάνουν υπόψη εισηγήσεις των ανώτερων περιφερειακών συμβουλίων και γνώμη των δευτεροβάθμιων συνδικαλιστικών οργανώσεων των εκπαιδευτικών, που διαμορφώνονται σε συνεργασία με τα αρμόδια περιφερειακά συμβούλια και τα πρωτοβάθμια συνδικαλιστικά όργανα των εκπαιδευτικών, αντίστοιχα, με βάση τα παρακάτω κριτήρια:

α) τον πληθυσμό της έδρας των σχολείων

β) τις συνθήκες διαβίωσης εκεί των εκπαιδευτικών

γ) την οργανικότητα (μόνο για τα σχολεία πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης)

δ) την απόστασή των σχολείων από την έδρα της περιφερειακής ενότητας (νομού)

ε) τις συγκοινωνιακές συνθήκες και

στ) το υψόμετρο.

Για τη διατύπωση γνώμης από τις δευτεροβάθμιες συνδικαλιστικές οργανώσεις ο Υπουργός τάσσει εύλογη προθεσμία. Μετά την παρέλευση άπρακτης της παραπάνω προθεσμίας η κατάταξη των σχολείων σε κατηγορίες γίνεται ύστερα από πρόταση των κεντρικών υπηρεσιακών συμβουλίων, που λαμβάνουν υπόψη τις εισηγήσεις των ανώτερων περιφερειακών υπηρεσιακών συμβουλίων.

3. Για κάθε έτος υπηρεσίας σε σχολεία Α, Β, Γ, Δ, Ε, ΣΤ, Ζ, Η, Θ, Ι, ΙΑ και ΙΒ κατηγορίες υπολογίζονται 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7,8,9,10,11 και 12 μονάδες μετάθεσης, αντίστοιχα.

Με την απόφαση της προηγούμενης παραγράφου μπορεί να ορίζονται συγκεκριμένα σχολεία της ΙΒ κατηγορίας για τα οποία υπολογίζονται 15 μονάδες μετάθεσης αντί 12, λόγω των εξαιρετικών συνθηκών διαβίωσης σε αυτά.  

4. Για το χρόνο που αφορά σε εκπαιδευτικές άδειες, άδειες χωρίς αποδοχές και άδειες ανατροφής τέκνου δεν υπολογίζονται περισσότερες της μιας (01) μονάδες μετάθεσης λόγω δυσμενών συνθηκών.

5. Σε κάθε σχολικό συγκρότημα ή ομάδα σχολείων δημιουργούνται θέσεις επικουρικών ή αναπληρωματικών εκπαιδευτικών, ώστε να αναπληρώνονται άμεσα εκπαιδευτικοί που λαμβάνουν μακροχρόνια άδεια ή μετακινούνται, για οποιοδήποτε λόγο, κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους.



Διαφωνία ΟΛΜΕ: η άδεια ανατροφής τέκνου να λαμβάνεται κανονικά υπόψη για τη μοριοδότηση λόγω δυσμενών συνθηκών

Πρόταση ΟΛΜΕ & ΔΟΕ: Κατάργηση ως προϋπόθεσης για μετάθεση της 3ετίας για τους νεοδιόριστους και της 2ετίας για όλες τις άλλες κατηγορίες.

Πρόταση ΔΟΕ: Κατάργηση των περιοχών μετάθεσης. Σε κάθε ΠΥΣΠΕ να υπάρχει μια μόνο περιοχή μετάθεσης.

6. Για τις μεταθέσεις στα πειραματικά σχολεία, τα αρμόδια υπηρεσιακά συμβούλια λαμβάνουν υπόψη τα εξής κριτήρια:

α. Διδακτορικό δίπλωμα στις επιστήμες της αγωγής ή στην ειδικότητα του εκπαιδευτικού (μονάδες 6)

β. Μεταπτυχιακός τίτλος  στις επιστήμες της αγωγής ή στην ειδικότητα του εκπαιδευτικού (μονάδες 4)

γ. Διδακτορικό δίπλωμα σε άλλους επιστημονικούς τομείς (μονάδες 3)

δ. Μεταπτυχιακός τίτλος σε άλλους επιστημονικούς τομείς (μονάδες 2)

ε. Διετής μετεκπαίδευση των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης (μονάδες 3)

στ. Πιστοποιημένη επιμόρφωση β΄ επιπέδου στις νέες τεχνολογίες (μονάδες 3)

ζ. Πιστοποιημένη ετήσια επιμόρφωση στις επιστήμες της αγωγής ή στην ειδικότητα του εκπαιδευτικού ή σε ΣΕΛΔΕ, ΣΕΛΜΕ και ΑΣΠΑΙΤΕ/ ΣΕΛΕΤΕ, εφόσον δεν αποτελεί προσόν διορισμού (μονάδες 2)

η. Άλλα αυξημένα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα σχετικά με τις επιστήμες της αγωγής ή  την ειδικότητα του εκπαιδευτικού, τα οποία προκύπτουν από το βιογραφικό σημείωμα και τα συνημμένα στην αίτηση στοιχεία και μπορεί να διαπιστώνονται και με προφορική συνέντευξη ενώπιον του υπηρεσιακού συμβουλίου (μονάδες μέχρι 3)

7. Για τις μεταθέσεις στα ΣΜΕΑΕ, στις τάξεις υποδοχής και στα ΚΕΔΔΥ τα αρμόδια υπηρεσιακά συμβούλια λαμβάνουν υπόψη, τα εξής κριτήρια:

α) Διδακτορικό δίπλωμα στην ΕΑΕ, ή στη σχολική ψυχολογία ή στην ειδική φυσική αγωγή, αν πρόκειται για εκπαιδευτικούς του κλάδου ΠΕ11 (μονάδες 8)

β) Τίτλος μεταπτυχιακών σπουδών στην ΕΑΕ, ή στη σχολική ψυχολογία ή στην Ειδική Φυσική Αγωγή, αν πρόκειται για εκπαιδευτικούς του κλάδου ΠΕ11 (μονάδες 6)

γ) Τίτλος διετούς μετεκπαίδευσης στην ΕΑΕ στα διδασκαλεία της ημεδαπής ή ισότιμου και αντίστοιχου τίτλου της αλλοδαπής (μονάδες 4)

δ) Πτυχίο παιδαγωγικού τμήματος ΕΑΕ, δηλαδή πτυχίο παιδαγωγικών τμημάτων των πανεπιστημίων της ημεδαπής ή με αναγνωρισμένο ως αντίστοιχο και ισότιμο πτυχίο της αλλοδαπής με αντικείμενο την ειδική προσχολική αγωγή ή παιδαγωγικών τμημάτων ειδικής αγωγής με κατεύθυνση νηπιαγωγών και πτυχίου παιδαγωγικών τμημάτων δημοτικής εκπαίδευσης ειδικής αγωγής ή παιδαγωγικών τμημάτων ειδικής αγωγής με κατεύθυνση δασκάλων ή τμημάτων εκπαιδευτικής και κοινωνικής πολιτικής με κατεύθυνση την εκπαίδευση ατόμων με αναπηρία. Επιπλέον στην κατηγορία αυτή περιλαμβάνονται οι κάτοχοι πτυχίου ΤΕΦΑΑ των πανεπιστημίων της ημεδαπής ή αναγνωρισμένου ως αντίστοιχου και ισότιμου πτυχίου της αλλοδαπής με κύρια ειδικότητα την ΕΑΕ ή την ειδική φυσική αγωγή ή την ειδική φυσική αγωγή-θεραπευτική γυμναστική» ή την «Προσαρμοσμένη Φυσική Αγωγή» ή την «Προσαρμοσμένη Κινητική Αγωγή» ή την «Άσκηση σε χρόνιες παθήσεις και Αναπηρία» (μονάδες 4)

ε) Μόνιμη αναπηρία του ίδιου του εκπαιδευτικού 67% και άνω, που πιστοποιείται από πρωτοβάθμια ή από δευτεροβάθμια υγειονομική επιτροπή. Η υγειονομική επιτροπή γνωματεύει επίσης ότι ο εκπαιδευτικός κρίνεται ικανός για την εκτέλεση των καθηκόντων του  και ότι η αναπηρία του δεν οφείλεται σε θέματα ψυχικής υγείας (μονάδες 3).

στ) Μόνιμη αναπηρία παιδιού του εκπαιδευτικού, σε ποσοστό εξήντα επτά τοις εκατό (67%) και άνω, που πιστοποιείται είτε  από πρωτοβάθμια είτε από δευτεροβάθμια υγειονομική επιτροπή (μονάδες 2,5).

ζ) Πιστοποιητικό επιτυχούς παρακολούθησης σεμιναρίου ετήσιας επιμόρφωσης-εξειδίκευσης στην ΕΑΕ από Πανεπιστήμια ή από αναγνωρισμένους κρατικούς φορείς που εποπτεύονται από το Υπουργείο ΠΔΒΜΘ, αποδεδειγμένης διάρκειας τουλάχιστον τετρακοσίων (400) ωρών και  προϋπηρεσία τριών διδακτικών ετών σε δομές ΕΑΕ και στα ΚΕΔΔΥ. Σεμινάρια ετήσιας διάρκειας στην ΕΑΕ, που έχουν υλοποιηθεί μέχρι την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου, από Πανεπιστήμια ή από αναγνωρισμένους κρατικούς φορείς που εποπτεύονται από το Υπουργείο ΠΔΒΜΘ,, αναγνωρίζονται ως ισότιμα με τα ανωτέρω σεμινάρια τετρακοσίων (400) ωρών (μονάδες 2,5).

η) Η διδακτική εμπειρία του εκπαιδευτικού σε ΣΜΕΑΕ ή τάξεις υποδοχής καθώς και η θητεία του σε ΚΕΔΔΥ με οποιαδήποτε σχέση (οργανική θέση ή απόσπαση μονάδες 0,50 για κάθε έτος μέχρι 2)

Θ)Άλλα αυξημένα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα σχετικά με την ειδική αγωγή και εκπαίδευση, τα οποία προκύπτουν από το βιογραφικό σημείωμα του εκπαιδευτικού και τα συνημμένα στην αίτησή του στοιχεία, τα οποία μπορεί να διαπιστώνονται και με προφορική συνέντευξη ενώπιον του υπηρεσιακού συμβουλίου (μονάδες μέχρι 3)

8. Για τις μεταθέσεις των εκπαιδευτικών γενικής παιδείας στα μουσικά σχολεία  τα αρμόδια συμβούλια λαμβάνουν  υπόψη:

α. Πτυχίο ή δίπλωμα μουσικής (μονάδες 6)

β. Διδακτική εμπειρία σε μουσικά σχολεία (μονάδες 0,5 για κάθε έτος και μέχρι 4)

γ. Αποδεδειγμένη σχέση του εκπαιδευτικού με τις τέχνες και τη μουσική ειδικότερα, που προκύπτει από το βιογραφικό σημείωμα και τα συνημμένα στην αίτηση στοιχεία και μπορεί να διαπιστώνεται και με προφορική συνέντευξη ενώπιον του υπηρεσιακού συμβουλίου (μονάδες μέχρι 3)

9. Για τις μεταθέσεις των εκπαιδευτικών κλάδου ΠΕ16 στα μουσικά σχολεία  τα αρμόδια συμβούλια λαμβάνουν  υπόψη:

α. Για το μάθημα των θεωρητικών της μουσικής (μουσική θεωρία και πράξη)

i. πτυχίο αντίστιξης ή φούγκας ή δίπλωμα σύνθεσης (μονάδες 6)

ii. διδακτική εμπειρία σχετική με το συγκεκριμένο μάθημα (1 μονάδα για κάθε έτος)

iii. τεκμηριωμένη ενασχόληση με το αντικείμενο του μαθήματος ( μέχρι 3 μονάδες)

β. Για το μάθημα της ελληνικής παραδοσιακής μουσικής

i. δίπλωμα βυζαντινής εκκλησιαστικής μουσικής (μονάδες 6)

ii. διδακτική εμπειρία σχετική με το συγκεκριμένο μάθημα (1 μονάδα για κάθε έτος)

iii. γνώση του δημοτικού τραγουδιού ή τεκμηριωμένη ενασχόληση με το αντικείμενο του μαθήματος ( μέχρι 3 μονάδες)

γ. Για το μάθημα της διεύθυνσης χορωδιακών και ορχηστρικών συνόλων

i. αντίστοιχος τίτλος σπουδών (μονάδες 6)

ii. διδακτική εμπειρία σχετική με το συγκεκριμένο μάθημα ή, σε περίπτωση που δεν υπάρχουν αιτήσεις εκπαιδευτικών με τα τυπικά προσόντα για το μάθημα αυτό,  σχετική με το μάθημα της διεύθυνσης χορωδιακών και ορχηστρικών συνόλων (1 μονάδα για κάθε έτος)

iii. τεκμηριωμένη ενασχόληση με το αντικείμενο του μαθήματος ( μέχρι 3 μονάδες)

δ. Για το μάθημα των ευρωπαϊκών μουσικών οργάνων

i. δίπλωμα ή πτυχίο μουσικού οργάνου (μονάδες 6)

ii. διδακτική εμπειρία σχετική με το συγκεκριμένο μάθημα (1 μονάδα για κάθε έτος)

iii. τεκμηριωμένη ενασχόληση με το αντικείμενο του μαθήματος ( μέχρι 3 μονάδες)

Οι μονάδες από την ενασχόληση του εκπαιδευτικού με το αντικείμενο του μαθήματος περιπτώσεις α-δ) υπολογίζονται μόνον εφόσον ο εκπαιδευτικός είναι κάτοχος του αντίστοιχου τίτλου ή διπλώματος. Η ενασχόληση προκύπτει από το βιογραφικό σημείωμα και τα συνημμένα στην αίτηση στοιχεία και μπορεί να διαπιστώνεται και με προφορική συνέντευξη ενώπιον του υπηρεσιακού συμβουλίου (μονάδες μέχρι 3)

10. Για τις μεταθέσεις στα σχολεία διαπολιτισμικής εκπαίδευσης τα αρμόδια υπηρεσιακά συμβούλια λαμβάνουν υπόψη τα παρακάτω κριτήρια:

α. Ειδίκευση σε θέματα διδασκαλίας της Ελληνικής ως δεύτερης ή ξένης γλώσσας (μον. 8)

β. Μετεκπαίδευση ή μεταπτυχιακές σπουδές σε θέματα διαπολιτισμικής αγωγής (μονάδες 6)

γ. Μετεκπαίδευση ή μεταπτυχιακές σπουδές σε επιστήμες της αγωγής (μονάδες 4)

δ. Μετεκπαίδευση ή μεταπτυχιακές σπουδές στο αντικείμενο διδασκαλίας τους (μονάδες 3)

ε. Διδακτική εμπειρία σε σχολεία διαπολιτισμικής εκπαίδευσης (μονάδες 0,5 για κάθε έτος μέχρι 2)

στ. Διδακτική εμπειρία σε τάξεις υποδοχής ή φροντιστη­ριακά τμήματα (μονάδες 0,25 για κάθε έτος μέχρι 1)

ζ. Πιστοποιημένη γνώση της αγγλικής, της γαλλικής ή της γερμανικής γλώσσας, επιπέδου Β2 τουλάχιστον  (μονάδες 0.5 για κάθε γλώσσα και μέχρι 1)

η. Η ενασχόληση του εκπαιδευτικού με τη διαπολιτισμική εκπαίδευση, που προκύπτει από το βιογραφικό σημείωμα και τα συνημμένα στην αίτηση στοιχεία και μπορεί να διαπιστώνεται και με προφορική συνέντευξη ενώπιον των μελών του υπηρεσιακού συμβουλίου (μονάδες μέχρι 3)

11. Για τις μεταθέσεις στα καλλιτεχνικά σχολεία τα αρμόδια υπηρεσιακά συμβούλια λαμβάνουν υπόψη τα παρακάτω κριτήρια:

α. Μετεκπαίδευση ή μεταπτυχιακές σπουδές σε θέματα καλλιτεχνικής εκπαίδευσης (μονάδες 6)

β. Μετεκπαίδευση ή μεταπτυχιακές σπουδές σε επιστήμες της αγωγής (μονάδες 4)

γ. Μετεκπαίδευση ή μεταπτυχιακές σπουδές στο αντικείμενο διδασκαλίας τους (μονάδες 3)

δ. Διδακτική εμπειρία σε σχολεία καλλιτεχνικά σχολεία (μονάδες 0,5 για κάθε έτος μέχρι 2)

ε. Ενασχόληση με θέματα καλλιτεχνικής εκπαίδευσης, που προκύπτει από το βιογραφικό σημείωμα και τα συνημμένα στην αίτηση στοιχεία και μπορεί να διαπιστώνεται και με προφορική συνέντευξη ενώπιον των μελών του υπηρεσιακού συμβουλίου (μονάδες μέχρι 3)

12. Για τις μεταθέσεις στα μειονοτικά σχολεία τα αρμόδια υπηρεσιακά συμβούλια λαμβάνουν υπόψη τα εξής κριτήρια:

α. Μεταπτυχιακές σπουδές σε θέματα μειονοτικών σχολείων (μονάδες 6)

β. Διδακτική εμπειρία σε σχολεία διαπολιτισμικής εκπαίδευσης (μονάδες 0,5 για κάθε έτος μέχρι 2)

γ. Πιστοποιημένη γνώση ξένων γλωσσών,  επιπέδου Β2 και άνω (μον.0.5 για κάθε γλώσσα και μέχρι 1) 

δ. Εξοικείωση του εκπαιδευτικού με άλλους πολιτισμούς ή και με θρησκευτικές πρακτικές των διδασκομένων (μονάδες μέχρι 3)

ε. Καταλληλότητα του εκπαιδευτικού για προσφορά εκπαιδευτικού έργου στα σχολεία μειονοτικής εκπαίδευσης  (μονάδες μέχρι 3)

Τα κριτήρια των περιπτώσεων δ και ε αυτής της παραγράφου προκύπτουν από το βιογραφικό σημείωμα και τα συνημμένα στην αίτηση δικαιολογητικά και μπορεί να διαπιστώνονται και με προφορική συνέντευξη ενώπιον των μελών του υπηρεσιακού συμβουλίου.

Σε περίπτωση που δύο ή περισσότεροι εκπαιδευτικοί των παραγράφων 1-7 αυτού του άρθρου συγκεντρώνουν ίδιο αριθμό μονάδων μετάθεσης μετατίθενται εκείνοι που υπερτερούν στα επιμέρους κριτήρια, με τη σειρά που αυτά αναφέρονται.

 Μαρούσι, 22-3=2011

ΤΑ ΜΕΛΗ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

--------------------------------------------------------------------------------

[1] Πρόταση ΟΛΜΕ: Για τις αποσπάσεις σε Πειραματικά, Καλλιτεχνικά και Μουσικά σχολεία αρμόδια είναι τα περιφερειακά υπηρεσιακά συμβούλια (ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου