Παρασκευή 18 Μαρτίου 2011

Συγχωνεύσεις: Ο Ηρώδης των σχολείων, του Βασίλη Δ. Παπαχρήστου

«…ότι παρά το γεγονός ότι η εγκύκλιος που ισχύει από το 2006 μου λέει ότι στα Δημοτικά έχω έως 25 μαθητές και στα Γυμνάσια Λύκεια έως 30 η εγκύκλιος που υπέγραψα λέει ότι στα δημοτικά έχω έως 25 αλλά στα Γυμνάσια και τα Λύκεια που συνενώνονται είναι έως 25 και όχι έως 30. Το 10% προσαύξηση που μπορεί να υπάρξει δηλαδή έως 26 ή 27 παιδάκια είναι στις περιπτώσεις όπου στα Λύκεια και στα Γυμνάσια αυτά έχω  κάποια στενότητα χώρων όπου για δύο τρία παιδιά δε θα σπάσω την τάξη  θα την κάνω 26 θα την κάνω 27…»
Συνέντευξη της Υφυπουργού Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, Εύης Χριστοφιλοπούλου, στο «MEGA», στην εκπομπή «ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΩΡΑ MEGA», σχετικά με τις συνενώσεις - ιδρύσεις σχολικών μονάδων, 15.03.11
Η υφυπουργός Παιδείας Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων ανακοίνωνε μέσω τηλεοπτικού διαύλου περιχαρής την απόφασή της, «… και τώρα υπάρχει η δική μου υπογραφή γιατί είμαι η αρμόδιος υφυπουργός σε ένα κείμενο εγκυκλίου…» (στην ως άνω εκπομπή)  για την μείωση του μεγίστου αριθμού των μαθητών ανά τμήμα. Νενικήκαμεν, αναφώνησε. 
«Στις σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που θα προκύψουν από τις συγχωνεύσεις, για το σχολικό έτος 2011-2012, σας γνωρίζουμε ότι ο αριθμός μαθητών ανά τμήμα θα έχει ως εξής:
Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση
Ο αριθμός των μαθητών θα είναι μέχρι είκοσι πέντε (25).
Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Ο αριθμός των μαθητών θα είναι μέχρι είκοσι πέντε (25) με προσαύξηση 10% .»
Εγκύκλιος του Υπουργείου Παιδείας Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων Αριθ. Πρωτ. 29188/Γ2/14-03-2011 του ΕΝΙΑΙΟΥ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ ΤΟΜΕΑ Π/ΘΜΙΑΣ & Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Δ/ΝΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ Π/ΘΜΙΑΣ & Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ ΤΜΗΜΑ Α
Ειλικρινά, τι άλλο θα περίμενε η εκπαιδευτική κοινότητα να ανακοινώσει το υπουργείο για τον μέγιστο αριθμό μαθητών ανά τμήμα;  Το υπουργείο ανταποκρίθηκε στο πάγιο αίτημα της εκπαιδευτικής κοινότητας για μείωση του αριθμού των μαθητών. Δημοσιογράφοι, γονείς, εκπαιδευτικοί μη υποψιασμένοι, η κοινωνία γενικότερα αποδέχθηκε περιχαρής την είδηση αυτή.
Αξίζει όμως αυτή η «ευφροσύνη», όπως περίτεχνα κοινοποιήθηκε  και εξωτερικεύτηκε από τα αρμόδια όργανα, για το θέμα αυτό; Αξίζει η επανάπαυση και οι δάφνες για το «δώρο» του υπουργείου, την «νίκη» που πετύχαμε;
Για να δούμε πιο αναλυτικά την εγκύκλιο αυτή:
1.       Ο αριθμός αυτός των μαθητών ισχύει ΜΟΝΟΝ για τις σχολικές μονάδες «…που θα προκύψουν από τις συγχωνεύσεις…».
Για τα υπόλοιπα σχολεία που δεν προκύπτουν από συγχωνεύσεις και συνεχίζουν ως έχουν τι μέλλει γενέσθαι;
Δυστυχώς αυτό που ίσχυε ΠΑΝΤΑ, ήτοι το έως 30 μαθητές ανά τμήμα.
Εάν δεν ισχύει η ανωτέρω πρόταση «ιδού πεδίον δόξης λαμπρόν» για το υπουργείο να ορίσει τον ίδιο μέγιστο αριθμό των μαθητών για όλα τα σχολεία.
2.       «…για το σχολικό έτος 2011-2012…»
Ο μέγιστος αριθμός μαθητών, ήτοι 28 μαθητές για τους γνωρίζοντες αριθμητική, που ανακοίνωσε η κα Παρασκευή Χριστοφιλοπούλου ισχύει μόνον για τη σχολική χρονιά 2011-2012. Για τις υπόλοιπες σχολικές χρονιές ισχύει το γνωστό έως 30 μαθητές.
Αυτά προκύπτουν με την ανάγνωση της παρούσης εγκυκλίου για τους κατέχοντες την Ελληνική γλώσσα.
Τι πετυχαίνει το υπουργείο με τα προμνημονευθέντα σημεία;
Πρώτον: Μειώνονται οι αντιδράσεις για πιθανόν «στοίβαγμα» των μαθητών και άρα η ρήση «συγχώνευση για παιδαγωγικούς λόγους» συνεχίζει να είναι το φλάμπουρο της Πολιτείας.
Δεύτερον πολύ βασικό: Πετυχαίνουμε να αυξήσουμε τον αριθμό τμημάτων ανά σχολική μονάδα και συνεπώς οι οργανικές θέσεις που προκύπτουν δε θα μειωθούν σε πολύ μεγάλο βαθμό. Κλείνουμε τα στόματα εκπαιδευτικών για μεγάλη μείωση των οργανικών θέσεων. Δηλαδή λιγότεροι εκπαιδευτικοί, όχι βεβαίως σε σημαντικό βαθμό, θα ανακοινωθούν ως υπεράριθμοι.
Για την επόμενη σχολική χρονιά τα πράγματα επίσης είναι πολύ απλά. Επιστρέφουμε στον ανώτατο αριθμό μαθητών «έως 30»  σε κάθε τμήμα. Πετυχαίνουμε μείωση των τμημάτων άρα και των αναγκαίων εκπαιδευτικών. Οι επιπλέον εκπαιδευτικοί προφανώς την επομένη χρονιά ανακοινώνονται ως υπεράριθμοι όπου βεβαίως με την είδηση δε θα ασχοληθεί κανείς και θα έχει χαθεί. Κανένα λοιπόν κόστος για την κυβέρνηση.
Νύκτα ανακοινώθηκαν οι προτάσεις του υπουργείου για συγχωνεύσεις. Γιατί άραγε; Πιθανόν οι νυκτερινές ανακοινώσεις είναι ίδιον της παρούσης κυβέρνησης. Και αμέσως την επομένη ημέρα άπαντες και άπασαι οι απαρτίζοντες την πολιτική ηγεσία του υπουργείου διαχειρίστηκαν την είδηση αυτή και προσπάθησαν με την περίεργη (για μια ακόμα φορά) στήριξη των μέσων ενημέρωσης να πετύχουν τον κατευνασμό της κοινής γνώμης και τον αποπροσανατολισμό της από το καίριο πρόβλημα.
Όμως για μια ακόμη φορά δεν υπολόγισαν σωστά.
Ο εκπαιδευτικός κόσμος δεν είναι,  ούτε θα αποτελέσει, τον Ηρώδη στις σχέσεις του με τους μαθητές.
Είναι, τουλάχιστον, αφελές κάποιοι να θεωρούν  τους εκπαιδευτικούς ληρώδεις, όπως καταδεικνύεται εμπράκτως από τις δράσεις και τις συμπεριφορές τους προς αυτούς.
Οι συνενώσεις είναι άλλη μια σταγόνα στο ξεχειλισμένο ποτήρι της αγανάκτησης των πολιτών, που η εκτόνωσή της είναι άγνωστο το πού θα οδηγήσει, ευχόμεθα όχι σε δυσάρεστα αποτελέσματα.
«διὰ τοῦτο φθεγγόμενος ἄδικα οὐδεὶς μὴ λάθῃ, οὐδὲ μὴ παροδεύσῃ αὐτὸν ἐλέγχουσα ἡ δίκη»
Παπαχρήστου Δ. Βασίλειος
Χημικός MEd

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου