ΔΟΕ και ΟΛΜΕ εκτιμούν ότι χάνονται 3.500-4.000 θέσεις εκπαιδευτικών
Της Χαράς Καλημέρη
Οξύτατες αντιδράσεις από κόμματα της αντιπολίτευσης και εκπαιδευτικούς, αλλά και ένα πρώτο «κύμα» καταλήψεων μαθητών σε σχολεία, έχει προκαλέσει ο «εκπαιδευτικός Καλλικράτης».
Ως πρώτο βήμα, οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες προγραμματίζουν 24ωρη απεργία για τις 30 Μαρτίου, εκτιμώντας ότι βρίσκονται στην «αέρα» περίπου 3.500 - 4.000 οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών. Η ΔΟΕ υποστηρίζει πως πάνω από 2.000 θέσεις δασκάλων είναι επισφαλείς, ενώ ΟΛΜΕ θεωρεί ότι χάνεται το 20% (άνω των 1.500) των οργανικών θέσεων από τα γυμνάσια και λύκεια που συγχωνεύονται. Την ίδια ώρα, καταγράφονται οι πρώτες καταλήψεις σχολείων. Μάλιστα, την αρχή έκαναν οι μαθητές από το Γενικό Λύκειο Τσοτυλίου στην Κοζάνη - τη γενέτειρα της υπουργού Παιδείας κ. Άννας Διαμαντοπούλου.
Αναβάθμιση Από την πλευρά του, πάντως, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος προσπάθησε χθες να καθησυχάσει την εκπαιδευτική κοινότητα, σημειώνοντας πως «οι εκπαιδευτικοί δεν διατρέχουν κανέναν κίνδυνο» και ότι «όσοι χρειάζονται, θα διορίζονται». Ο κ. Πεταλωτής μίλησε για αναβάθμιση της παρεχόμενης Παιδείας και πιο ορθολογική αξιοποίηση εκπαιδευτικών και υποδομών, ενώ απευθυνόμενος στις τοπικές κοινωνίες είπε πως δεν μπορεί η κυβέρνηση να αφήσει να υπάρχουν μονοθέσια και διθέσια σχολεία που «μας γυρίζουν στη δεκαετία του ΄50».
Ειδικότερα, σφοδρές είναι οι αντιδράσεις των εκπαιδευτικών ομοσπονδιών στην πρόταση του υπουργείου Παιδείας για συνενώσεις 1.966 σχολικών μονάδων. Σε χθεσινή της συνεδρίαση, η ΟΛΜΕ αποφάσισε να προτείνει την πραγματοποίηση 24ωρης απεργίας για τις 30 Μαρτίου (η οριστική απόφαση θα ληφθεί στις 19 Μαρτίου) και τρίωρης στάσης εργασίας για την προσεχή Παρασκευή, προκειμένου να συμμετάσχουν οι καθηγητές σε συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας έξω από τις διευθύνσεις εκπαίδευσης όλης της χώρας. Παράλληλα, η ΟΛΜΕ έλαβε εξουσιοδότηση από τις τοπικές ενώσεις καθηγητών να προχωρήσει σε νέα 24ωρη απεργία, εφόσον ανακοινωθεί το ενιαίο μισθολόγιο.
Απώλεια «Τα αποτελέσματα της πολιτικής του Μνημονίου στο χώρο της Παιδείας θα είναι ερήμωση της υπαίθρου, η κατάργηση οργανικών θέσεων εκπαιδευτικών και νέα οικονομικά βάρη τις πλάτες της ελληνικής οικογένειας» δήλωσε στην «Η» ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ κ. Δημήτρης Πεππές και εκτίμησε ότι θα υπάρξει απώλεια περίπου 20% των οργανικών θέσεων των γυμνασίων και λυκείων που θα συγχωνευθούν. Σύμφωνα με στοιχεία των μελών του Δ.Σ. της ΟΛΜΕ Ζωγραφάκη Ελένης και Κοτσιφάκη Θέμη, σε σύνολο 3.185 σχολείων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης συγχωνεύονται τα 410, ποσοστό 12,9%. Τα υψηλότερα ποσοστά συγχωνεύσεων παρατηρούνται σε Καρδίτσα (44,4%), Σέρρες (42,6%), Πρέβεζα (37%), Τρίκαλα (29,3%) και Κοζάνη (22,2%).
Την ίδια ώρα, στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση συνενώνονται 1.523 σχολικές μονάδες με τον γραμματέα της ΔΟΕ κ. Τριαντάφυλλο Οικονόμου να δηλώνει στην «Η» ότι βρίσκονται στον «αέρα» περίπου 2.000 θέσεις δασκάλων. «Αποδεικνύεται ότι το σύστημα καταργήσεων δεν έγινε για παιδαγωγικούς λόγους, αλλά για οικονομικούς» επισημαίνει ο κ. Οικονόμου.
Ο «εκπαιδευτικός Καλλικράτης» προκάλεσε αντιδράσεις κομμάτων της αντιπολίτευσης. Ο γραμματέας της πολιτικής επιτροπής της Ν.Δ. κ. Ανδρέας Λυκουρέντζος τόνισε ότι οι αποφάσεις του υπουργείου Παιδείας επιφέρουν «ένα ακόμα ισχυρό πλήγμα στην ελληνική περιφέρεια». Για ισχυρό πλήγμα στο δικαίωμα των παιδιών να μορφώνονται έκανε λόγο το ΚΚΕ, ενώ ο ΣΥΝ επισήμανε ότι «το κλείσιμο των σχολικών μονάδων, ιδίως στην περιφέρεια, θα ενισχύσει το φαινόμενο της μαθητικής διαρροής».
ΗΜΕΡΗΣΙΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου