Πέμπτη 10 Μαρτίου 2011

Συγχωνεύσεις, καταργήσεις, υποβιβασμοί σε διατεταγμένη υπηρεσία, του αιρετού Λουκά Καβακλή

Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται η προσπάθεια της κυβέρνησης για την επιβολή των συγχωνεύσεων – καταργήσεων στην εκπαίδευση. Τη σκυτάλη έχουν πάρει οι Καλλικρατικοί Δήμοι, που σε πολλές περιπτώσεις αποδεικνύονται βασιλικότεροι του βασιλέως.  Στο Δήμο της Αθήνας έχουμε το τραγελαφικό φαινόμενο, άνθρωποι άβουλοι και μοιραίοι, από την πλειοψηφούσα παράταξη του κ Καμίνη, στην προσπάθειά τους να υπερασπιστούν την αντιδραστική κυβερνητική πολιτική, να λένε τα πράγματα με το όνομά τους.

«Στη σημερινή άσχημη οικονομική συγκυρία, στην εποχή της οικονομικής κρίσης, ας θυσιαστεί και η εκπαίδευση των παιδιών, αφού με τις συγχωνεύσεις- καταργήσεις – υποβιβασμούς θα μειωθούν οι λειτουργικές δαπάνες». Προεξέχοντες σε μια τέτοια λογική και οι εκλεγμένοι δημοτικοί και κοινοτικοί σύμβουλοι της Δημοκρατικής Αριστεράς , που αποδεικνύονται όντως πασόκοι με πολιτικά, όπως εύστοχα είχε παρατηρήσει ο καθηγητής κ Ρούσης.

Τραγέλαφος αποδεικνύεται και  η υπόθεση τα ποια σχολεία συγχωνεύονται – καταργούνται. Το 49ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών στο κέντρο της Αθήνας έχει συνήθως την τιμητική του. Πότε είναι στη λίστα του «Σίντλερ», υποψήφιο προς σφαγή, πότε αποσύρεται. Ενδεικτικό της μπακαλίστικης – λογιστικής τακτικής του υπουργείου και  της περιφέρειας. Τα πάντα είναι νούμερα και μεγέθη, απουσιάζοντας οποιαδήποτε παιδαγωγική λογική.

Το ίδιο ενδεικτικό  σε αυτή την κατεύθυνση, ήταν και η τοποθέτηση της υπουργού κ. Διαμαντοπούλου σε τηλεοπτικό σταθμό, όπου  η μετακίνηση 25 χιλιομέτρων μαθητών μέσω Εθνικής οδού παρουσιάστηκε ως άκρως παιδαγωγικό μέτρο.

Στην ουσία πάνω από 500 σχολεία καταργούνται, συγχωνεύονται, υποβιβάζονται πανελλαδικά αφήνοντας στον αέρα χιλιάδες μαθητές αλλά και εκπαιδευτικούς.  Γιατί δεν είναι λογιστικό θέμα η ταύτιση προς τα κάτω οργανικών και λειτουργικών θέσεων εκπαιδευτικών. Αυτό, αυτόματα, μεταφράζεται σε τμήματα μαθητών που θα βρεθούν επί ξύλου κρεμάμενα. Τι θα γίνει π.χ. στα 66- 136 Δ. Σχ Αθηνών με τα δυο τμήματα που έχουν πάνω από το μαγικό αριθμό 12; Ακόμα και αν μια χρονιά παρουσιαστούν ως λειτουργικά κενά, πάντα θα βρίσκονται υπό αμφισβήτηση από τους λογιστές του υπουργείου ως υπεράριθμα. Τι θα γίνει με τις θέσεις των ολοήμερων τμημάτων; Στα 12/θέσια του «νέου αναμορφωμένου προγράμματος» προβλέπεται ένας δάσκαλος ολοήμερου ανά 125 παιδιά!!!  Τι θα γίνει με τα τμήματα άνω των προβλεπόμενων 12 ανά σχολείο που υπάρχουν σε σχολεία που θεωρητικά αυτή τη στιγμή δε θίγονται; Θα συμπτυχτούν;

 Έτσι θα έχουμε το φαινόμενο να προσπαθεί η διοίκηση να επιβάλλει μετακινήσεις μαθητών από σχολείο σε σχολείο ώστε « να εξαφανιστούν οι μαθηματικές ανορθογραφίες». Ήδη φέτος πιέστηκαν διευθυντές να μη γράψουν άλλα παιδιά και να μετακινηθούν σε σχολεία εκτός ορίων, ιδιαίτερα στις πρώτες τάξεις. Φανταστείτε τι έχει να γίνει του χρόνου.

Εντύπωση πάντως προκαλεί που «οι παιδαγωγικές συγχωνεύσεις- υποβιβασμοί» δίνουν σε οποιοδήποτε σχέδιο της περιφέρειας και της διεύθυνσης Α Αθήνας πάντα το μαγικό αριθμό των 260 περίπου οργανικών θέσεων που καταργούνται. Τυχαίο; Δε νομίζω!!! Αν συνυπολογίσει κάποιος και τους 100 περίπου συναδέλφους που από πέρσι δεν έχουν οργανική θέση, 350 εκπαιδευτικοί μόνο στην πρωτοβάθμια θα αποτελούν τη δεξαμενή των υπεράριθμων.

Γι αυτό η μάχη μόλις τώρα άρχισε. Παρά την προκλητικά απουσία της ΔΟΕ, που περί άλλων τυρβάζει, οι πρωτοβάθμια σύλλογοι, οι σύλλογοι γονέων δίνουν και θα δίνουν τη μάχη για τη διατήρηση των σχολείων των παιδιών μας, για τη μείωση του αριθμού μαθητών ανά τμήμα, για τη δημόσια δωρεάν εκπαίδευση των όλων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου