Τέτοιες μέρες πριν από έναν χρόνο το υπουργείο Παιδείας διαβεβαίωνε ότι είναι σε θέση να καλύψει εγκαίρως και επαρκώς όλες τις θέσεις διδασκόντων στις δύο πρώτες βαθμίδες της εκπαίδευσης.
Πράγματι, σε γενικές γραμμές το έκανε.
Εφέτος, όμως, το ίδιο το υπουργείο προαναγγέλλει ότι «κάθε πέρσι και καλύτερα».
Κατά τις διαβεβαιώσεις του, οι αρμόδιοι κάνουν ό,τι μπορούν για να περιοριστούν - όχι να εξαλειφθούν! - τα κενά σε θέσεις δασκάλων και καθηγητών.
Αλλά δεν κρύβουν ότι δεν θα τα καταφέρουν.
Ως λόγος αναφέρεται ο δραστικός περιορισμός των διορισμών - θα προσληφθούν μόνο εξακόσιοι εκπαιδευτικοί.
Παρότι οι εφετινές συνταξιοδοτήσεις θα είναι λιγότερες από πέρυσι, τα κενά διδασκόντων θα είναι μεγαλύτερα!
Πόσο μεγαλύτερα;
Το υπουργείο θα έχει πλήρη εικόνα μόνο στις αρχές Σεπτεμβρίου - ήτοι, δέκα μέρες πριν αρχίσουν τα μαθήματα.
(Λεπτομερές ρεπορτάζ στις σελίδες 8-9.)
Εάν ληφθεί υπόψη ότι εφέτος εγκαινιάζει τη λειτουργία του και το νέο λύκειο, προκύπτει μια απογοητευτική διαπίστωση.
Μια σχολική χρονιά με περισσότερες απαιτήσεις κινδυνεύει να αρχίσει με λιγότερες προϋποθέσεις.
Σε μια χώρα στην οποία η αναλογία μαθητών - δασκάλων στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση είναι 18:1 όταν στην Αγγλία είναι 22:1 και στη Γαλλία 23:1, και στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση 14,5:1 όταν στην Αγγλία ή την Ισπανία είναι 16:1, τα σχολεία έχουν πρόβλημα προσωπικού!
Η εξήγηση που δίδεται αρμοδίως συνδέεται με την οικονομική κατάσταση της χώρας.
Αλλά αυτή η εξήγηση παραπέμπει σε νέα ερωτήματα.
Για ποιον λόγο η κυβέρνηση δεν κατάφερε να τηρήσει την υπόσχεσή της ότι θα εξαιρέσει από την απαγόρευση διορισμών τους εκπαιδευτικούς;
Και για ποιον λόγο αυτό το μείζον πρόβλημα όπως άλλωστε και η προβλεπόμενη καθυστέρηση στη διανομή των σχολικών βιβλίων γίνονται επισήμως γνωστά μόλις τρεις εβδομάδες προτού ανοίξουν τα σχολεία;
Προφανώς το υπουργείο Παιδείας είναι θύμα της αυστηρότητας με την οποία η τρόικα αντιμετωπίζει την κατανομή δαπανών στον ελληνικό προϋπολογισμό.
Αυτό όμως δεν καλύπτει τα πραγματικά θύματα αυτών των ελλείψεων: τους μαθητές και τους γονείς τους.
Πολλοί από τους οποίους θα αναγκαστούν να προστρέξουν στην παραπαιδεία, με προφανείς συνέπειες και για την εκπαίδευση και για την οικονομία.
Συνεπώς, υπάρχουν συγκεκριμένοι λόγοι ώστε να βάλουν εκ νέου στο τραπέζι με την τρόικα αυτό το θέμα οι υπουργοί Παιδείας και Οικονομικών.
Από την επανεξέτασή του όλοι θα βγούμε κερδισμένοι.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου