ΘΕΜΑ: «Σύγχρονοι ¨κοτζαμπάσηδες¨ στην Παιδεία»
Είναι φανερό πλέον και στον πιο δύσπιστο συνομιλητή, ότι η παρούσα κυβέρνηση –με την καθοδήγηση της τρόικα- αποφάσισε να βουλιάξει το δημόσιο σχολείο, αυτό το πανανθρώπινο αγαθό που αφορά το σύνολο σχεδόν της ελληνικής κοινωνίας.
Με το νέο προϋπολογισμό του 2011, οι δαπάνες για την παιδεία οδηγήθηκαν σε μείωση ρεκόρ. Για πρώτη φορά το ποσοστό τους βρίσκεται στο 2,75% του ΑΕΠ με ταυτόχρονη μείωση σε απόλυτες τιμές. Δεν πέρασε πολύς καιρός από τότε που ο πρωθυπουργός διακήρυττε αύξηση των δαπανών στον ευαίσθητο χώρο της Παιδείας, αλλά και πρόσθετη χρηματοδότηση 1 δις ΕΥΡΩ για την προηγούμενη σχολική χρονιά. Αντ’ αυτού είδαμε την κατάργηση της Π.Δ.Σ., της ενισχυτικής διδασκαλίας, των Τ.Α.Δ. και άλλων σχολικών δραστηριοτήτων. Αποφασίστηκε λοιπόν η λειτουργία της εκπαίδευσης όλων των βαθμίδων με κριτήρια αυστηρά οικονομικά, έχοντας ως επιδιωκόμενο στόχο το «φτηνό σχολείο».
Ακριβώς πάνω σε αυτή τη γραμμή χαράχτηκε και ο σχεδιασμός για τις πολυσυζητημένες συγχωνεύσεις - καταργήσεις σχολικών μονάδων. Σε καμιά περίπτωση δεν μπόρεσαν να μας πείσουν ότι αυτές προωθούνται για παιδαγωγικούς λόγους όπως αρχικά ειπώθηκε από πλευράς Υπουργείου. Αντίθετα όλοι, λίγο ως πολύ, κατάλαβαν ότι οι αποφάσεις πάρθηκαν με «λογιστικά» κριτήρια, χωρίς να ληφθούν υπόψη θεμελιώδεις συνιστώσες όπως: η γνώμη της τοπικής κοινωνίας, των γονέων, των μαθητών και των εκπαιδευτικών.
Έγινε μεγάλη προσπάθεια από το συνδικαλιστικό μας όργανο ώστε να ενημερωθούν για τις επιπτώσεις των ενεργειών αυτών του Υπουργείου, τόσο οι αρμόδιοι φορείς όσο και οι συνάδελφοι εκπαιδευτικοί. Στο ίδιο διάστημα, τα στελέχη της ΠΑΣΚ προσπάθησαν να αποπροσανατολίσουν τους συναδέλφους και να τους πείσουν για την επιχειρούμενη «αναβάθμιση» της Παιδείας. (Υπενθυμίζουμε ότι, μετά από την πραγματοποιηθείσα ολομέλεια της παράταξής τους, στήριξαν επιλεκτικά το «πειραματικό Γυμνάσιο» Φαναρίου, τη στιγμή που μεγάλος αριθμός σχολείων του νομού κινδυνεύει να εξαφανιστεί από το χάρτη). Επιδίωξαν, με ιδιαίτερο ζήλο, τη δημιουργία προσχωμάτων στους συλλόγους διδασκόντων, την ώρα που το συνδικαλιστικό όργανο του κλάδου προσπαθούσε να ενημερώσει και να ενεργοποιήσει τους συναδέλφους. Τα στελέχη αυτά, που βρίσκονται ταυτόχρονα στην κορυφή της ιεραρχίας, τόσο της παράταξής τους όσο και του κομματικού μηχανισμού του κυβερνώντος κόμματος, προσπάθησαν ως ¨κοτζαμπάσηδες¨ να επικροτήσουν και να προωθήσουν τους κυβερνητικούς χειρισμούς, να γίνουν το ¨μακρύ χέρι¨ της κυβέρνησης και να λειτουργήσουν διασπαστικά σε βάρος του συνόλου της εκπαιδευτικής κοινότητας διαμέσου της οποίας αναδείχτηκαν σε αυτές τις θέσεις με σκοπό την καλύτερη δυνατή εκπροσώπηση των συναδέλφων. Εάν όλοι αυτοί είναι πεπεισμένοι για την ουσιαστική ωφέλεια των κυβερνητικών χειρισμών, περιμένουμε να ακούσουμε κάποιο νέο επιχείρημα μιας και όλα τα προηγούμενα έχουν καταρρεύσει στα μάτια τόσο των εκπαιδευτικών, όσο και της τοπικής κοινωνίας.
Εμείς θα συνεχίσουμε με συνέπεια να αφουγκραζόμαστε τα σοβαρά προβλήματα του κλάδου, θα προσπαθούμε να τα αναδεικνύουμε και να αναζητούμε λύσεις προς όφελος της εκπαιδευτικής κοινότητας, θα υποβάλλουμε προτάσεις με στόχο την αναβάθμιση της παρεχόμενης Παιδείας και θα συμπληρώνουν ελλείψεις που αυτή τη στιγμή υπάρχουν, όπως την ίδρυση επιτέλους στην πόλη μας γυμνασίου ΕΑΕ (Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση), για παιδιά της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες.
Για το Δ. Σ. της ΔΑΚΕ Δ.Ε. Καθηγητών
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Η Γ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
Βάιος Μπάτρας Αποστολία Νικολάου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου