« Οι εκπαιδευτικοί δεν διατρέχουν κανέναν κίνδυνο. ΄Οσοι εκπαιδευτικοί χρειάζονται, θα διορίζονται». Τη δήλωση αυτή έκανε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Γ. Πεταλωτής απαντώντας σε σχετική ερώτηση.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αυτή η απόφαση τόσο σε λειτουργικό επίπεδο, όσο και σε επίπεδο δαπανών, κατά πόσο είναι προς τη σωστή κατεύθυνση; Διότι υπάρχει και η άλλη πλευρά που λέγει ότι θα καταργηθούν πολλές –χιλιάδες- θέσεις εκπαιδευτικών
και ταυτόχρονα θα δημιουργηθούν σχολεία μαμούθ με πάρα πολλούς μαθητές. Αυτό είναι ποιοτικό; Τί απαντάτε σε όλες αυτές τις απόψεις;
ΠΕΤΑΛΩΤΗΣ: Πρώτα απ’ όλα, να τονίσω για άλλη μια φορά ότι κατά βάση και σε πολύ μεγάλο βαθμό τα κριτήρια είναι παιδαγωγικά, είναι εκπαιδευτικά. Και δευτερευόντως –γιατί τίθεται και τέτοιο ζήτημα έναντι όλων- είναι θέματα οικονομίας. Αλλά, εάν δεν ετηρούντο τα εκπαιδευτικά-παιδαγωγικά κριτήρια, θα υπήρχε συγχώνευση έτσι όπως γίνεται τώρα. Αυτό που εμείς κάνουμε είναι ξεκάθαρο. Δεν μπορούμε στη σημερινή εποχή και μάλιστα εν όψει του ότι θέλουμε να λειτουργήσουμε το νέο σχολείο, να αφήσουμε να υπάρχουν μονοθέσια και διθέσια σχολεία, που σημαίνει ένας δάσκαλος για έξι τάξεις, κάτι που μας γυρίζει στη δεκαετία του 1950 με τα γνωστά αποτελέσματα. Εμείς, θέλουμε τα παιδιά των σχολείων, τα παιδιά των χωριών να πηγαίνουν σε εξαθέσια δημοτικά σχολεία. Να μην υπάρχει αυτή η πολύ μεγάλη διαφορά -που υπάρχει- ανάμεσα στην εκπαίδευση των παιδιών στις πόλεις και στην εκπαίδευση των παιδιών στα χωριά, κάτι που έχουμε βιώσει και βιώνουμε μέχρι τώρα στη σύγχρονη εποχή. Αυτός είναι βασικός εκπαιδευτικός κανόνας. Οι εκπαιδευτικοί δεν διατρέχουν κανέναν κίνδυνο. ΄Οσοι εκπαιδευτικοί χρειάζονται, θα διορίζονται. Αυτό είναι ξεκάθαρο. Θα πρέπει όλοι μας -και οι τοπικές κοινωνίες- να αντιληφθούμε τί σημαίνει ποιοτική εκπαίδευση και τί είναι καλό για τα παιδιά μας. Σίγουρα είναι δεδομένο ότι όταν φεύγει το παιδί από το δικό του χωριό για να πάει στο διπλανό, υπάρχει ένα πρόβλημα μετακίνησης. Αλλά προκειμένου να γίνεται μάθημα στο παιδί της Α΄ δημοτικού μαζί με μαθητή της ΣΤ΄ δημοτικού που οδηγεί σε πλήρες αντιπαιδαγωγικό αποτέλεσμα, είναι σαφώς καλύτερο το παιδί να πηγαίνει σε εξαθέσιο σχολείο του διπλανού χωριού, έτσι ώστε να τερματιστούν αυτές οι πολύ μεγάλες εκπαιδευτικές ανισότητες, με στόχο τις ίσες ευκαιρίες στη μάθηση. Εξ άλλου, για τα σχολεία μαμούθ είναι ξεκάθαρο ότι υπάρχει δέσμευση και κατεύθυνση από το υπουργείο Παιδείας, τα υφιστάμενα σχολεία αυτού του τύπου να πάψουν να υπάρχουν. Συγκεκριμένα, να μην υπάρχουν σχολεία άνω των τετρακοσίων παιδιών, στα δε Τμήματα να υπάρχει σαφής περιορισμός ως προς τον αριθμό τους, έτσι ώστε το παιδαγωγικό αποτέλεσμα να παράγεται με τον καλύτερο τρόπο.
esos.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου