Πέμπτη 18 Αυγούστου 2011

Στον αέρα βρίσκεται η μεταφορά δεκάδων χιλιάδων μαθητών της Α/βάθμιας και Β/βάθμιας εκπάιδευσης της χώρας μας

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Κλειώ Ιωάννου - alfavita.gr, 18/8/2011
 
 
        Κυριολεκτικά στο αέρα βρίσκεται η μεταφορά δεκάδων χιλιάδων μαθητών της Α/βάθμιας και Β/βάθμιας εκπάιδευσης της χώρας μας το νέο σχολικό έτος που αρχίζει σε λιγότερο από ένα μήνα. Η απόφαση του Υπουργείου Παιδείας να περάσει τη δική του ευθύνη μεταφοράς των μαθητών που κατοικοεδρεύουν σε περιοχές που δεν υπάρχει κοντά σχολείο στους καλλικρατικούς δήμους, όσο κι αν προσφέρεται τυλιγμένη με τις γνωστές υποσχετικές για οριστική λύση του προβλήματος, ουσιαστικά σημαίνει ότι τη νέα σχολική χρονιά χιλιάδες νοικοκυριά είτε θα αναγκαστούν να βάλουν βαθιά το χέρι στην ήδη αποψιλωμένη τσέπη τους για τη μεταφορά των παιδιών τους στο σχολείο είτε τα παιδιά τους θα χάνουν κάθε λίγο και λιγάκι μαθήματα γιατί δεν θα μπορούν να πάνε σχολείο
       Τα πράγματα είναι πολύ σοβαρά καθώς αφορούν το πιο αδύναμο τμήμα του μαθητικού πληθυσμού και τις οικογένειες τους που ζουν στις πιο απομακρυμένες, ορεινές, νησιωτικές και δύσβατες περιοχές της χώρας μας. Τα πράγματα είναι πολύ σοβαρά επίσης γιατί η εμπειρία της περσινής χρονιάς αποκάλυψε και τις πεοθέσεις του Υπουργείου. Να θυμίσουμε ότι το σχολικό έτος 2010/11 χιλιάδες μαθητές από διάφορες περιοχές της χώρας έμεναν πολλέ ςμέρες εκτός σχολείου καθώς οι κάθε λογής μεταφορείς τους σταματούσαν τις μεταφορές σε ένδειξη διαμαρτυρίας για το γεγονός ότι δεν είχαν πληρωθεί τα οφειλόμενα από την προηγούμενη σχολική χρονιά Για παράδειγμα αμέσως μετά τις διακοπές του Πάσχα, τα λεωφορεία ΚΤΕΛ των νομών της Πελοποννήσου αρνήθηκαν να μεταφέρουν μαθητές στα σχολεία τους καθώς η πολιτεία αφενός τους όφειλε χρήματα από προηγούμενες χρήσεις αφετέρου προχωρούσε απροειδοποίητα σε ψαλίδισμα των συμφωνηθέντων. Το ίδιο ακριβώς έγινε πολλές φορές και στην περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, στη Σάμο, στην Ικαρία, στην Κέρκυρα, στη Χαλκιδική, στην Αχαία, στην Αρκαδία, στον Αλμυρό Βόλου και αλλού. Σε όλες αυτές τις περιοχές υπήρξε μια ιδιότυπη αποχή των μαθητών από τα μαθήματά τους για μέρες καθώς οι συμβεβλημένοι ιδιοκτήτες ταξί, τα ΚΤΕΛ, και τα άλλα μέσα δεν πληρώνονταν από την πολιτεία για τις συμβάσεις μεταφοράς που είχαν.
        Τα πράγματα γίνονται φέτος εξόχως επικίνδυνα για τους 100 χιλάδες μαθητές που έχουν ανάγκη μεταφοράς καθώς από πέρσι μέχρι φέτος έχουν εξαφανιστεί από τον εκπαιδευτικό χάρτη περίπου 1000 σχολικές μονάδες, οι περισσότερες στην περιφέρεια, οι οποίες εξυπηρετούσαν χιλιάδες μαθητές. Τη νέα σχολική χρονιά οι μαθητές που θα έχουν ανάγκη μεταφοράς γίνονται πεισσότεροι (αφού έκλεισε το σχολείο της πειοχής τους) και από την άλλη η απόσταση από το σπίτι στο σχολείο μεγάλωσε. Μιλάμε για καθημερινές αποστάσεις 7, 10 και 20 χιλιομέτρων πήγαινε - έλα σε δρόμους δύσκολους και επικίνδυνους το χειμώνα.
        Και μέσα σε αυτή την κατάσταση το Υπουργείο Παιδείας στα πλαίσια όπως διακηρύσσει του εξορθολογισμού των μεταφορών των μαθητών πετάει το μπαλάκι στους χρεωκοπημένους Δήμους με δυο επιδιώξεις : η πρώτη επιδίωξη είναι να απαλλαχθεί από το κόστος με τη μετακυλισή του κατευθείαν στους οικογενειακούς προυπολογισμούς. Γιατί είναι σαφές ότι ο Δημός δεν θα μπορεί να ανταπεξέλθει με την πενιχρότατη ενίσχυση από το κράτος και βεβαίως θα ακολουθήσει την πεπατημένη φορτώνοντας μέρος του κομίστρου στα νοικοκυριά είτε άμεσα είτε αυξάνοντας τη φορολογία.
       Η δεύτερη επιδίωξη του Υπουργείου Παιδείας είναι ακόμη πιο φανερή: Θέλει να αποκεντρώσει τα πυρά της αγανάκτησης έτσι ώστε, ως νέος Πόντιος Πιλάτος, να νίπτει τας χείρας του κάθε φορά που θα δημιουργείται πρόβλημα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου