Τρίτη 12 Απριλίου 2011

Η πρώτη πιλοτική εφαρμογή της επιμόρφωσης σε 8.000 εκπαιδευτικούς

Η πρώτη πιλοτική εφαρμογή της επιμόρφωσης θα υλοποιηθεί τον Ιούνιο του 2011 σε 8.000 εκπαιδευτικούς (Νηπιαγωγούς, Δασκάλους, Φιλολόγους, καθηγητές Φυσικών Επιστήμων, και Ξένων Γλωσσών) σε 5 νομούς της χώρας (Αττικής, Θεσσαλονίκης, Λέσβου, Κοζάνης, Ευρυτανίας),ανακοίνωσε
 ο Ειδικός Γραμματέας του υπ.Παιδείας Μ. Κοντογιάννης , μιλώντας στο 1ο Σεμινάριο Επιμορφωτών του Μείζονος Προγράμματος Επιμόρφωσης.
Επίσης στην ομιλία του ο Ειδικός Γραμματέας ανέφερε, μεταξύ άλλων, και τα εξής:
Στόχος ενός εκπαιδευτικού συστήματος που ανταποκρίνεται με επιτυχία στις νέες απαιτήσεις είναι να καλλιεργήσει, μέσω της γνώσης, την κριτική ικανότητα, την πρωτοβουλία, την καινοτομία και τη δημιουργικότητα, τη συνεργασία και την αυτενέργεια, δεξιότητες απαραίτητες για τον κόσμο του αύριο. Στο πλαίσιο αυτό, προχωρήσαμε στην υλοποίηση του «Νέου Σχολείου», ενός σχολείου με νέα, ευέλικτα και στοχοκεντρικά αναλυτικά προγράμματα σπουδών, με έμφαση στις καινοτόμες μεθόδους διδασκαλίας και μάθησης, τις σύγχρονες τεχνολογίες, τις ξένες γλώσσες και τον πολιτισμό.
Οι αλλαγές αυτές και η αποτελεσματική εφαρμογή τους προϋποθέτουν τον επαναπροσδιορισμό και την ενδυνάμωση του ρόλου του εκπαιδευτικού, ο οποίος καλείται να αναλάβει πρωτοβουλίες και να αποτελέσει τον κατεξοχήν φορέα της εκπαιδευτικής αλλαγής. Είναι όμως ο εκπαιδευτικός κατάλληλα προετοιμασμένος να αναλάβει τον καινούργιο αυτό ρόλο; Έρευνες έχουν δείξει ότι οι εκπαιδευτικοί έχουν ανάγκη από συνεχή και ουσιαστική επιμόρφωση που να τους καθιστά ικανούς να διαχειρίζονται τις προκλήσεις ενός κόσμου που συνεχώς αλλάζει και να αντιμετωπίζουν τα καθημερινά προβλήματα του σχολικού περιβάλλοντος.
Η εκπαιδευτική αλλαγή που θα εφαρμοστεί θα είναι πολυεπίπεδη. Δεν υπάρχει πλέον περιθώριο για πρόχειρες λύσεις και επιφανειακές παρεμβάσεις. Με το «Μείζον Πρόγραμμα Επιμόρφωσης» θέτουμε τα θεμέλια για ένα σχολείο «ανοικτό» και ευέλικτο, με επίκεντρο τον μαθητή και αιχμή του δόρατος τον εκπαιδευτικό.

esos.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου