Δευτέρα 28 Φεβρουαρίου 2011

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ: Οι 3 στους 4 Διευθυντές Σχολείων δεν γνωρίζουν ξένες γλώσσες- Άνδρες οι περισσότεροι Διευθυντές των σχολείων

Σύμφωνα με νέα έρευνα του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου (συμμετείχαν 3.435 Διευθυντές Σχολικών Μονάδων):
1.Οι Διευθυντές Σχολικών Μονάδων είναι στην πλειοψηφία τους άνδρες, ηλικίας άνω των 41 ετών και έχουν αρκετά μεγάλη διδακτική εμπειρία (έτη υπηρεσίας).
2. Αναφορικά με το μορφωτικό επίπεδο των Διευθυντών Σχολικών Μονάδων,
σημαντικά ποσοστά λαμβάνει και η μεταβλητή «Δίπλωμα ειδίκευσης (Master)» (12,96%), ενώ ένα ποσοστό πάνω από 7,22% έχει  ραγματοποιήσει και «Άλλες σπουδές».
3.Ικανοποιητικό ποσοστό (24,95%), αποτυπώνεται στο σύνολο των Διευθυντών Σχολικών Μονάδων με πιστοποιημένη ξένη γλώσσα, ενώ, κατατάσσοντας τον εαυτό τους με βάση τις γνώσεις που έχουν στη χρήση των Νέων Τεχνολογιών, δηλώνουν τις μεταβλητές («Καλό», «Πολύ καλό» και «Άριστο») με ποσοστό 68%.
4.Αναφορικά με την παρακολούθηση προγραμμάτων επιμόρφωσης στο παρελθόν, οι Διευθυντές Σχολικών Μονάδων εκφράζουν τη μη ικανοποίησή τους και στους τρεις βασικούς άξονες αξιολόγησης: Περιεχόμενο (62,7%), Οργάνωση (56,65%) και Μεθοδολογία (59,68%).
5.Αναφορικά με την προσωπική άποψη των ίδιων των Διευθυντών Σχολικών Μονάδων για την αποδοτικότερη μορφή επιμόρφωσης, το 50% προτείνει το «Μεικτό σύστημα (ταχύρρυθμα σεμινάρια και εξ αποστάσεως επιμόρφωση με συμβατικά μέσα και προαιρετική χρήση νέων τεχνολογιών)».
6.Οι πρώτες θεματικές ενότητες, τις οποίες οι Διευθυντές Σχολικών Μονάδων που πήραν μέρος στην έρευνα προτείνουν ως σημαντικές για την Μείζον Πρόγραμμα Επιμόρφωσης (2010-2013): Μελέτη Διερεύνησης Επιμορφωτικών Αναγκών 64/87 Παιδαγωγικό Ινστιτούτο ● Τμήμα Επιμόρφωσης & Αξιολόγησης επιμόρφωσή τους, είναι οι «Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις», η «Αξιοποίηση Νέων Τεχνολογιών», η «Διδακτική μεθοδολογία κατά γνωστικό αντικείμενο», η «Διαχείριση προβλημάτων σχολικής τάξης» και η «Ανάπτυξη δημιουργικών σχέσεων με μαθητές και γονείς», ενώ στις τελευταίες θέσεις βρίσκονται οι θεματικές ενότητες «Διαπολιτισμική Εκπαίδευση», «Συμβουλευτική και Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός» και «Αυτοαξιολόγηση Σχολικής Μονάδας».
7.Η κυριότερη θεματική ενότητα που προτείνουν οι ίδιοι οι Διευθυντές στις ανοιχτές ερωτήσεις είναι η «Διοίκηση και Εκπαιδευτική πολιτική».
8.Τέλος, σημαντικότερα κίνητρα συμμετοχής στο πρόγραμμα επιμόρφωσης κατά τη γνώμη των Διευθυντών είναι: η «Οικονομική ενίσχυση του επιμορφωνόμενου», η «Διεξαγωγή κατά τις πρωινές ώρες με εξασφάλιση εκπαιδευτικής άδειας (εντός σχολικού ωραρίου)», η «Σύνδεση της θεωρίας με τη διδακτική πράξη στην τάξη» και από τα κίνητρα που προτείνουν οι ίδιοι οι «Κατάλληλοι-Έμπειροι επιμορφωτές».
Στην τελική επεξεργασία των δεδομένων θα γίνει προσπάθεια εντοπισμού στατιστικής σημαντικότητας επιμέρους ομοιοτήτων – διαφοροποιήσεων. Παράλληλα, η επεξεργασία θα λάβει υπόψη τις πρόσθετες συσχετίσεις (π.χ. ηλικιακή διάρθρωση, έτη υπηρεσίας, επίπεδο γνώσεων στις νέες τεχνολογίες κτλ.)
9.Γενικά, τα σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης είναι περισσότερο εξοπλισμένα από τα αντίστοιχα της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Οι Διευθυντές Σχολικών Μονάδων δηλώνουν στην πλειοψηφία τους ότι το σχολείο τους δεν είναι κατάλληλο για επιμορφωτικό κέντρο.
ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ
Στην έρευνα συμμετείχαν 3.435 Διευθυντές Σχολικών Μονάδων, οι οποίοι αποτελούν το 23,99% του συνόλου των Διευθυντών Σχολικών Μονάδων και προέρχονται από το σύνολο των Περιφερειακών Διευθύνσεων της χώρας.Έντεκα στις δεκατρείς (11/13) Περιφέρειες ξεπερνούν σε συμμετοχή το 10%. Αναφορικά με τη βαθμίδα στην οποία υπηρετούν παρατηρούμε υπεροχή της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης έναντι της Δευτεροβάθμιας. Παράλληλα, όλες οι «ειδικότητες» συμμετέχουν στην έρευνα.
Ο τύπος του σχολείου στο οποίο υπηρετούν οι Διευθυντές Σχολικών Μονάδων ακολουθεί τα ποσοστά ανά βαθμίδα εκπαίδευσης.

esos.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου