Εξωφρενικές αποκλίσεις του κόστους µεταφοράς των µαθητών στα σχολεία των διάφορων νοµών τηςχώρας, που σε ορισµένες περιπτώσεις ξεπερνούν τα 3.000 ευρώ ανά µαθητή τον χρόνο, παρουσιάζονται σε έρευνα του Ινστιτούτου Μεταφορών!
Στην έρευνα καταδεικνύονται το χάος και η κατασπατάληση του δηµόσιου χρήµατος που επικρατούν στο ζήτηµα της µεταφοράς των µαθητών. Στην ανάλυση του ετήσιου κόστους ανά µαθητή εµφανίζονται ελάχιστοι νοµοί όπου οι τιµές είναι κοντά σε αυτές που προβλέπει ο νόµος (500 ευρώ το έτος ανά µαθητή), ενώ οι περισσότεροι νοµοί το ξεπερνούν κατά πολύ. Υπάρχουνµάλιστα και νοµοί, όπως λ.χ.
η Καβάλα και τα Γρεβενά, όπου το κόστοςξεπερνά τα 3.500 ευρώ τον χρόνο για κάθε µεταφερόµενο µαθητή! Επίσης, σε ορισµένους νοµούς – Αθήνας, Θεσσαλονίκης, Μαγνησίας, Σάµου, Πέλλας, Ηρακλείου – η διαφορά κόστους της σύµβασης µεταφοράς µε την αρχική προκήρυξη του έργου ξεπερνά το...
40%.Τα υψηλότερα ποσά για µεταφορά µαθητών καταβάλλουν η Αν.
Αττική και η Θεσσαλονίκη (σχεδόν 11 εκατ. ευρώ) και ακολουθούν Αχαΐα, Αρκαδία και Αθήνα µε πάνω από 6 εκατ. ευρώ τον χρόνο.
Ετσι, µέσα σε 5χρόνια το κόστος των µαθητικών µεταφορών υπερδιπλασιάστηκε: το 2009 ξεπέρασε τα 260 εκατ. ευρώ από 105 εκατ. ευρώ που ήταν το 2004.
Σύµφωνα µε την έρευνα του ΙΜΕΤ, για τις αποκλίσεις και τα υπέρογκα κόστη τωνσχολικών µεταφορών σήµερα ευθύνεται µια σειρά παραγόντων, ανάµεσα στους οποίους οι εξής:
n Περιγραφή δροµολογίωνχωρίς χιλιόµετρα n Ανεπαρκής ή ανύπαρκτη αντιστοίχιση αριθµού µαθητών σε δροµολόγιο και κατεύθυνση n Περιγραφή δροµολογίωνχωρίς αναφορά στη σχολική µονάδα n Κάθε νοµαρχία χρησιµοποιεί διαφορετικό τρόπο υπολογισµού του κόστους n Σε πολλές περιπτώσεις ο τρόπος που υπολογίζονται τα χιλιόµετρα είναι µάλλον αµφισβητήσιµος.
Οι µεγάλοι ποιητές εµπνέουν µαθητικό διαγωνισµό
Πανελλήνιο µαθητικό διαγωνισµό που θα διεξαχθεί στο ∆ιαδίκτυο µε αφορµή τα 100 χρόνια από τον θάνατο του Αλ. Παπαδιαµάντη και τη γέννηση των Οδ. Ελύτη, Ν. Γκάτσου και Στρ. Τσίρκα οργανώνει το υπουργείο Παιδείας. Στην ιστοσελίδα www.i-create.
gr οι µαθητές µπορούν να ανεβάζουν τις δηµιουργίες και εµπνεύσεις τους πάνω στο έργο των τεσσάρων µεγάλων ελλήνων λογοτεχνών και ποιητών. Καλούνται να γράψουν ατοµικά ή µε την παρέα τους στο σχολείο µια ιστορία, να φτιάξουν µπλογκ ή αφίσες, να δηµιουργήσουν ακόµα και βίντεο και να προβάλουν το έργο τους στη µαθητική κοινότητα.
Τα έργα θα αξιολογηθούν από τους ίδιους τους µαθητές και από επιτροπή ειδικών µε τη συµµετοχή της ηθοποιού Λυδίας Κονιόρδου, του σκηνοθέτη Σωτήρη Χατζάκη, της συγγραφέως Αλκης Ζέη, της καθηγήτριας Ρίτσας Φράγκου - Κικίλια και του ποιητή Αντώνη Φωστιέρη και στις αρχές του καλοκαιριού θα παρουσιαστούν όλα σε επετειακή εκδήλωση.
Κάθε τάξη θα έχει τον δάσκαλό της
Στο νέο αναµορφωµένο πρόγραµµα, το οποίο εφαρµόζεται πιλοτικά ήδη σε 800 σχολεία, θα ενταχθούν και όσα δηµοτικά γίνουν δωδεκαθέσια µετά τις συνενώσεις των περίπου 300 σχολείων που θα ανακοινωθούν σε λίγες ηµέρες.
Η υφυπουργός Παιδείας Εύη Χριστοφιλοπούλου εξηγεί ότι στόχος του υπουργείου είναι στη µεν περιφέρεια να δηµιουργηθούν εξαθέσια δηµοτικά σχολεία ώστε να έχει κάθε τάξη τον δάσκαλό της, ενώ στις πόλεις να προκύψουν περισσότερα δωδεκαθέσια.
ΕΘΝΟΣ
Στην έρευνα καταδεικνύονται το χάος και η κατασπατάληση του δηµόσιου χρήµατος που επικρατούν στο ζήτηµα της µεταφοράς των µαθητών. Στην ανάλυση του ετήσιου κόστους ανά µαθητή εµφανίζονται ελάχιστοι νοµοί όπου οι τιµές είναι κοντά σε αυτές που προβλέπει ο νόµος (500 ευρώ το έτος ανά µαθητή), ενώ οι περισσότεροι νοµοί το ξεπερνούν κατά πολύ. Υπάρχουνµάλιστα και νοµοί, όπως λ.χ.
η Καβάλα και τα Γρεβενά, όπου το κόστοςξεπερνά τα 3.500 ευρώ τον χρόνο για κάθε µεταφερόµενο µαθητή! Επίσης, σε ορισµένους νοµούς – Αθήνας, Θεσσαλονίκης, Μαγνησίας, Σάµου, Πέλλας, Ηρακλείου – η διαφορά κόστους της σύµβασης µεταφοράς µε την αρχική προκήρυξη του έργου ξεπερνά το...
40%.Τα υψηλότερα ποσά για µεταφορά µαθητών καταβάλλουν η Αν.
Αττική και η Θεσσαλονίκη (σχεδόν 11 εκατ. ευρώ) και ακολουθούν Αχαΐα, Αρκαδία και Αθήνα µε πάνω από 6 εκατ. ευρώ τον χρόνο.
Ετσι, µέσα σε 5χρόνια το κόστος των µαθητικών µεταφορών υπερδιπλασιάστηκε: το 2009 ξεπέρασε τα 260 εκατ. ευρώ από 105 εκατ. ευρώ που ήταν το 2004.
Σύµφωνα µε την έρευνα του ΙΜΕΤ, για τις αποκλίσεις και τα υπέρογκα κόστη τωνσχολικών µεταφορών σήµερα ευθύνεται µια σειρά παραγόντων, ανάµεσα στους οποίους οι εξής:
n Περιγραφή δροµολογίωνχωρίς χιλιόµετρα n Ανεπαρκής ή ανύπαρκτη αντιστοίχιση αριθµού µαθητών σε δροµολόγιο και κατεύθυνση n Περιγραφή δροµολογίωνχωρίς αναφορά στη σχολική µονάδα n Κάθε νοµαρχία χρησιµοποιεί διαφορετικό τρόπο υπολογισµού του κόστους n Σε πολλές περιπτώσεις ο τρόπος που υπολογίζονται τα χιλιόµετρα είναι µάλλον αµφισβητήσιµος.
Τις αποκλίσεις φανερώνει έρευνα του Ινστιτούτου Μεταφορών
Οι µεγάλοι ποιητές εµπνέουν µαθητικό διαγωνισµό
Πανελλήνιο µαθητικό διαγωνισµό που θα διεξαχθεί στο ∆ιαδίκτυο µε αφορµή τα 100 χρόνια από τον θάνατο του Αλ. Παπαδιαµάντη και τη γέννηση των Οδ. Ελύτη, Ν. Γκάτσου και Στρ. Τσίρκα οργανώνει το υπουργείο Παιδείας. Στην ιστοσελίδα www.i-create.
gr οι µαθητές µπορούν να ανεβάζουν τις δηµιουργίες και εµπνεύσεις τους πάνω στο έργο των τεσσάρων µεγάλων ελλήνων λογοτεχνών και ποιητών. Καλούνται να γράψουν ατοµικά ή µε την παρέα τους στο σχολείο µια ιστορία, να φτιάξουν µπλογκ ή αφίσες, να δηµιουργήσουν ακόµα και βίντεο και να προβάλουν το έργο τους στη µαθητική κοινότητα.
Τα έργα θα αξιολογηθούν από τους ίδιους τους µαθητές και από επιτροπή ειδικών µε τη συµµετοχή της ηθοποιού Λυδίας Κονιόρδου, του σκηνοθέτη Σωτήρη Χατζάκη, της συγγραφέως Αλκης Ζέη, της καθηγήτριας Ρίτσας Φράγκου - Κικίλια και του ποιητή Αντώνη Φωστιέρη και στις αρχές του καλοκαιριού θα παρουσιαστούν όλα σε επετειακή εκδήλωση.
Κάθε τάξη θα έχει τον δάσκαλό της
Στο νέο αναµορφωµένο πρόγραµµα, το οποίο εφαρµόζεται πιλοτικά ήδη σε 800 σχολεία, θα ενταχθούν και όσα δηµοτικά γίνουν δωδεκαθέσια µετά τις συνενώσεις των περίπου 300 σχολείων που θα ανακοινωθούν σε λίγες ηµέρες.
Η υφυπουργός Παιδείας Εύη Χριστοφιλοπούλου εξηγεί ότι στόχος του υπουργείου είναι στη µεν περιφέρεια να δηµιουργηθούν εξαθέσια δηµοτικά σχολεία ώστε να έχει κάθε τάξη τον δάσκαλό της, ενώ στις πόλεις να προκύψουν περισσότερα δωδεκαθέσια.
ΕΘΝΟΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου