Κυριακή 23 Ιουνίου 2013

Βάσεις εισαγωγής πολλών ταχυτήτων

Ανοδος αναμένεται σε Νομικές, Φιλολογικές, Κοινωνιολογικές και Παιδαγωγικές Σχολές, δεν πέφτουν οι Ιατρικές, ενώ στα Τμήματα Μαθηματικών, Φυσικής, Χημείας, Πληροφορικής, Γεωπονικής και στις Πολυτεχνικές Σχολές θα υπάρξει πτώση

Του Χρήστου Κάτσικα

36

 37
 Με την ανακοίνωση των βαθμολογιών των υποψηφίων των πανελλαδικών εξετάσεων μπαίνουμε στο τελευταίο στάδιο της συμπλήρωσης των μηχανογραφικών δελτίων, τα οποία θα αρχίσουν να υποβάλλονται ηλεκτρονικά από τα μέσα της ερχόμενης εβδομάδας και σε αποκλειστική προθεσμία που θα ανακοινωθεί από το υπουργείο Παιδείας.

Οι βαθμοί των πανελλαδικών εξετάσεων των ΕΠΑΛ-Α΄ θα ανακοινωθούν στα μέσα της επόμενης εβδομάδας, ενώ οι βαθμοί των ειδικών μαθημάτων θα ανακοινωθούν περί τις αρχές Ιουλίου. Παράλληλα ώς και την Παρασκευή 28/6/2013, όσοι υποψήφιοι ΓΕΛ ή ΕΠΑΛ δεν απέκτησαν προσωπικό κωδικό ασφάλειας (password) ή δεν χαρακτηρίστηκαν υποψήφιοι ειδικών περιπτώσεων (πολύτεκνοι, τρίτεκνοι, κοινωνικά κριτήρια), πρέπει να προσέλθουν στο Λύκειό τους για την ολοκλήρωση των σχετικών διαδικασιών.

* Στο 1ο Επιστημονικό Πεδίο (Νομικές, Φιλολογίες, Ψυχολογίες, Κοινωνιολογίες, Παιδαγωγικά κ.ά.) αναμένεται άνοδος των βάσεων στα περισσότερα τμήματα Πανεπιστημίων και ΤΕΙ, καθώς η μείωση των θέσεων εισακτέων θα κάνει πιο απαιτητική την εισαγωγή. Η άνοδος των βάσεων θα εκφραστεί καθολικά σε όλη την γκάμα των μεσαίων και χαμηλόβαθμων τμημάτων (σε αυτά που πέρσι απαιτούσαν από 10.500 μέχρι και 17.500 μόρια).

Το βασικό χαρακτηριστικό του Πεδίου θα είναι η κυριαρχία των τριών Νομικών Τμημάτων (Αθήνα –Θεσσαλονίκη – Θράκη) και των Τμημάτων Ψυχολογίας Παντείου και Θεσσαλονίκης στη βαθμολογική ιεραρχία και η δραματική μείωση της ζήτησης των Παιδαγωγικών Τμημάτων (δάσκαλοι) από τη μεριά των υποψηφίων, γεγονός όμως που δεν θα οδηγήσει σε κατάρρευση των βάσεών τους λόγω της ικανής μείωσης των θέσεων εισακτέων. Η εκτίμηση είναι ότι η βάση εισαγωγής στο χαμηλότερο πανεπιστημιακό τμήμα του Πεδίου θα ξεπερνάει τα 11.000 μόρια (10.424 πέρσι).

* Στο 2ο και 4ο Επιστημονικό Πεδίο (Τμήματα Μαθηματικών, Φυσικής, Χημείας, Πληροφορικής, Γεωπονικά Τμήματα, Πολυτεχνικές Σχολές κ.ά.) οι χειρότερες φετινές επιδόσεις τόσο στα Μαθηματικά Κατεύθυνσης όσο και στα Μαθηματικά Γενικής Παιδείας (και όχι στη Φυσική Κατεύθυνσης), από τη μια, και η αύξηση των θέσεων στα Πανεπιστημιακά Τμήματα από την άλλη οδηγούν στην πτώση των βάσεων τόσο στα περισσότερα υψηλόβαθμα όσο και κυρίως στα μεσαία Πανεπιστημιακά Τμήματα των δύο Πεδίων.

Ωστόσο, στο εσωτερικό του 4ου Επιστημονικού Πεδίου η πορεία των βάσεων θα έχει δύο διαφορετικές κατευθύνσεις, καθώς η μείωση θέσεων εισακτέων στα ΤΕΙ σε ποσοστό 29,28% σπρώχνει τις βάσεις εισαγωγής ανοδικά, γεγονός που αναμένεται να επηρεάσει και πολλά χαμηλόβαθμα Πανεπιστημιακά Τμήματα.

Ψαλιδισμένες βάσεις

Το Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Η/Υ ΕΜΠ και το Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών ΕΜΠ θα είναι τα πιο υψηλόβαθμα στο 4ο Επιστημονικό Πεδίο, παρ” όλο που θα υπάρχει υποχώρηση των βάσεων εισαγωγής τους σε σχέση με πέρσι. Στο 2ο Επιστημονικό Πεδίο τα Τμήματα Χημείας, Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών και Φυσικής που εδρεύουν στο Λεκανοπέδιο θα παραμείνουν τα πιο υψηλόβαθμα του Πεδίου, με ψαλιδισμένες όμως τις βάσεις εισαγωγής σε σχέση με πέρσι.

* Στο 3ο Επιστημονικό Πεδίο των Επιστημών Υγείας τόσο οι προσφερόμενες θέσεις εισακτέων όσο και τα στοιχεία για τις βαθμολογικές επιδόσεις των υποψηφίων δεν φαίνεται να διαφοροποιούν σημαντικά φέτος την εικόνα σε σχέση με πέρσι. Παρά τον μεγάλο θόρυβο που ξεσηκώθηκε για τη Φυσική Κατεύθυνσης οι βαθμολογικές επιδόσεις δεν είναι χειρότερες από πέρσι. Οι συνολικές θέσεις του Πεδίου μειώθηκαν κατά 4,28%, όμως η μείωση προέρχεται μόνο από τα ΤΕΙ (-11,77%), αφού στα πανεπιστημιακά τμήματα οι θέσεις αυξήθηκαν κατά 9,65%.

Οι γενικές τάσεις στην κίνηση των βάσεων του Πεδίου είναι η μικρή πτώση και η ισορροπία στα περσινά επίπεδα. Οι επτά Ιατρικές Σχολές αναμένεται να κινηθούν στα ίδια περίπου επίπεδα με πέρσι, ανάμεσα στα 18.450 (Ιατρική Θράκης) και στα 19.150 μόρια (Ιατρική Αθήνας).

* Στο 5ο Επιστημονικό Πεδίο των Επιστημών Οικονομίας και Διοίκησης οι θέσεις εισακτέων στα Πανεπιστήμια αυξήθηκαν κατά 7,82%, ωστόσο οι θέσεις εισακτέων στα ΤΕΙ έχουν σημαντικότατη μείωση 37,50%. Συνολικά στο Πεδίο χάνονται 619 θέσεις εισακτέων σε σχέση με πέρσι. Από την άλλη τα βαθμολογικά στοιχεία, αν εξαιρέσουμε τα Μαθηματικά Γενικής Παιδείας που είναι μάθημα αυξημένης βαρύτητας για το 5ο Πεδίο, δεν φανερώνουν ορατά χαμηλότερες επιδόσεις σε σχέση με πέρσι. Η κίνηση των βάσεων εισαγωγής στο Πεδίο δεν θα έχει ενιαία χαρακτηριστικά αλλά δύο διαφορετικές κατευθύνσεις. Η γενική τάση θα είναι η άνοδος των βάσεων στα χαμηλόβαθμα Πανεπιστημιακά Τμήματα, στα Περιφερειακά Πανεπιστημιακά Τμήματα και βεβαίως στα περισσότερα τμήματα των ΤΕΙ και ελαφρά πτώση στα υψηλόβαθμα.

* Με χθεσινή απόφασή του το υπουργείο Παιδείας ανακαθορίζει τον αριθμό εισακτέων σε μια σειρά τμήματα του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών (Πίνακας 2).

 …………………………………………………………………………………………………. 

Πώς θα μετατρέψετε τους βαθμούς σας σε μόρια

Η ανακοίνωση των βαθμολογιών των υποψηφίων συνδέεται με τη διαδικασία υπολογισμού του βαθμού πρόσβασης και των μορίων, που είναι ένας γρίφος για πολλούς υποψηφίους και τις οικογένειές τους. Παρουσιάζουμε παρακάτω όλα όσα πρέπει να γνωρίζουν οι υποψήφιοι για να μετατρέψουν τους βαθμούς τους, προφορικούς και γραπτούς, σε μόρια.

Η εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση εξαρτάται από τον βαθμό πρόσβασης των έξι μαθημάτων (ή των επτά για όσους έχουν επιλέξει το μάθημα Αρχές Οικονομικής Θεωρίας) της Γ΄ Τάξης που εξετάζονται σε πανελλαδικό επίπεδο. Ο βαθμός πρόσβασης κάθε μαθήματος για τους μαθητές της Γ΄ Τάξης προκύπτει ως εξής:

Βαθμός πρόσβασης= (γραπτός βαθμός) Χ 0,7 + (προφορικός βαθμός) Χ 0,3

Ο γενικός βαθμός πρόσβασης διαμορφώνεται κατά 100% από τον βαθμό πρόσβασης των πανελλαδικώς εξεταζομένων μαθημάτων της Γ΄ Τάξης.

Ο συνολικός αυτός αριθμός των μορίων προκύπτει:

Α) Από τον γενικό βαθμό πρόσβασης (ΓΒΠ) των μαθημάτων που εξετάζονται σε εθνικό επίπεδο πολλαπλασιαζόμενο με συντελεστή 8, και

Β) Από τον βαθμό του 1ου μαθήματος αυξημένης βαρύτητας επί 1,3 και του δεύτερου επί 0,7.

Αν τα μαθήματα αυτά αντικατασταθούν από μαθήματα Γενικής Παιδείας, τότε το πρώτο πολλαπλασιάζεται με συντελεστή 0,9 και το δεύτερο με 0,4.

Ο συνολικός αριθμός των μορίων πολλαπλασιάζεται επί 100.

Για τα τμήματα και τις σχολές που απαιτείται ειδικό μάθημα, το σύνολο μορίων δίνεται από τη σχέση:

[(γεν. βαθμός πρόσβασης Χ 8) + (βαθμός πρόσβασης α΄ μαθήματος αυξημένης βαρύτητας Χ 1,3) + (βαθμός πρόσβασης β΄ μαθήματος αυξημένης βαρύτητας Χ 0,7) + (βαθμός ειδικού μαθήματος Χ 1 ή 2 κατά περίπτωση)] Χ 100.

Για την καλύτερη κατανόηση παραθέτουμε το εξής υποθετικό παράδειγμα: Υποθέτουμε ότι υποψήφιος από Θεωρητική Κατεύθυνση επιλέγει το 1ο και το 4ο Επιστημονικό Πεδίο, έχει δε γενικό βαθμό πρόσβασης 17,63 και βαθμό πρόσβασης 18,1 στα Αρχαία Κατεύθυνσης, 19,3 στην Ιστορία Κατεύθυνσης, 16,8 στα Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής Γενικής Παιδείας, 15,9 στη Νεοελληνική Γλώσσα Γενικής Παιδείας και στα Αγγλικά 12,4. 0 υποψήφιος αυτός θα έχει:

- Στο 1ο επιστημονικό πεδίο: για όσες σχολές δεν απαιτείται ειδικό μάθημα, σύνολο μορίων =15

(17,63X8) + (18,1X1,3) + (19,3X0,7) = 178,08X100=17.808 για το Τμήμα Αγγλικής Φιλολογίας, σύνολο μορίων = (17,63X8) + (18,1 Χ 1,3) + (19,3X0,7) + (12,4X2) =202,88X100=20.288 για τα Τμήματα ΜΜΕ, σύνολο μορίων = (17,63X8) + (18,1 Χ 1,3) + (19,3X0,7) + (12,4X1) = 190,48X100 = 19.048

- Στο 4ο Επιστημονικό Πεδίο: για όσες σχολές δεν απαιτείται ειδικό μάθημα, σύνολο μορίων = (17,63X8) + (16,8X0,9) + (15,9X0,4) = 162,52X100=16.252

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου