Τετάρτη 1 Αυγούστου 2012

Η έκθεση του Επιθεωρητη Δημόσιας Διοίκησης -ΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

Δημοσιοποιήθηκε σήμερα από τον Γενικό Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης, Λέανδρος Ρακιτζής, η ετήσια έκθεσή του για το έτος 2011, στην οποία περιλαμβάνονται και υποθέσεις εκπαιδευτικών, για τις οποίες επιβλήθηκαν ενστάσεις λόγω μικρών ποινών, όπως:

ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ ΕΚΘΕΣΗ ΚΑΝΕΤΕ ΚΛΙΚ ΕΔΩ
Στην ετήσια έκθεση, που θα αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του (www.gedd.gr), ο Γενικός Επιθεωρητής Δημόσιας Διοίκησης αναφέρεται στη δραστηριότητά του κατά το προηγούμενο έτος, στις νομοθετικές και οργανωτικές προτάσεις που υπέβαλε με στόχο την πάταξη της διαφθοράς και την καταπολέμηση της κακοδιοίκησης στον δημόσιο τομέα καθώς επίσης και στην άσκηση της πειθαρχικής δικαιοδοσίας του στα πλαίσιο του πειθαρχικού ελέγχου των δημοσίων υπαλλήλων. Επίσης, στην έκθεση παρατίθενται χαρακτηριστικές υποθέσεις που χειρίσθηκε κατά το 2011 το Γραφείο του και γίνεται μια συνολική επισκόπηση του έργου του. Περαιτέρω περιλαμβάνονται ως παραρτήματα η ετήσια έκθεση του Συντονιστικού Οργάνου Επιθεώρησης και Ελέγχου (ΣΟΕΕ) και η βασική νομοθεσία που αφορά στην ΓΕΔΔ και στο ΣΟΕΕ. Στην ετήσια έκθεση του ΣΟΕΕ παρουσιάζεται μεταξύ άλλων περιληπτικά η δραστηριότητα των βασικών Σωμάτων και Υπηρεσιών Επιθεώρησης και Ελέγχου κατά το 2011 και ο προγραμματισμός δράσης τους για το 2012.
1.Ένσταση κατά απόφασης του ΠΥΣΔΕ Δυτικής Θεσσαλονίκης, με την οποία αποφασίστηκε η απαλλαγή εκπαιδευτικού από το πειθαρχικό παράπτωμα της αμέλειας και της ατελούς εκπλήρ ωσης κατά την εκτέλεση του καθήκοντός.
Συγκεκριμένα, η εγκαλουμένη κατά την ενάσκηση των καθηκόντων της ως συμμετέχουσας εκπαιδευτικού στη διαδικασία ενδοσχολικών εξετάσεων στις εξετάσεις της 10-6-2010 του μαθήματος της Γεωμετρίας των μαθητών της Β΄ Λυκείο σε ΓΕΛ δεν επέδειξε την απαιτούμενη προσοχή, αλλά δια της αμελούς συμπεριφοράς της, η οποία συνίσταται στην έκθεση των θεμάτων της Γεωμετρίας στην περιοχή γνώσης και αντίληψης από τρίτα πρόσωπα, αλλότρια προς τη σχολική κοινότητα, προέη σε ατελή εκπλήρωση του υπαλληλικού της καθήκοντος κατά τρόπο μάλιστα βλαπτικό για την υπηρεσία της, στην οποία δημιούργησε αναστάτωση που είχε σαν αποτέλεσμα την
επανάληψη των εξετάσεων και τον αρνητικό σχολιασμό του επίδικου συμβάντος από την τοπική κοινωνία και γενικότερα την αρνητική αξιολόγηση της κοινής γνώμης.
2. Ένσταση κατά απόφασης του ΠΥΣΔΕ Ν. Άρτας, με την οποία αποφασίστηκε η απαλλαγή εκπαιδευτικού από το πειθαρχικό παράπτωμα της παράβασης καθήκοντος. Συγκεκριμένα, η εγκαλουμένη υπό την ιδιότητά της ως μέλος των εξεταστικών επιτροπών Ιδιωτικών ΤΕΕ Ν. Άρτας για τις εξ ε
εταστικές περιόΔΟΥ Μαΐου-Ιουνίου
2000, 2001, 2003, 2004, 2005 και Σεπτεμβρίου 2005 υπέγραψε πράξεις, στις οποίες υπήρχαν σωρεία παρατυπιών. Με αποφάσεις του ΠΥΣΔΕ Ν. Άρτας απη
παράπτωμα και άλλοι εκπαιδευτικοί υπό την ιδιότητά τους ως μέλη των εξεταστικών επιτροπών Ιδιωτικών ΤΕΕ Ν. Άρτας και κατά των αποφάσεων αυτών ο ΓΕΔΔ άσκησε ένσταση ενώπιον του Δευτροβθμιου Πειθαρχικού Συμβουλίου .
3. Ένσταση κατά απόφασης του ΠΥΣΔΕ Ανατ. Θεσ/νίκης, με την οποία επιβλήθηκε σε εκπαιδευτικό με Α΄ βαθμό η πειθαρχική ποινή της στέρησης του δικαιώματος για προαγωγή έως 2 έτη για το πειθαρχικό παράπτωμα της χαρακτηριστικώς αναξιοπρεπούς για υπάλληλος διαγωγής εκτός υπηρεσίας καθώς με απόφαση του Τριμελούς Πλημμελειοδικείου Αθήνας καταδικάστηκε σε ποινή φυλάκισης 7 μηνών
για τις πράξεις της κλοπής ιδιαίτεραμεγάλης αξία τελεσθείσα κατ' εξακολούθηση και της πλαστογραφίας μετά χρήσεως.
4. Ένσταση κατά απόφασης του ΑΠΥΣΔΕ Νοτίου Αιγαίου,με την οποία επβλήθηκε σε εκπαιδευτι κό η πειθαρχική ποινή του υποβιβασμού κατά ένα βαθμό, για το
πειθαρχικό παράπτωμα της αμέλειας και της ατελούς εκπλήρωσης του καθήκοντος. Συγκεκριμένα η εγκαλουμένη:
α) Δεν έδωσε συγκεκριμένες οδηγίες στους συμμετέχοντες καθηγητές στο σχολικό περίπατο στις 20-10-2009 του σχολείου, όταν όλο το σχολείο έφθασε σε χωριό, ώστε οι εκπαιδευτικοί να ανταποκριθούν στα καθήκοντά τους σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις για να υπάρχει συνεχής επίβλεψη και συνεχής επιτήρηση των μαθητών στο
χωριό. β) Έδωσε άδεια σε μαθητές να πάνε να παίξουν στην αυλή του Δημοτικού σχολείου του χωριού, παρότι γνώριζε ότι δεν επιτρέπεται, χωρίς να ζητήσει την άδεια του Προϊσταμένου – Διευθυντή του Δημοτικού Σχολείου και δεν ενημέρωσε τους συμμετέχοντες καθηγητές για την ενέργειά της, ώστε ο Σύλλογος Διδασκόντων να αποφασίσε σχετκάως κυρίαρχο όργανο λειτουργία του Σχολείου. Επιπροσθέτως μετά τη δική της απόφαση να πάνε οι μαθητές του Γυμνασίου στο Δημοτικό Σχολείο, αμέλησε να δώσει εντολή – οδηγίες σε εκπαιδευτικούς του Γυμνασίου για να επιτηρήσουν και να επιβλέψουν τους μαθητές στην αυλή του Δημ οτικού σχολείου, με
αποτέλεσμα ουδείς συνοδός εκπαιδευτικός να βρίσκεται στο συγκεκριμένο χώρο, όταν συνέβη το τραγικό γεγονός του θανάσιμου τραυματισμού του μαθητή της Α΄ τάξης του Γυμνασίου.
5. Ένσταση κατά απόφασης του ΑΠΥΣΔΕ Ηπείρου, με την οποία επιβλήθηκε σε εκπαιδευτικό η πειθαρχική ποινή της προσωρινής παύσης τριών (3) μηνών με πλήρη στέρηση των αποδοχών του, για το πειθαρχικό παράπτωμα της παράβασης του καθήκοντος κατά τον Ποινικό Κώδικα. Συγκεκριμένα ο εγκαλούμενος παραπέμφθηκε ενώπιον του ΑΠΥΣΔΕ Ηπείρου για τα
πειθαρχικά παραπτώματα της παράβασης καθήκοντος κατά τον Ποινικό Κώδικα, της χαρακτηριστικώς αναξιοπρεπούς για υπάλληλο διαγωγής εντός υπηρεσίας, της εξαιρετικώς σοβαρής απείθειας καθώς με την ιδιότητά του ως Δ/ντής ΓΕΛ με πολλές ειδικότερες πράξεις και παρ αλείψεις με πρόθεση δεν εκπλήρωσε τα υπηρεσιακά
καθήκοντα πουτου είχαν ανατεθε, προξενήσας βλάβη στη λειτουργία του σχολείου και κατ' επέκταση στην Πολιτεία, αλλά και προσπορίσας σε τρίτο παράνομο όφελος, επιδείξας συγχρόνως αναξιοπρεπή διαγωγή εντός της υπηρεσίας και απείθεια. Συγκεκριμένα με την προα ναφερθείσα ιδιότητά του όφειλε:
α) Να αναθέσει εγγράφως με τη σύνταξη σχετικού πρακτικού τη διδασκαλία των μαθημάτων στο διδακτικό προσωπικό του σχολείου του και μάλιστα για όλο το χρονικό διάστημα αφότου ανέλαβε την άσκηση των καθηκόντων του μέχρι τη λήξη των μαθημάτων του σχολικού έτους 2007-2008. β) Να προβεί στην ανάθεση διδακτικού έργου σε εκπαιδευτικό από την ανάληψη των καθηκόντων του μέχρι τη χρονολογία που η εκπαιδευτικός αποσπάστηκε με συνέπεια να μην υφίσταται αντικείμενο εργασίας της και την πρόκληση έτσι μένου δυσλειτουργίας στο σχολείο και δυσμενών σχολίων από το λοιπό διδακτικό προσωπικό.
γ) Να αποστείλει προς έγκριση στη ΔΔΕ το από 5-2-2008 ωρολόγιο πρόγραμμα, όμοιο με αυτό που τηρούσε στο σχολείο του. Ο ίδιος όμως απέστειλε μεν στη ΔΔΕ ένα ωρολόγιο πρόγραμμα, στο οποίο δεν ανέφερε το όνομα της εκπαιδευτικού ως διδάσκουσας και το οποίο η Υπηρεσία ενέκρινε, πλην όμως στο ωρολόγιο πρόγραμμα που τηρούσε στο σχολείο του είχε προστεθεί και το όνομα της με την ένδειξη ΓΥ (Γραμματειακή Υποστήριξη), που προφανώς προστέθηκε εκ των υστέρων για να δικαιολογηθεί η παρουσία αυτής. Έτσι, με τον τρόπο αυτό φέρεται ότι ανατέθηκαν καθήκοντα στην εκπαιδευτικό , χωρίς αυτά να έχουν εγκριθεί όχι μόνο από την ΔΔΕ αλλά και από την Περιφερειακή Διεύθυνση Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης.
δ) Να μην αναθέσει καθήκοντα γραμματειακής υποστήριξης στην εκπαιδευτικό καθόσον στερούνταν τέτοιου δικαιώματος από το νόμο. Η πράξη του δε αυτή συνιστά
συνάμα και εξαιρετικώς σοβαρή απείθεια καθόσον δε συμμορφώθηκε και μετά την κοινοποίηση στο ΓΕΛ εγγράφου της Περιφερειακής Διεύθυνσης Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης, στο οποίο δεν αναφέρονταν το όνομα της ανωτέρω, ενώ υπήρχαν ονόματα άλλων καθηγητών του ίδιου σχολείου.
ε) Να μη χορηγήσει στην εκπαιδευτικό βεβαίωση με αόριστο, ασαφές και μη
συγκεκριμένο περιεχόμενο, αποφεύγοντας έτσι με την ορολογία «ευρισκόταν» να καταστήσει σαφείς τις υπηρεσίες που έπρεπε να προσφέρει η εκπαιδευτικός και να καταστεί έτσι αδύνατος ο έλεγχος περί της προσφοράς ή όχι των νόμιμων καθηκόντων που έπρεπε να εκτελεί.
στ) Τέλος, ο εγκαλούμενος εκπαιδευτικός ελέγχεται καθόσον η μη ανεύρεση του κρίσιμου φακέλου, στον οποίο εμπεριέχεται και το ωρολόγιο πρόγραμμα που είχε εγκριθεί από τη ΔΔΕ δημιουργεί την πεποίθηση και την εύλογη απορία ότι η επικαλούμενη απώλεια έλαβε χώρα για να καταστήσει αδύνατη τη σύγκριση των δύο προγραμμάτων, δηλαδή αυτού και του ετέρου που τηρείτο στο σχολείο και στο οποίο είχαν προστεθεί και οι «ενδείξεις ΓΥ» κ.λ.π. όπως εκτέθηκε πιο πάνω.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου