Τρίτη 28 Αυγούστου 2012

Στο Δημόσιο τα δάνεια της Εγνατίας Οδού

Στο Δημόσιο παραμένουν τελικά τα δάνεια της Εγνατίας Οδού, ύψους περίπου 600 εκατ. ευρώ και δεν θα βαρύνουν τον επενδυτή που αναζητά η κυβέρνηση για την ιδιωτικοποίηση του ομώνυμου αυτοκινητοδρόμου, του οποίου τα δικαιώματα εκμετάλλευσης παραχωρήθηκαν στο Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ).
"Στο Ταμείο μεταφέρθηκε το δικαίωμα παραχώρησης της χρήσης της Εγνατίας, καθώς και η υποχρέωση συντήρησής της, και όχι η εταιρεία Εγνατία Οδός ΑΕ. Τα δάνεια της επιχείρησης παραμένουν στο δημόσιο", αναφέρουν στο "Βήμα" πηγές που γνωρίζουν την υπόθεση.
Ήδη, η Τράπεζα Πειραιώς εισπράττει απευθείας τα διόδια του σταθμού του Πολυμύλου Κοζάνης για την εξυπηρέτηση δανείου που είχε χορηγήσει στην εταιρεία τα προηγούμενα χρόνια, ενώ η εταιρεία έχει λαμβάνειν από το Δημόσιο επιστροφή ΦΠΑ, που ξεπερνά τα 350 εκατ. ευρώ.
Παράλληλα, βούληση του υπουργείου Υποδομών και Ανάπτυξης είναι να απεμπλακούν οι εκκρεμότητες στα έργα των καθέτων αξόνων του αυτοκινητοδρόμου, που αντιμετωπίζουν προβλήματα.
"Υπάρχουν λύσεις, οι οποίες απαιτούν πολιτικές αποφάσεις και συνεπάγονται ανάληψη ρίσκου", σημειώνουν πηγές του υπουργείου.
Στο μεταξύ, εν αναμονή των αποφάσεων των τραπεζών που συμμετέχουν στο μετοχικό κεφάλαιο της ΑΕΓΕΚ, η οποία εμπλέκεται σε μία σειρά μεγάλων έργων στη χώρα, με κορυφαίο το Μετρό της Θεσσαλονίκης, τελεί το υπουργείο Υποδομών.
Τόσο το Δημόσιο όσο και η κοινοπραξία παραδέχονται ότι τα προβλήματα του έργου είναι μεγάλα και εκ μέρους του υπουργείου Υποδομών μεταδίδεται ότι θα δοθεί αγώνας για να απεμπλακεί το έργο.
Το ίδιο αναφέρεται από αρμόδιες πηγές και για μία σειρά από μεγάλα έργα, τα οποία έχουν σταματήσει λόγω αντιδικιών ή γραφειοκρατίας.
"Βλέπουμε κάθε περίπτωση ξεχωριστά και λύνουμε τα θέματα, γνωρίζοντας ότι κάποιοι άνθρωποι θα βρουν δουλειά και ότι η ωφέλεια θα διαχυθεί στην κοινωνία", σημειώνουν κύκλοι του υπουργείου, σημειώνοντας ενδεικτικά την υποκατάσταση της ΑΤΤΙΚΑΤ από τις ΑΚΤΩΡ-ΤΕΡΝΑ για την ολοκλήρωση των έργων του Πέταλου του Μαλιακού, η σύνδεση της ΒΙΠΕ Κομοτηνής με την Εγνατία και η Δυτική Περιφερειακή της Θεσσαλονίκης, που μπαίνουν, όπως λένε, σε τροχιά υλοποίησης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου