ΡΕΠΟΡΤΑΖ:esos.gr
Θετικό χαρακτήρισε το κλίμα της συνάντησης με τον υπουργό Παιδείας K.Αρβανιτόπουλο , το ΔΣ της Πανελλήνιας Ένωσης Σχολικών Συμβούλων , ενώ για τα θέματα που συζητήθηκαν η Ένωση με ανακοίνωσή της αναφέρει τα εξής:
Θετικό χαρακτήρισε το κλίμα της συνάντησης με τον υπουργό Παιδείας K.Αρβανιτόπουλο , το ΔΣ της Πανελλήνιας Ένωσης Σχολικών Συμβούλων , ενώ για τα θέματα που συζητήθηκαν η Ένωση με ανακοίνωσή της αναφέρει τα εξής:
Ως προς την Άσκηση Καθηκόντων των Σχολικών Συμβούλων, ζητήθηκε:
1) Η θεσμική συμμετοχή των Σχολικών Συμβούλων στη σχεδίαση και υλοποίηση των επιμορφωτικών προγραμμάτων.
2) Η κάλυψη των εξόδων μετακίνησης των Σχολικών Συμβούλων για την άσκηση των καθηκόντων τους.
3) Η στέγαση των γραφείων Σχολικών Συμβούλων με κατάλληλη υλικοτεχνική υποδομή και γραμματειακή υποστήριξη, ώστε να μπορούν να επιτελούν το έργο τους.
4) Η πρόσβαση των Σχολικών Συμβούλων σε βάσεις δεδομένων διεθνών περιοδικών και βιβλιοθηκών (π.χ. UMI, Berlin, Eric, κτλ.) κατά τα πρότυπα της πρόσβασης των μελών ΔΕΠ των ΑΕΙ.
5) Η ενεργός και θεσμική συμμετοχή των Σχολικών Συμβούλων στον αναμενόμενο ανασχεδιασμό του Ι.Ε.Π.
6) Η καταβολή επιτέλους των δεδουλευμένων και των αποζημιώσεων μετακίνησης των Σχολικών Συμβούλων λόγω συμμετοχής σε διάφορα επιμορφωτικά προγράμματα π.χ. Μείζον Πρόγραμμα, Εισαγωγική Επιμόρφωση, κλπ.
Ως προς τα Πιστοποιητικά Διοικητικής και Παιδαγωγικής Επάρκειας.
Η ΠΕΣΣ τόνισε ότι θεωρεί απαράδεκτη την εφαρμογή της Υ.Α. (ΦΕΚ 1914/15-06-2012 τ.Β΄) για τους πρόσφατα και μέσα από πολύ αυστηρές διαδικασίες κρίσεων επιλεγέντες Σχολικούς Συμβούλους. Η σχετική Υ.Α. έχει δυνητικά και υπό προϋποθέσεις νόημα, μόνο για υποψήφια στελέχη εκπαίδευσης.
Ζητήθηκε από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας Θ.Π.Α. η αναστολή της εφαρμογής αυτής της Υ.Α. (ΦΕΚ 1915/15-06-2012).
Ως προς τα Γενικά Εκπαιδευτικά Θέματα.
1) Αξιολόγηση.
Η ΠΕΣΣ επανέλαβε τη θέση της Γενικής Συνέλευσης (2/3/2012) για την επί της αρχής θετική της στάση υπέρ της αξιολόγησης στην εκπαίδευση και δεσμεύθηκε για την κατάθεση πλαισίου αρχών στην αρμόδια επιτροπή που έχει συστήσει το υπουργείο.
Ωστόσο θεωρεί ότι υπάρχουν πολλές παράμετροι του θέματος που πρέπει να διευκρινισθούν, δεδομένης της σπουδαιότητας και ευαισθησίας του θέματος αλλά και της επί 30 και πλέον έτη ανυπαρξίας αξιολογικού συστήματος και της συνακόλουθης κουλτούρας αξιολόγησης.
Το ΔΣ της ΠΕΣΣ τόνισε ότι οι όποιες αποφάσεις πρέπει να ληφθούν με συναίνεση και μεγάλη προσοχή, ιδίως κάτω από την τρέχουσα οικονομική συγκυρία.
2) Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία.
Το ΔΣ της ΠΕΣΣ σημείωσε ότι ο νόμος περί προτύπων πειραματικών σχολείων χρήζει τροποποιήσεων. Ειδικότερα:
• Η αρμοδιότητα ανάθεσης παιδαγωγικής ευθύνης των προτύπων πειραματικών πρέπει να αφαιρεθεί από την ΔΕΠΠΣ και να επανέλθει στις περιφερειακές διευθύνσεις.
• Ο σύμβουλος παιδαγωγικής ευθύνης να ορίζεται με βάση την εισήγηση του οικείου Προϊσταμένου Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης της εκάστοτε Περιφερειακής Διεύθυνσης.
3) Αναδιάρθρωση της διοικητικής δομής της εκπαίδευσης.
Υποστηρίχθηκε η αναγκαιότητα επανεξέτασης της υπάρχουσας διοικητικής δομής της εκπαίδευσης και ο σαφής προσδιορισμός του ρόλου του Εκπαιδευτικού Συμβούλου στην Εκπαιδευτική Ιεραρχία. Οι Σχολικοί Σύμβουλοι είναι ανώτερα στελέχη στην εκπαιδευτική ιεραρχία, με τα υψηλότερα επιστημονικά προσόντα και γι' αυτό θα πρέπει να αποκτήσουν τον προσήκοντα ρόλο και αρμοδιότητες (π.χ. συμμετοχή στα συμβούλια, ουσιαστική στήριξη του επιμορφωτικού τους ρόλου κλπ) για τη βελτίωση του παραγόμενου εκπαιδευτικού έργου.
Ως προς τον Α΄ Βαθμό.
Ζητήθηκε η οριστική κατάταξη των Σχολικών Συμβούλων που έχουν τα απαιτούμενα έτη υπηρεσίας οριστικά στον Α΄ Βαθμό και ανάλογη προς τους Διευθυντές Διευθύνσεων μισθολογική μεταχείριση, όπως ίσχυε μέχρι το 2011.
Επίσης ζητήθηκε η ρύθμιση της προφανούς αδικίας μη απόδοσης του Α΄ Βαθμού και του σχετικού επιδόματος σε υπηρετούντες σχολικούς συμβούλους ως αναπληρωτές σχολικών συμβούλων που τοποθετήθηκαν ως προϊστάμενοι Επιστημονικής και Παιδαγωγικής καθοδήγησης ή Δ/ντες Σπουδών στο υπουργείο.
Ως προς το Σύστημα Επιλογής Στελεχών.
Αναφέρθηκε ότι το υπάρχον θεσμικό πλαίσιο επιλογής στελεχών που ρυθμίζεται από το Ν. 3848/2010 έχει πολλές αδυναμίες. Απαιτείται αναθεώρησή του και όταν η πολιτική ηγεσία αναλάβει σχετική πρωτοβουλία, η ΠΕΣΣ είναι έτοιμη να καταθέσει βελτιωτικές προτάσεις.
Το κλίμα της συνάντησης ήταν θετικό. Ο Υπουργός εξέφρασε την εκτίμησή του στο σώμα των Σχολικών Συμβούλων και το έργο που επιτελούν, άκουσε προσεκτικά τις απόψεις που εκφράσθηκαν για τα παραπάνω θέματα από τα μέλη του ΔΣ της ΠΕΣΣ και υποσχέθηκε την κατά το δυνατόν επίλυσή τους.
1) Η θεσμική συμμετοχή των Σχολικών Συμβούλων στη σχεδίαση και υλοποίηση των επιμορφωτικών προγραμμάτων.
2) Η κάλυψη των εξόδων μετακίνησης των Σχολικών Συμβούλων για την άσκηση των καθηκόντων τους.
3) Η στέγαση των γραφείων Σχολικών Συμβούλων με κατάλληλη υλικοτεχνική υποδομή και γραμματειακή υποστήριξη, ώστε να μπορούν να επιτελούν το έργο τους.
4) Η πρόσβαση των Σχολικών Συμβούλων σε βάσεις δεδομένων διεθνών περιοδικών και βιβλιοθηκών (π.χ. UMI, Berlin, Eric, κτλ.) κατά τα πρότυπα της πρόσβασης των μελών ΔΕΠ των ΑΕΙ.
5) Η ενεργός και θεσμική συμμετοχή των Σχολικών Συμβούλων στον αναμενόμενο ανασχεδιασμό του Ι.Ε.Π.
6) Η καταβολή επιτέλους των δεδουλευμένων και των αποζημιώσεων μετακίνησης των Σχολικών Συμβούλων λόγω συμμετοχής σε διάφορα επιμορφωτικά προγράμματα π.χ. Μείζον Πρόγραμμα, Εισαγωγική Επιμόρφωση, κλπ.
Ως προς τα Πιστοποιητικά Διοικητικής και Παιδαγωγικής Επάρκειας.
Η ΠΕΣΣ τόνισε ότι θεωρεί απαράδεκτη την εφαρμογή της Υ.Α. (ΦΕΚ 1914/15-06-2012 τ.Β΄) για τους πρόσφατα και μέσα από πολύ αυστηρές διαδικασίες κρίσεων επιλεγέντες Σχολικούς Συμβούλους. Η σχετική Υ.Α. έχει δυνητικά και υπό προϋποθέσεις νόημα, μόνο για υποψήφια στελέχη εκπαίδευσης.
Ζητήθηκε από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας Θ.Π.Α. η αναστολή της εφαρμογής αυτής της Υ.Α. (ΦΕΚ 1915/15-06-2012).
Ως προς τα Γενικά Εκπαιδευτικά Θέματα.
1) Αξιολόγηση.
Η ΠΕΣΣ επανέλαβε τη θέση της Γενικής Συνέλευσης (2/3/2012) για την επί της αρχής θετική της στάση υπέρ της αξιολόγησης στην εκπαίδευση και δεσμεύθηκε για την κατάθεση πλαισίου αρχών στην αρμόδια επιτροπή που έχει συστήσει το υπουργείο.
Ωστόσο θεωρεί ότι υπάρχουν πολλές παράμετροι του θέματος που πρέπει να διευκρινισθούν, δεδομένης της σπουδαιότητας και ευαισθησίας του θέματος αλλά και της επί 30 και πλέον έτη ανυπαρξίας αξιολογικού συστήματος και της συνακόλουθης κουλτούρας αξιολόγησης.
Το ΔΣ της ΠΕΣΣ τόνισε ότι οι όποιες αποφάσεις πρέπει να ληφθούν με συναίνεση και μεγάλη προσοχή, ιδίως κάτω από την τρέχουσα οικονομική συγκυρία.
2) Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία.
Το ΔΣ της ΠΕΣΣ σημείωσε ότι ο νόμος περί προτύπων πειραματικών σχολείων χρήζει τροποποιήσεων. Ειδικότερα:
• Η αρμοδιότητα ανάθεσης παιδαγωγικής ευθύνης των προτύπων πειραματικών πρέπει να αφαιρεθεί από την ΔΕΠΠΣ και να επανέλθει στις περιφερειακές διευθύνσεις.
• Ο σύμβουλος παιδαγωγικής ευθύνης να ορίζεται με βάση την εισήγηση του οικείου Προϊσταμένου Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης της εκάστοτε Περιφερειακής Διεύθυνσης.
3) Αναδιάρθρωση της διοικητικής δομής της εκπαίδευσης.
Υποστηρίχθηκε η αναγκαιότητα επανεξέτασης της υπάρχουσας διοικητικής δομής της εκπαίδευσης και ο σαφής προσδιορισμός του ρόλου του Εκπαιδευτικού Συμβούλου στην Εκπαιδευτική Ιεραρχία. Οι Σχολικοί Σύμβουλοι είναι ανώτερα στελέχη στην εκπαιδευτική ιεραρχία, με τα υψηλότερα επιστημονικά προσόντα και γι' αυτό θα πρέπει να αποκτήσουν τον προσήκοντα ρόλο και αρμοδιότητες (π.χ. συμμετοχή στα συμβούλια, ουσιαστική στήριξη του επιμορφωτικού τους ρόλου κλπ) για τη βελτίωση του παραγόμενου εκπαιδευτικού έργου.
Ως προς τον Α΄ Βαθμό.
Ζητήθηκε η οριστική κατάταξη των Σχολικών Συμβούλων που έχουν τα απαιτούμενα έτη υπηρεσίας οριστικά στον Α΄ Βαθμό και ανάλογη προς τους Διευθυντές Διευθύνσεων μισθολογική μεταχείριση, όπως ίσχυε μέχρι το 2011.
Επίσης ζητήθηκε η ρύθμιση της προφανούς αδικίας μη απόδοσης του Α΄ Βαθμού και του σχετικού επιδόματος σε υπηρετούντες σχολικούς συμβούλους ως αναπληρωτές σχολικών συμβούλων που τοποθετήθηκαν ως προϊστάμενοι Επιστημονικής και Παιδαγωγικής καθοδήγησης ή Δ/ντες Σπουδών στο υπουργείο.
Ως προς το Σύστημα Επιλογής Στελεχών.
Αναφέρθηκε ότι το υπάρχον θεσμικό πλαίσιο επιλογής στελεχών που ρυθμίζεται από το Ν. 3848/2010 έχει πολλές αδυναμίες. Απαιτείται αναθεώρησή του και όταν η πολιτική ηγεσία αναλάβει σχετική πρωτοβουλία, η ΠΕΣΣ είναι έτοιμη να καταθέσει βελτιωτικές προτάσεις.
Το κλίμα της συνάντησης ήταν θετικό. Ο Υπουργός εξέφρασε την εκτίμησή του στο σώμα των Σχολικών Συμβούλων και το έργο που επιτελούν, άκουσε προσεκτικά τις απόψεις που εκφράσθηκαν για τα παραπάνω θέματα από τα μέλη του ΔΣ της ΠΕΣΣ και υποσχέθηκε την κατά το δυνατόν επίλυσή τους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου