Πέμπτη 2 Αυγούστου 2012

Το υπόμνημα που κατέθεσε το ΔΣ της ΟΛΜΕ στη συνάντηση που γίνεται αυτή την ώρα με τον υπουργό Παιδείας

Ο.Λ.Μ.Ε.

Ερμού & Κορνάρου 2
ΤΗΛ: 210 32 30 073 – 32 21 255
FAX: 210 33 11 338
www.olme.gr
e-mail:olme@otenet.gr                       Αθήνα, 11/7/12
    A.Π.:
ΠΡΟΣ:
- τον Υπουργό Παιδείας
κ. Κων. Αρβανιτόπουλο

Υπόμνημα του ΔΣ της ΟΛΜΕ
Η λύση των προβλημάτων της δημόσιας εκπαίδευσης
απαιτεί την ανατροπή της πολιτικής των μνημονίων.

Άμεσα μέτρα για τη νέα σχολική χρονιά.
 

Κύριε Υπουργέ,
 
Οι τραγικές επιπτώσεις της πολιτικής των μνημονίων και στον τομέα της παιδείας είναι πλέον φανερές. Δυστυχώς, η επιμονή μέχρι τώρα στην ίδια πολιτική και στη νομοθετική προώθηση αρνητικών αλλαγών σε όλα τα επίπεδα της εκπαίδευσης χωρίς καμία ουσιαστική συζήτηση και διαπραγμάτευση με τους φορείς της εκπαιδευτικής κοινότητας, έχει ήδη σοβαρές επιπτώσεις στο παρεχόμενο εκπαιδευτικό έργο.  

 Η ελλιπής χρηματοδότηση των σχολείων, οι καταργήσεις-συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων και υποστηρικτικών δομών εκπαίδευσης μαζί με τη δραματική επιδείνωση της εργασιακής, οικονομικής, κοινωνικής και επιστημονικής θέσης του εκπαιδευτικού δημιουργούν ένα εκρηκτικό μίγμα που διαλύει το δημόσιο σχολείο.

Επιπλέον, η προηγούμενη κυβέρνηση είχε εκδηλώσει την πρόθεσή της, παρά την καθολική αντίδραση των εκπαιδευτικών φορέων, να προωθήσει άμεσα με νόμους:

• την αυταρχική διοικητική αναδιάρθρωση της εκπαίδευσης που είχε σχεδιάσει, με τη μετατροπή των διευθυντών των σχολικών μονάδων σε μάνατζερ, την παράλληλη περιθωριοποίηση του συλλόγου διδασκόντων, την κατάργηση ζωτικής σημασίας υποστηρικτικών εκπαιδευτικών δομών (ΚΕΔΔΥ κ.λπ.) και τη συγχώνευση των διευθύνσεων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης,

• αντιεκπαιδευτικές αλλαγές για το «νέο σχολείο» (προγράμματα Γυμνασίου, νέο Λύκειο, Τεχνολογικό Λύκειο), που στηρίζονται στη λογική της παροχής αποσπασματικών γνώσεων και δεξιοτήτων, στην εδραίωση των "αξιών” του σχολείου της αγοράς και της κατάρτισης.
Όπως διαπιστώνουν με τις αποφάσεις τους οι Γ.Σ. προέδρων ΕΛΜΕ, «το γεγονός ότι υιοθετούνται αλλαγές χωρίς να αλλάζουν τα βιβλία, δίχως να αμφισβητείται ο εξεταστικοκεντρικός χαρακτήρας του σχολείου, δείχνει υποβάθμιση της παρεχόμενης γνώσης, ενώ ακλόνητη μένει η θέση της παραπαιδείας. Παράλληλα, προωθούνται ραγδαία το ξεθεμελίωμα και η ιδιωτικοποίηση δημόσιων υπηρεσιών  και καταργούνται σημαντικοί φορείς, όπως ο ΟΕΒΔ, ο ΟΣΚ κ.λπ. Η πολιτική αυτή  οδηγεί στην απαξίωση της δημόσιας, δωρεάν παρεχόμενης εκπαίδευσης και, ουσιαστικά, στο άνοιγμά της σε στρατηγικές επενδύσεις κερδοσκοπικών εταιριών».
Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ ζητά από τη νέα ηγεσία του υπ. Παιδείας:
Να μην προωθηθούν τα σχέδια νόμων τα οποία είχε επεξεργαστεί η προηγούμενη ηγεσία του Υπ. Παιδείας για το Γενικό και Τεχνολογικό Λύκειο καθώς και το σχέδιο νόμου για τη Διοίκηση της Εκπαίδευσης που καταργεί το Σύλλογο Διδασκόντων από όργανο του σχολείου. Να γίνει ουσιαστικός διάλογος ΟΛΜΕ – Υπουργείου για τις αναγκαίες εκπαιδευτικές αλλαγές, στην κατεύθυνση των προτάσεων της ομοσπονδίας που συμπυκνώνουν τη συλλογική σκέψη του κλάδου μας.

Να μην κλείσει κανένα σχολείο και να νομοθετηθεί το ανώτατο όριο μαθητών ανά τμήμα στους 25 για τα γενικά μαθήματα, στους 20 για τις κατευθύνσεις και την ΤΕΕ και η αναλογία ένας καθηγητής ανά 10 μαθητές στα εργαστήρια.
- Να μην προωθούνται αντιδραστικές εκπαιδευτικές πολιτικές μέσα από τα «πιλοτικά σχολεία».
- Να ληφθούν μέτρα ώστε να μην επαναληφθεί το απαράδεκτο φαινόμενο της προηγούμενης χρονιάς σε σχέση με την καθυστερημένη έκδοση και παράδοση των βιβλίων.

Συνολικός ανασχεδιασμός  των κονδυλίων του ΕΣΠΑ για την παιδεία, ώστε να διατίθενται για τις πραγματικές ανάγκες της εκπαίδευσης και την επαρκή επιστημονική στήριξη των εκπαιδευτικών.

Να σταματήσει / παγώσει κάθε διαδικασία αξιολόγησης εκπαιδευτικών και κατηγοριοποίησης σχολείων.

Να καταργηθεί ο ν. 4024/11 για το νέο μισθολόγιο – βαθμολόγιο στο Δημόσιο, που εξαθλιώνει οικονομικά τους εκπαιδευτικούς και συνδέει τη βαθμολογική και μισθολογική εξέλιξη με την απόδοση και την αξιολόγηση. Σε κάθε περίπτωση, να επανέλθει η ακώλυτη μισθολογική και βαθμολογική εξέλιξη των εκπαιδευτικών.

Να μην προωθηθεί καμιά δυσμενής αλλαγή στο εργασιακό καθεστώς των εκπαιδευτικών. Καμία αύξηση του διδακτικού ωραρίου.

Ουσιαστική και πολύπλευρη στήριξη του εκπαιδευτικού και του έργου του. Καθιέρωση ετήσιας επιμόρφωσης με απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα.

Άμεση επίλυση των σοβαρών ζητημάτων των αναπληρωτών (αναγνώριση χρόνων υπηρεσίας, έγκαιρη πληρωμή, αναγνώριση προϋπηρεσίας και μετά το 2010 για τους πίνακες).

Επαρκείς διορισμούς μόνιμων εκπαιδευτικών, ώστε να καλύπτονται όλα τα κενά.

Να γίνουν έγκαιρα όλες οι υπηρεσιακές μεταβολές που εκκρεμούν (μετατάξεις καθηγητών ειδικοτήτων στην πρωτοβάθμια, αποσπάσεις, τοποθετήσεις, κ.λπ.).

Άμεση πληρωμή όλων των οφειλόμενων αμοιβών.
Άμεση επίλυση του σοβαρού προβλήματος των μετακινήσεων των μαθητών.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου