Μελέτη που πραγματοποίησαν από κοινού το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών και η Mellon Technologies καταγράφει βασικές τάσεις και χαρακτηριστικά στην οικονομική συμπεριφορά των καταναλωτών σε σχέση με το 2008. Επιγραμματικά:
Η έλλειψη ρευστότητας έχει διαφοροποιήσει και τα κριτήρια με τα οποία επιλέγουμε πιστωτικές κάρτες, σε σχέση με τρία χρόνια πριν. Ετσι:
- 79,5% των καταναλωτών ενημερώνεται καθημερινά για τις εξελίξεις (το 2008 ήταν 63%)
- 80,5% δαπανά ολόκληρο ή περισσότερο από το εισόδημά του (52%)
- 25% επιλέγει για τις καταθέσεις του τράπεζα με βάση το κύρος (11%), ενώ στην ηλικιακή ομάδα 35-44, το ποσοστό αυξάνεται στο 34%.
- 27% επιλέγει για τις καταθέσεις του την κύρια τράπεζα με την οποία συνεργάζεται (6%)
- 42% διαθέτει πιστωτική κάρτα, (31%) με την πλειοψηφία στην Αττική
- 74% δεν ενδιαφέρεται για ασφαλιστικά προϊόντα (56%)
Η έλλειψη ρευστότητας έχει διαφοροποιήσει και τα κριτήρια με τα οποία επιλέγουμε πιστωτικές κάρτες, σε σχέση με τρία χρόνια πριν. Ετσι:
- 45% επιλέγει με βάση το επιτόκιο
- 22% αναζητά προγράμματα επιστροφής χρημάτων (11% το 2008)
- 22% αδιαφορεί για τυχόν οφέλη από τη χρήση της (10%)
- 85% δεν θεωρεί ότι είναι χρήσιμη μία χρεωστική κάρτα (68% στην ηλικιακή ομάδα 35-44).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου