Με την πορεία των μαθητών τους θα συνδυάζεται η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, που γίνεται ουσιαστικά υποχρεωτική από φέτος για τους περίπου 160.000 δασκάλους και καθηγητές στην Ελλάδα, καθώς συνδέεται άμεσα με την υπηρεσιακή τους εξέλιξη. Επειτα από τις ανακοινώσεις του Δ. Ρέππα για γραπτά τεστ και συνέντευξη στους δημοσίους υπαλλήλους, η υπουργός Παιδείας Αννα Διαμαντοπούλου ξεκαθάρισε ότι οι εξετάσεις αφορούν και τους εκπαιδευτικούς: «Ολοι θέλουμε την αξιολόγηση, με όποιον μιλήσετε στην ελληνική κοινωνία, με όποιον καθηγητή μιλήσετε, με όποιον δάσκαλο μιλήσετε, λέει δεν γίνεται να μην αξιολογούμε πλέον. Θα εφαρμοστεί ο νόμος όχι βάζοντας αστυνομικούς και πυροβολώντας τα σχολεία. Ολα τα πράγματα εξελίσσονται και αυτή είναι η τέχνη της πολιτικής. Να κάνεις τη μεγάλη τομή, να πείθεις, να βρίσκεις συμμάχους, να υλοποιείς αυτό που χρειάζεται χωρίς να δημιουργείς βίαιες αντιπαραθέσεις χωρίς όρια. Φέτος θα εφαρμοστεί υποχρεωτικά, γιατί όσοι καθηγητές και δάσκαλοι δεν συμμετέχουν δεν θα μπορούν να έχουν καμία εξέλιξη», είπε χαρακτηριστικά μιλώντας προχθές στην εκδήλωση «Για την Ελλάδα, τώρα». Μάλιστα η κ. Διαμαντοπούλου επιτέθηκε εναντίον όσων επιχείρησαν πέρυσι να εμποδίσουν και να περιορίσουν τις διαδικασίες αυτοαξιολόγησης, παρότι βρίσκονταν σε εθελοντική φάση: «Επί 34 χρόνια δεν έχει αξιολογηθεί δάσκαλος και καθηγητής σε αυτή τη χώρα. Ξεκινήσαμε την αξιολόγηση στα σχολεία, έτσι γίνεται σε όλο τον κόσμο. Πρώτα η αξιολόγηση του σχολείου και μετά η αξιολόγηση του δασκάλου. Είπα τον πρώτο χρόνο εθελοντικά, τον δεύτερο υποχρεωτικά. Δήλωσαν μερικές χιλιάδες σχολεία μέσα σε μία εβδομάδα. Μπήκαν μέσα στα σχολεία με ξύλα, με ρόπαλα, χτύπησαν καθηγητές, έβαλαν μέχρι και φωτιές. Τα χιλιάδες σχολεία μέσα σε μία εβδομάδα έγιναν 500. Δεν υπήρξε μια ανακοίνωση κόμματος, μια διαμαρτυρία από την τοπική κοινωνία». Η ακριβής διαδικασία της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών δεν έχει ακόμα διασαφηνιστεί, όπως και οι επιπτώσεις που θα έχει πιθανή αρνητική αξιολόγηση και τα οφέλη που θα επιφέρει η θετική. Σύμφωνα με τον σχετικό νόμο πάντως, για τους νεοδιορίστους αρνητική κρίση τα πρώτα δύο χρόνια μπορεί να έχει ως επίπτωση ακόµα και απoµάκρυνσή τους. Επίσης η αυτοαξιολόγηση προβλέπεται να εφαρμοστεί από φέτος σε όλα τα σχολεία.
Οι μαθητές. Ανάμεσα στα κριτήρια που ήδη προβλέπονται στην αυτοαξιολόγηση των εκπαιδευτικών είναι και η πορεία των μαθητών τους: φοίτηση, επίδοση, διαρροή, ατομική - συναισθηματική - κοινωνική ανάπτυξη, ατομικές και ομαδικές εργασίες, ποσοστό τήρησης του ωρολογίου προγράμματος και ύλης που διδάχθηκε, μετεγγραφές από και προς το σχολείο, μαθητές που σημειώνουν υψηλά ποσοστά επιτυχίας στις εξετάσεις για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση κ.ά. Στη συνολικότερη διαδικασία της αυτοαξιολόγησης υπάρχουν πέντε συγκεκριμένα πεδία που εξετάζονται για να αξιολογηθούν τα σχολεία και οι εκπαιδευτικοί τους: Μέσα και Πόροι, Οργάνωση και Διοίκηση Σχολείου, Κλίμα και Σχέσεις, Εκπαιδευτικές Διαδικασίες και Εκπαιδευτικά Αποτελέσματα. Στο τελευταίο πεδίο, που αφορά ιδίως τους εκπαιδευτικούς, αποτιµάται επίσης η πολιτική του σχολείου για την παρακολούθηση της φοίτησης των µαθητών και την αντιµετώπιση πιθανών προβληµάτων φοίτησης και διαρροής. Επίσης εκτιµάται η εικόνα του σχολείου ως προς τις επιδόσεις των µαθητών του σε σχέση µε τους στόχους που θα τεθούν στο πρόγραμμα σπουδών
Οι μαθητές. Ανάμεσα στα κριτήρια που ήδη προβλέπονται στην αυτοαξιολόγηση των εκπαιδευτικών είναι και η πορεία των μαθητών τους: φοίτηση, επίδοση, διαρροή, ατομική - συναισθηματική - κοινωνική ανάπτυξη, ατομικές και ομαδικές εργασίες, ποσοστό τήρησης του ωρολογίου προγράμματος και ύλης που διδάχθηκε, μετεγγραφές από και προς το σχολείο, μαθητές που σημειώνουν υψηλά ποσοστά επιτυχίας στις εξετάσεις για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση κ.ά. Στη συνολικότερη διαδικασία της αυτοαξιολόγησης υπάρχουν πέντε συγκεκριμένα πεδία που εξετάζονται για να αξιολογηθούν τα σχολεία και οι εκπαιδευτικοί τους: Μέσα και Πόροι, Οργάνωση και Διοίκηση Σχολείου, Κλίμα και Σχέσεις, Εκπαιδευτικές Διαδικασίες και Εκπαιδευτικά Αποτελέσματα. Στο τελευταίο πεδίο, που αφορά ιδίως τους εκπαιδευτικούς, αποτιµάται επίσης η πολιτική του σχολείου για την παρακολούθηση της φοίτησης των µαθητών και την αντιµετώπιση πιθανών προβληµάτων φοίτησης και διαρροής. Επίσης εκτιµάται η εικόνα του σχολείου ως προς τις επιδόσεις των µαθητών του σε σχέση µε τους στόχους που θα τεθούν στο πρόγραμμα σπουδών
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου