Πέμπτη 19 Ιανουαρίου 2012

Τι είπε η Υπουργός Παιδείας στη Βουλή για τους σχολικούς συμβούλους, το χρόνο παραμονής των εκπαιδευτικών στα σχολεία κλπ

ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΒΟΥΛΗΣ
ΙΓ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ
ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
ΣΥΝΟΔΟΣ Γ΄
ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ  ΞΔ΄
Τετάρτη 18 Ιανουαρίου 2012
Αθήνα, σήμερα στις 18 Ιανουαρίου 2012, ημέρα Τετάρτη και ώρα 18.17΄ συνήλθε στην Αίθουσα των συνεδριάσεων του Βουλευτηρίου η Βουλή σε Ολομέλεια για να συνεδριάσει υπό την προεδρία του ΣΤ΄ Αντιπροέδρου αυτής κ. ΒΑΪΤΣΗ ΑΠΟΣΤΟΛΑΤΟΥ.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Βαΐτσης Αποστολάτος): Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, αρχίζει η συνεδρίαση.
Εισερχόμαστε στην ημερήσια διάταξη της
ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Συνέχιση της συζήτησης επί των άρθρων και του συνόλου του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Οικονομικών: «Επείγουσες ρυθμίσεις που αφορούν την εφαρμογή του μεσοπρόθεσμου πλαισίου δημοσιονομικής στρατηγικής 2012– 2015».
Στην πρωινή συνεδρίαση ψηφίστηκε το νομοσχέδιο επί της αρχής.
Στην απογευματινή συνεδρίαση τώρα, θα συζητηθούν τα άρθρα και οι Υπουργικές τροπολογίες ως μία ενότητα.
......................

ΑΝΝΑ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ (Υπουργός Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων): Ευχαριστώ πολύ, κύριε Πρόεδρε.
 Ζήτησα να ενημερώσω το Σώμα για τη μία τροπολογία που έχει κατατεθεί που περιέχει τέσσερις παραγράφους.
Η πρώτη παράγραφος αφορά την απονομή του βαθμού α΄ στους σχολικούς συμβούλους κατά τη διάρκεια κατά την οποία είναι σχολικοί σύμβουλοι. Οι σχολικοί σύμβουλοι είναι ένα πολύ μικρός αριθμός επί 170.000 εκπαιδευτικών. Είναι 700. Παίζουν έναν εξαιρετικά σημαντικό ρόλο. Επιλέγονται με πάρα πολύ δύσκολες και αντικειμενικές διαδικασίες. Η θητεία τους είναι τέσσερα χρόνια και κατά τη διάρκεια της θητείας τους και αξιολογούν σχολεία και αξιολογούν εκπαιδευτικούς και συμμετέχουν σε όργανα τα οποία επιλέγουν στελέχη. Είναι ίσως από τους πιο βασικούς θεσμούς στην εκπαίδευση, γι’ αυτό και παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο στα σχολεία. Ο καθένας έχει στην ευθύνη του κατά μέσο όρο 25 σχολεία και 250 εκπαιδευτικούς, γι’ αυτό είναι σημαντικό και συμβολικά αλλά και επί της ουσίας να έχουν το βαθμό α΄ κατά τη διάρκεια της επιλογής τους.
 Η δεύτερη παράγραφος αφορά την ενίσχυση με κίνητρα του χρόνου παραμονής των νεοδιοριζόμενων εκπαιδευτικών στα σχολεία. Με την πρότασή μας δίνεται η δυνατότητα για τέσσερα χρόνια -στην περίπτωση που μένουν τρία ή τέσσερα χρόνια- να έχουν έναν πολύ σημαντικό αριθμό μορίων ώστε να έχουν ένα κίνητρο να παραμένουν σε περιοχές οι οποίες είναι απομακρυσμένες ή για τις οποίες δεν υπάρχει ζήτηση. Ο ελάχιστος χρόνος υποχρεωτικής παραμονής γίνεται δύο χρόνια.
 Η τρίτη παράγραφος αφορά τα θέματα της ΑΔΙΠ. Η ΑΔΙΠ είναι η Ανεξάρτητη Αρχή Διασφάλισης Ποιότητας στα πανεπιστήμια. Μετά το νέο νόμο έχουμε παραίτηση του Προέδρου της ΑΔΙΠ. Αυτή τη στιγμή «τρέχει» η διεθνής προκήρυξη για την επιλογή του νέου Προέδρου, κάτι που θα έλθει και στη Βουλή. Η διάταξη αυτή είναι μεταβατική και λέει ότι κατά την περίοδο που παραιτείται, όπου δεν υπάρχει Πρόεδρος, χρέη Προέδρου επιτελεί το αρχαιότερο μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της ΑΔΙΠ.
 Τέλος, η τέταρτη παράγραφος αφορά τον Οργανισμό Παιδικών και Εφηβικών Βιβλίων. Ο ιδρυτικός νόμος είναι του 1993 και σύμφωνα με το νόμο η σύνθεση του Συμβουλίου και η σύνθεση του Οργανισμού αυτού αφορά και το δημόσιο αλλά και ιδιωτικά ιδρύματα και οργανισμούς. Σύμφωνα με το υπάρχον θεσμικό πλαίσιο, για να διαλυθεί πρέπει να υπάρχει αδυναμία εκπλήρωσης των σκοπών του, αλλά να υπάρχει και συμφωνία όλων των συμβαλλομένων. Είναι πολλά χρόνια που ο Οργανισμός αυτός δεν μπορεί να επιτελέσει τα καθήκοντά του, αλλά επειδή δεν μπορεί να επιτευχθεί η συμφωνία αυτή μεταξύ του δημοσίου και των ιδιωτικών φορέων, δίνουμε τη δυνατότητα να προχωρήσουμε σε ομαλή διάλυση του Οργανισμού όταν αποδεικνύεται η μη εφαρμογή και η μη εκπλήρωση των καθηκόντων του, ώστε να υπάρχει η δυνατότητα καταγγελίας ενός εκάστου των συμβαλλομένων.
 Σας ευχαριστώ πολύ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου