Με τα νεύρα γονιών, μαθητών και εκπαιδευτικών παίζει η Α. Διαμαντοπούλου απαιτώντας από τα σχολεία να βγάλουν σε φωτοτυπίες τα βιβλία, όταν ξέρει καλά ότι ούτε την υποδομή διαθέτουν ούτε και τα χρήματα για να αγοράσουν τα αναλώσιμα. Πρόκειται για ένα ακόμη παιχνίδι εντυπώσεων εις βάρος της δημόσιας εκπαίδευσης και της τσέπης των γονιών προκειμένου να μην εμφανιστεί η Α. Διαμαντοπούλου ως η πρώτη υπουργός της μεταπολιτευτικής Ελλάδας που και τα σχολεία στέρησε από βιβλία, αλλά και στους γονείς φόρτωσε τη δαπάνη της αγοράς ή της φωτοτυπίας.
Συγγνώμη ζητάει η υπουργός, αλλά αρνείται ότι είναι δικό της θέμα η διανομή βιβλίων!
Χθες, η υπουργός Παιδείας, μιλώντας στο "Βήμα FM", ζήτησε "συγγνώμη από γονείς και μαθητές για την ταλαιπωρία αυτών των ημερών, μέχρις ότου έρθουν όλα τα βιβλία"! 'Ομως, λίγο νωρίτερα, η ίδια δήλωνε ότι δεν είναι δική της δουλειά τα βιβλία. Όπως δήλωσε, "ούτε οι υπηρεσίες του υπουργείου ούτε ο υπουργός ασχολείται με το πώς θα παραγγείλλουμε χαρτί". Αυτά τα λέει τώρα η υπουργός Παιδείας. Όταν η "Αυγή" στις 29/12/2010 αποκάλυπτε το σχέδιο κατάργησης της δωρεάν διανομής βιβλίων, η Α. Διαμαντοπούλου έσπευδε να μας διαψεύσει δηλώνοντας ότι "τα σχολικά βιβλία διανέμονταν και θα συνεχίσουν να διανέμονται δωρεάν, όπως και η εκδοτική διαδικασία θα συνεχίσει να γίνεται με την ευθύνη του Δημοσίου". Εάν δεν είναι ευθύνη του/της εκάστοτε υπουργού να μεριμνά για τα παραπάνω, τότε γιατί την αναλάμβανε; Επίσης, γιατί "άνοιγε", ένα μήνα πριν, καβγά με τις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες που προειδοποιούσαν για το πρόβλημα και ζητούσαν τη λήψη μέτρων;
Χθες, η υπουργός Παιδείας, μιλώντας στο "Βήμα FM", ζήτησε "συγγνώμη από γονείς και μαθητές για την ταλαιπωρία αυτών των ημερών, μέχρις ότου έρθουν όλα τα βιβλία"! 'Ομως, λίγο νωρίτερα, η ίδια δήλωνε ότι δεν είναι δική της δουλειά τα βιβλία. Όπως δήλωσε, "ούτε οι υπηρεσίες του υπουργείου ούτε ο υπουργός ασχολείται με το πώς θα παραγγείλλουμε χαρτί". Αυτά τα λέει τώρα η υπουργός Παιδείας. Όταν η "Αυγή" στις 29/12/2010 αποκάλυπτε το σχέδιο κατάργησης της δωρεάν διανομής βιβλίων, η Α. Διαμαντοπούλου έσπευδε να μας διαψεύσει δηλώνοντας ότι "τα σχολικά βιβλία διανέμονταν και θα συνεχίσουν να διανέμονται δωρεάν, όπως και η εκδοτική διαδικασία θα συνεχίσει να γίνεται με την ευθύνη του Δημοσίου". Εάν δεν είναι ευθύνη του/της εκάστοτε υπουργού να μεριμνά για τα παραπάνω, τότε γιατί την αναλάμβανε; Επίσης, γιατί "άνοιγε", ένα μήνα πριν, καβγά με τις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες που προειδοποιούσαν για το πρόβλημα και ζητούσαν τη λήψη μέτρων;
Σύμφωνα με τις ανακοινώσεις διδασκαλικών συλλόγων (όπως για παράδειγμα ο Σύλλογος Δασκάλων "Α. Δελμούζος"), ένα σχολείο, με βάση την εντολή Διαμαντοπούλου, καλείται να βγάζει από 5.000 - 7.000 φωτοτυπίες την ημέρα! Σε ποιο μηχάνημα; Με τι χαρτί και τι μελάνι, όταν από πέρυσι ακόμη η Α. Διαμαντοπούλου, με πρόσχημα να μην κουράζονται τα παιδιά, ζητούσε από τους δασκάλους να μην μοιράζουν στους μαθητές τους φυλλάδια, με επιπλέον ασκήσεις και να αρκούνται στην ύλη των βιβλίων;
Ο Σύλλογος Δασκάλων "Α. Δελμούζος", με έδρα την Παλλήνη, κάνει την εξής περιγραφή για το τι θα συμβεί στα σχολεία από την πρώτη κιόλας ημέρα: "Οι εκπαιδευτικοί θα συνωστίζονται καθημερινά μπροστά στο παλαιάς τεχνολογίας και μισοχαλασμένο φωτοτυπικό για να βγάλουν φωτοαντίγραφα. Θα πρέπει καθημερινά να αναπαράγονται περίπου 5.000 - 7.000 φωτοτυπίες σε κάθε σχολική μονάδα. Οι συνάδελφοι, που θα περιμένουν στην ουρά, θα προσεύχονται να μη χαλάσει ή να μην τελειώσει το μελάνι πριν έρθει η δική τους σειρά γιατί, αν συμβεί αυτό, πού να βρεθούν τα χρήματα για επισκευή ή για αγορά αναλώσιμων". Αυτό είναι το καλό σενάριο, όπου υπάρχει το χαρτί και το μελάνι, τουλάχιστον για την πρώτη ημέρα. Διότι ακόμη και το πιο οργανωμένο φωτοτυπάδικο, με υπερσύγχρονα μηχανήματα και με γεμάτες τις αποθήκες από χαρτί, δεν θα μπορούσε να ανταποκριθεί στο καθήκον τέτοιας παραγωγής.
'Αρα, τι μας μένει; Ο καθείς να σπεύσει μόνος του για να βγάλει τις φωτοτυπίες της ημέρας, ελπίζοντας ότι δεν θα αργήσει η ώρα που θα σταλούν τα βιβλία. Η υπουργός Παιδείας επιχειρεί να ωραιοποιήσει την κατάσταση μιλώντας για καθυστέρηση "αυτών των ημερών" και δηλώνοντας ότι "υπάρχουν νομοί που έχουν πάρει το 80% των βιβλίων". Τη διαψεύδουν όμως τόσο ο Οργανισμός Εκδόσεων Διδακτικών Βιβλίων όσο και η ΔΟΕ.
Σύμφωνα με ανακοίνωση του Οργανισμού, το Δημοτικό χρειάζεται συνολικά 14 εκατ. αντίτυπα, το Γυμνάσιο 9,5 εκατ., το Λύκειο 5,5 εκατ. και τα ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ 2 εκατ. αντίτυπα. Τα αποθέματα των σχολείων και οι μέχρι σήμερα αποστολές του ΟΕΔΒ ανέρχονται σε 5,5 εκατ. αντίτυπα από τα 31 εκατ. που χρειάζονται και για τις τρεις βαθμίδες εκπαίδευσης (2 εκατ. για το Δημοτικό, 1,6 εκατ. για το Γυμνάσιο, 1,1 εκατ. για το Λύκειο, 0,8 εκατ. για τα ΕΠΑΛ ΕΠΑΣ). Οι τίτλοι που έχουν παραληφθεί είναι μόλις 60 από τους 1.200. "Η οργάνωσή μας", επισημαίνεται στην ανακοίνωση, καθώς ο Οργανισμός είναι υπό κατάργηση και αποψιλωμένος από προσωπικό, "αυτή τη στιγμή επιτρέπει την αποστολή μέχρι και 1 εκατομμυρίου αντιτύπων ημερησίως, με προτεραιότητα στην παραγωγή των απαραίτητων βιβλίων (πρώτων τευχών, κ.ο.κ.)".
Με βάση τα παραπάνω ο Οργανισμός εκτιμά ότι "παρά τις ελλείψεις σε τίτλους με το άνοιγμα των σχολείων, εντός των δύο πρώτων εβδομάδων θα έχει καλυφθεί ένας ικανός αριθμός στις περισσότερες γεωγραφικές περιοχές. Η προμήθεια των σχολείων με βιβλία εκτιμούμε ότι θα φτάσει στο 70% το πρώτο 15μερο του Οκτωβρίου. Το υπόλοιπο 30% θα αφορά κατά κύριο λόγο δεύτερα και τρίτα τεύχη και θα ακολουθήσει στη συνέχεια". Με άλλα λόγια ο Οργανισμός εκτιμά ότι θα κάνει έναν άθλο μέσα σε ένα μήνα.
Από την πλευρά της η ΔΟΕ καταγγέλλει ότι υπάρχουν κέντρα διανομής βιβλίων που δεν έχουν κανένα βιβλίο και άλλα κέντρα που έχουν ελάχιστους από τους 126 τίτλους. Η ΔΟΕ καλεί τους δασκάλους να αρνηθούν να ζητήσουν χρήματα από τους γονείς ή από κάθε λογής ιδιώτες - χορηγούς.
Π. ΣΤΕΦΑΝΑΚΟΥ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου