Σε συνέντευξη Τύπου, που παραχώρησαν σήμερα Τρίτη οι εκπρόσωποι της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων - Εμπόρων Καυσίμων, κατήγγειλαν έξαρση του λαθρεμπορίου με ναυτιλιακά και εξαγώγιμα καύσιμα και της νοθείας βενζίνης με βιοαιθανόλη, τολουόλη, σε ποσοστά που -όπως είπαν - φθάνουν και το 30 %, με συνεργασία συχνά και κρατικών λειτουργών.
Αιτία των αυξήσεων στο πετρέλαιο θέρμανσης, εκτός από την άνοδο των διεθνών τιμών είναι, όπως είπαν, η αύξηση του ΦΠΑ και του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης, ο οποίος από 21 ευρώ το χιλιόλιτρο που ήταν πέρυσι διαμορφώνεται εφέτος στα 60 ευρώ.
Ο πρόεδρος της ΠΟΠΕΚ, Χ. Μαυράκης, τάχθηκε υπέρ της εξίσωσης του ΕΦΚ στα ντίζελ κίνησης και θέρμανσης προκειμένου να παταχθεί η νοθεία και το λαθρεμπόριο, με απαραίτητη προϋπόθεση όμως, όπως είπε, την καταβολή επιδόματος θέρμανσης τουλάχιστον στα χαμηλά και μεσαία εισοδήματα.
"Δεν είναι δυνατόν να επιστρέψουμε σε εποχές που ο κόσμος θα κρυώνει ή θα απειλείται η δημόσια υγεία λόγω χαμηλών θερμοκρασιών", ανέφερε ο πρόεδρος της ΠΟΠΕΚ. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Ομοσπονδίας σε περίπτωση εξίσωσης των φόρων η τιμή του ντίζελ θέρμανσης θα φθάσει στο 1,4 ευρώ το λίτρο.
Τόνισε ακόμη ότι από πέρυσι πολλά νοικοκυριά περιόρισαν στο ελάχιστο τη χρήση του καυστήρα πετρελαίου, σε πολλές πολυκατοικίες η κεντρική θέρμανση "κλειδώθηκε" ενώ εκατοντάδες πρατηριούχοι, ακόμη, έχουν λαμβάνειν οφειλές από την προηγούμενη χειμερινή περίοδο.
Δεν απέκλεισαν εξίσωση των φόρων νωρίτερα του Οκτωβρίου του 2012
Ο κ. Μαυράκης δεν απέκλεισε επίσης το ενδεχόμενο, να προχωρήσει νωρίτερα η εξίσωση των φόρων αν δημιουργηθεί ανάγκη για πρόσθετα έσοδα, παρά τις διαβεβαιώσεις ότι αυτό θα γίνει τον Οκτώβριο του 2012.
Η ΠΟΠΕΚ επανέφερε το ερώτημα πώς θα εφαρμοστεί ο νόμος, που προβλέπει ότι οι επιχειρήσεις από τον προσεχή Οκτώβριο θα χρησιμοποιούν πετρέλαιο κίνησης για τη λειτουργία των συστημάτων θέρμανσης, καθώς υπάρχουν προφανή προβλήματα εφαρμογής, π.χ. σε πολυκατοικίες όπου συστεγάζονται διαμερίσματα με γραφεία και καταστήματα.
Για το θέμα της νοθείας, η διοίκηση της ΠΟΠΕΚ ανέφερε, ότι υπάρχουν πληροφορίες για έξαρση των εισαγωγών βιοαιθανόλης από Βουλγαρία και Ιταλία, με την οποία νοθεύεται η βενζίνη.
Η βιοαιθανόλη είναι βιοκαύσιμο και αναμειγνύεται με τη βενζίνη (όπως το βιοντίζελ αναμειγνύεται με το πετρέλαιο) αλλά μέχρι στιγμής δεν έχει επιτραπεί η χρήση της στην Ελλάδα.
Καταγγελίες για συμμετοχή κρατικών λειτουργών στη νοθεία
Υπογράμμισαν, ακόμα, ότι οι εικονικές εξαγωγές καυσίμων καθώς και η παράνομη χρήση πετρελαίου ναυτιλίας γίνεται με τη συνδρομή κρατικών λειτουργών. "Το σύστημα διαχρονικά κλείνει το μάτι στο λαθρεμπόριο" σημείωσε, από την πλευρά του, ο πρόεδρος της Γενικής Συνομοσπονδίας Επαγγελματιών-Βιοτεχνών-Εμπόρων, Δ. Ασημακόπουλος.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της ΠΟΠΕΚ, η πτώση του τζίρου στα πρατήρια τον τελευταίο χρόνο (σε όγκους πωλήσεων) ξεπερνά το 50 % ενώ πάνω από 1100 πρατήρια έχουν βάλει λουκέτο ή υπολειτουργούν. "Και στις τουριστικές περιοχές, που κινήθηκαν σε ένα βαθμό το καλοκαίρι, επανέρχεται η αρνητική εικόνα", ανέφεραν οι εκπρόσωποι της Ομοσπονδίας.
Αίτημα του κλάδου είναι η μείωση των φόρων στα καύσιμα προκειμένου, όπως είπαν, να αυξηθούν και τα έσοδα του Δημοσίου. Σύμφωνα με τα στοιχεία από το Γενικό Λογιστήριο που επικαλέστηκαν, στο 7μηνο Ιανουαρίου - Ιουλίου 2011, το Δημόσιο εισέπραξε 2,64 δισ. ευρώ από τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης στα καύσιμα, έναντι 3,2 δισ. πέρυσι, δηλαδή 600 εκατ. ευρώ λιγότερα εξαιτίας της μείωσης της κατανάλωσης. Η ΠΟΠΕΚ αναφέρει τέλος ότι τις προηγούμενες ημέρες κυκλοφόρησαν πληροφορίες ότι εξετάζεται νέα αύξηση του ΕΦΚ στη βενζίνη. "Αν επαληθευθεί αυτό, τόνισαν, τότε η κυβέρνηση θα επιλέξει ένα μέτρο μόνιμου χαρακτήρα, αλλά για τη μείωση και όχι για την αύξηση των εσόδων του Δημοσίου".
Ο πρόεδρος της ΠΟΠΕΚ, Χ. Μαυράκης, τάχθηκε υπέρ της εξίσωσης του ΕΦΚ στα ντίζελ κίνησης και θέρμανσης προκειμένου να παταχθεί η νοθεία και το λαθρεμπόριο, με απαραίτητη προϋπόθεση όμως, όπως είπε, την καταβολή επιδόματος θέρμανσης τουλάχιστον στα χαμηλά και μεσαία εισοδήματα.
"Δεν είναι δυνατόν να επιστρέψουμε σε εποχές που ο κόσμος θα κρυώνει ή θα απειλείται η δημόσια υγεία λόγω χαμηλών θερμοκρασιών", ανέφερε ο πρόεδρος της ΠΟΠΕΚ. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Ομοσπονδίας σε περίπτωση εξίσωσης των φόρων η τιμή του ντίζελ θέρμανσης θα φθάσει στο 1,4 ευρώ το λίτρο.
Τόνισε ακόμη ότι από πέρυσι πολλά νοικοκυριά περιόρισαν στο ελάχιστο τη χρήση του καυστήρα πετρελαίου, σε πολλές πολυκατοικίες η κεντρική θέρμανση "κλειδώθηκε" ενώ εκατοντάδες πρατηριούχοι, ακόμη, έχουν λαμβάνειν οφειλές από την προηγούμενη χειμερινή περίοδο.
Δεν απέκλεισαν εξίσωση των φόρων νωρίτερα του Οκτωβρίου του 2012
Ο κ. Μαυράκης δεν απέκλεισε επίσης το ενδεχόμενο, να προχωρήσει νωρίτερα η εξίσωση των φόρων αν δημιουργηθεί ανάγκη για πρόσθετα έσοδα, παρά τις διαβεβαιώσεις ότι αυτό θα γίνει τον Οκτώβριο του 2012.
Η ΠΟΠΕΚ επανέφερε το ερώτημα πώς θα εφαρμοστεί ο νόμος, που προβλέπει ότι οι επιχειρήσεις από τον προσεχή Οκτώβριο θα χρησιμοποιούν πετρέλαιο κίνησης για τη λειτουργία των συστημάτων θέρμανσης, καθώς υπάρχουν προφανή προβλήματα εφαρμογής, π.χ. σε πολυκατοικίες όπου συστεγάζονται διαμερίσματα με γραφεία και καταστήματα.
Για το θέμα της νοθείας, η διοίκηση της ΠΟΠΕΚ ανέφερε, ότι υπάρχουν πληροφορίες για έξαρση των εισαγωγών βιοαιθανόλης από Βουλγαρία και Ιταλία, με την οποία νοθεύεται η βενζίνη.
Η βιοαιθανόλη είναι βιοκαύσιμο και αναμειγνύεται με τη βενζίνη (όπως το βιοντίζελ αναμειγνύεται με το πετρέλαιο) αλλά μέχρι στιγμής δεν έχει επιτραπεί η χρήση της στην Ελλάδα.
Καταγγελίες για συμμετοχή κρατικών λειτουργών στη νοθεία
Υπογράμμισαν, ακόμα, ότι οι εικονικές εξαγωγές καυσίμων καθώς και η παράνομη χρήση πετρελαίου ναυτιλίας γίνεται με τη συνδρομή κρατικών λειτουργών. "Το σύστημα διαχρονικά κλείνει το μάτι στο λαθρεμπόριο" σημείωσε, από την πλευρά του, ο πρόεδρος της Γενικής Συνομοσπονδίας Επαγγελματιών-Βιοτεχνών-Εμπόρων, Δ. Ασημακόπουλος.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της ΠΟΠΕΚ, η πτώση του τζίρου στα πρατήρια τον τελευταίο χρόνο (σε όγκους πωλήσεων) ξεπερνά το 50 % ενώ πάνω από 1100 πρατήρια έχουν βάλει λουκέτο ή υπολειτουργούν. "Και στις τουριστικές περιοχές, που κινήθηκαν σε ένα βαθμό το καλοκαίρι, επανέρχεται η αρνητική εικόνα", ανέφεραν οι εκπρόσωποι της Ομοσπονδίας.
Αίτημα του κλάδου είναι η μείωση των φόρων στα καύσιμα προκειμένου, όπως είπαν, να αυξηθούν και τα έσοδα του Δημοσίου. Σύμφωνα με τα στοιχεία από το Γενικό Λογιστήριο που επικαλέστηκαν, στο 7μηνο Ιανουαρίου - Ιουλίου 2011, το Δημόσιο εισέπραξε 2,64 δισ. ευρώ από τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης στα καύσιμα, έναντι 3,2 δισ. πέρυσι, δηλαδή 600 εκατ. ευρώ λιγότερα εξαιτίας της μείωσης της κατανάλωσης. Η ΠΟΠΕΚ αναφέρει τέλος ότι τις προηγούμενες ημέρες κυκλοφόρησαν πληροφορίες ότι εξετάζεται νέα αύξηση του ΕΦΚ στη βενζίνη. "Αν επαληθευθεί αυτό, τόνισαν, τότε η κυβέρνηση θα επιλέξει ένα μέτρο μόνιμου χαρακτήρα, αλλά για τη μείωση και όχι για την αύξηση των εσόδων του Δημοσίου".
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου