Η προσεκτική έρευνα αγοράς μπορεί να αποδώσει σημαντικό όφελος στον οικογενειακό προϋπολογισμό από 450 ευρώ μέχρι και 750 ευρώ το χρόνο καθώς σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας που έδωσε σήμερα στη δημοσιότητα ο γενικός γραμματέας Εμπορίου Στ. Κομνηνός, για τα ίδια προϊόντα εμφανίζονται -από σούπερ μάρκετ, σε σούπερ μάρκετ- διαφορές τιμής μέχρι και 10%.
Σύμφωνα με τα στοιχεία από το Παρατηρητήριο Τιμών του υπουργείου Ανάπτυξης Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, (Carrefour, ΑΒ, Σκλαβενίτης, Βερόπουλος, Μασούτης, My Market) το οποίο έχει 6000 κωδικούς έγινε έρευνα στα 1.200 προϊόντα μαζικής κατανάλωσης (FMCG) τα οποία αντιπροσωπεύουν το 20% του καλαθιού της νοικοκυράς.
Από τα αποτελέσματα της έρευνας προκύπτουν τα εξής:
Στα 382 επώνυμα προϊόντα, κοινά και στις 6 αλυσίδες, τα οποία αντιπροσωπεύουν το 40% του τζίρου της κάθε αλυσίδας, η διαφορά μεταξύ της φθηνότερης και της ακριβότερης αλυσίδας είναι 6%.
Στα 617 επώνυμα προϊόντα, (τα οποία δεν βρίσκονται σε όλες τις αλυσίδες) προκύπτει διαφορά τιμών μέχρι 7,5%.
Στα 569 προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, η διαφορά τιμής που προκύπτει είναι 11%.
Όπως τόνισε ο γ. γραμματέας , η απόκλιση των τιμών μεταξύ των επώνυμων προϊόντων με τα ιδιωτικής ετικέτας στη χώρα μας φθάνει ακόμη και το 60%, τη στιγμή που το μερίδιο των private label στην αγορά μας διαμορφώνεται στα επίπεδα του 15%, όταν σε αγορές όπως η Γερμανία είναι 60% και η διαφορά τιμής με τα επώνυμα είναι στο 30%. Ενδεικτικά μάλιστα ανέφερε μερικές τιμές για να γίνει κατανοητή η δύναμη του καταναλωτή όπως οι ακόλουθες:
για γάλα παστεριωμένο 1 λίτρου η μέση τιμή είναι 1,44 ευρώ, αλλά υπάρχει και προϊόν με 0,86 ευρώ, δηλαδή ο καταναλωτής μπορεί να το αγοράσει έως και 41% φθηνότερα.
Στο στιγμιαίο καφέ 100 gr η μέση τιμή είναι 3,15 ευρώ όταν η χαμηλότερη διαμορφώνεται στα 1,88 ευρώ δηλαδή όφελος 40%.
Για το γιαούρτι αγελάδας με μειωμένα λιπαρά σε πολυ-συσκευασία 3 τεμαχίων 200 ml έκαστη, η μέση τιμή είναι 2,66 ευρώ και η ελάχιστη είναι 1,72 ευρώ δηλαδή όφελος 35%.
Όπως επεσήμανε ο κ. Κομνηνός, «ο καταναλωτής είναι ρυθμιστικός παράγοντας για τη διαμόρφωση των τιμών και τη συμπίεσή τους σε χαμηλότερο επίπεδο.
Το υπουργείο προτείνει στους καταναλωτές να φτιάχνουν το καλάθι τους στο e-prices ώστε να μπορούν να εντοπίζουν τη φθηνότερη τιμή για το προϊόν της επιλογής τους».
Σύμφωνα με τα στοιχεία από το Παρατηρητήριο Τιμών του υπουργείου Ανάπτυξης Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, (Carrefour, ΑΒ, Σκλαβενίτης, Βερόπουλος, Μασούτης, My Market) το οποίο έχει 6000 κωδικούς έγινε έρευνα στα 1.200 προϊόντα μαζικής κατανάλωσης (FMCG) τα οποία αντιπροσωπεύουν το 20% του καλαθιού της νοικοκυράς.
Από τα αποτελέσματα της έρευνας προκύπτουν τα εξής:
Στα 382 επώνυμα προϊόντα, κοινά και στις 6 αλυσίδες, τα οποία αντιπροσωπεύουν το 40% του τζίρου της κάθε αλυσίδας, η διαφορά μεταξύ της φθηνότερης και της ακριβότερης αλυσίδας είναι 6%.
Στα 617 επώνυμα προϊόντα, (τα οποία δεν βρίσκονται σε όλες τις αλυσίδες) προκύπτει διαφορά τιμών μέχρι 7,5%.
Στα 569 προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, η διαφορά τιμής που προκύπτει είναι 11%.
Όπως τόνισε ο γ. γραμματέας , η απόκλιση των τιμών μεταξύ των επώνυμων προϊόντων με τα ιδιωτικής ετικέτας στη χώρα μας φθάνει ακόμη και το 60%, τη στιγμή που το μερίδιο των private label στην αγορά μας διαμορφώνεται στα επίπεδα του 15%, όταν σε αγορές όπως η Γερμανία είναι 60% και η διαφορά τιμής με τα επώνυμα είναι στο 30%. Ενδεικτικά μάλιστα ανέφερε μερικές τιμές για να γίνει κατανοητή η δύναμη του καταναλωτή όπως οι ακόλουθες:
για γάλα παστεριωμένο 1 λίτρου η μέση τιμή είναι 1,44 ευρώ, αλλά υπάρχει και προϊόν με 0,86 ευρώ, δηλαδή ο καταναλωτής μπορεί να το αγοράσει έως και 41% φθηνότερα.
Στο στιγμιαίο καφέ 100 gr η μέση τιμή είναι 3,15 ευρώ όταν η χαμηλότερη διαμορφώνεται στα 1,88 ευρώ δηλαδή όφελος 40%.
Για το γιαούρτι αγελάδας με μειωμένα λιπαρά σε πολυ-συσκευασία 3 τεμαχίων 200 ml έκαστη, η μέση τιμή είναι 2,66 ευρώ και η ελάχιστη είναι 1,72 ευρώ δηλαδή όφελος 35%.
Όπως επεσήμανε ο κ. Κομνηνός, «ο καταναλωτής είναι ρυθμιστικός παράγοντας για τη διαμόρφωση των τιμών και τη συμπίεσή τους σε χαμηλότερο επίπεδο.
Το υπουργείο προτείνει στους καταναλωτές να φτιάχνουν το καλάθι τους στο e-prices ώστε να μπορούν να εντοπίζουν τη φθηνότερη τιμή για το προϊόν της επιλογής τους».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου