Σφοδρές αντιδράσεις προκάλεσε η απόφαση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας να πραγματοποιήσει απεργιακή κινητοποίηση μέσα στη Μεγάλη Εβδομάδα, με το επιβατικό κοινό να αναπροσαρμόζει το πρόγραμμά του και τους ξενοδόχους να διαμαρτύρονται έντονα κάνοντας λόγο για μία κινητοποίηση-πλήγμα στον τουρισμό.
Η ΠΝΟ κήρυξε 48ωρη απεργία τη Μεγάλη Τρίτη και τη Μεγάλη Τετάρτη, με αποτέλεσμα τα πλοία να παραμείνουν δεμένα στα λιμάνια επί δύο ημέρες.
Πολλοί έσπευσαν να ακυρώσουν τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια αλλά και τις κρατήσεις σε ξενοδοχεία και καταλύματα στα νησιά του Αιγαίου και του Ιουνίου. Οι ξενοδόχοι προειδοποιούν ότι η κινητοποίηση θα δημιουργήσει επιπλέον προβλήματα σε ήδη επιβαρυμένες -λόγω της οικονομικής κρίσης- επιχειρήσεις, αλλά ο γγ της ΠΝΟ Γιάννης Χαλάς απαντά ότι τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι ναυτικοί έχουν λάβει πλέον εκρηκτικές διαστάσεις.
Υπολογίζεται ότι τη Μεγάλη Τετάρτη περί τους 17.000 - 18.000 επιβάτες έχουν κλείσει θέσεις για να ταξιδέψουν προς τα νησιά του Αιγαίου και την Κρήτη με 15 προγραμματισμένα και έκτακτα δρομολόγια, ενώ για τη Μεγάλη Τρίτη είχαν προβλεφθεί να εκτελεστούν 10 δρομολόγια.
Λόγω της απεργίας, οι επιβάτες που δεν θα μπορέσουν να μετακινηθούν σε κάποιο νησί με άλλο μέσο θα πρέπει να απορροφηθούν τη Μ.Πέμπτη και τη Μ.Παρασκευή με τα κανονικά δρομολόγια, ενώ ήδη η πληρότητα στα πλοία τις δύο αυτές ημέρες αγγίζει το 80%.
Η ΠΝΟ αντιδρά στην άρση του καμποτάζ στην κρουαζιέρα και στην ένταξη του Οίκου Ναύτου στον Εθνικό Οργανισμό Παροχής Υπηρεσιών Υγείας (ΕΟΠΥΥ). Ζητεί επίσης να αντιμετωπιστεί το θέμα της ανεργίας των ναυτικών, να υπογραφούν οι συλλογικές συμβάσεις εργασίας για το 2012 και να σταματήσει η περικοπή των συντάξεων.
Με αφορμή τις αντιδράσεις που προκάλεσε η κήρυξη της απεργίας, ο γενικός γραμματέας της ΠΝΟ Γιάννης Χαλάς δήλωσε στο Αθηναϊκό Πρακτορείο: «Αυτή τη στιγμή υπάρχουν πληρώματα σε πλοία της επιβατηγού ναυτιλίας που έχουν να πληρωθούν τουλάχιστον τέσσερις μήνες, ενώ στο νομοσχέδιο στο οποίο περιλαμβάνεται η διάταξη για την άρση του καμποτάζ, ήδη πολλές εταιρείες με πλοία που πραγματοποιούν μονοήμερες κρουαζιέρες έχουν αρχίσει να χρησιμοποιούν πληρώματα με αλλοδαπούς».
Ο κ. Χαλάς ανέφερε ότι το πρόβλημα της ανεργίας των ναυτικών είναι πλέον εκρηκτικό, καθώς τον τελευταίο χρόνο έχουν πουληθεί πέντε πλοία της ακτοπλοΐας, με αποτέλεσμα να χαθούν εκατοντάδες θέσεις εργασίας.
Πρόσθεσε, δε, ότι το επόμενο βήμα, πολύ πιθανό, μετά την άρση του καμποτάζ στην κρουαζιέρα να είναι και η απελευθέρωση της ακτοπλοΐας, που θα έχει ως αποτέλεσμα να χαθούν χιλιάδες θέσεις εργασίας.
Σύμφωνα με στοιχεία του Γραφείου Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας, το 2011 οι άνεργοι ναυτικοί έφθαναν τις 3.500, ωστόσο, όπως αναφέρουν συνδικαλιστές, ο αριθμός αυτός φθάνει σήμερα τους 7.500.
Η ΠΝΟ κήρυξε 48ωρη απεργία τη Μεγάλη Τρίτη και τη Μεγάλη Τετάρτη, με αποτέλεσμα τα πλοία να παραμείνουν δεμένα στα λιμάνια επί δύο ημέρες.
Πολλοί έσπευσαν να ακυρώσουν τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια αλλά και τις κρατήσεις σε ξενοδοχεία και καταλύματα στα νησιά του Αιγαίου και του Ιουνίου. Οι ξενοδόχοι προειδοποιούν ότι η κινητοποίηση θα δημιουργήσει επιπλέον προβλήματα σε ήδη επιβαρυμένες -λόγω της οικονομικής κρίσης- επιχειρήσεις, αλλά ο γγ της ΠΝΟ Γιάννης Χαλάς απαντά ότι τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι ναυτικοί έχουν λάβει πλέον εκρηκτικές διαστάσεις.
Υπολογίζεται ότι τη Μεγάλη Τετάρτη περί τους 17.000 - 18.000 επιβάτες έχουν κλείσει θέσεις για να ταξιδέψουν προς τα νησιά του Αιγαίου και την Κρήτη με 15 προγραμματισμένα και έκτακτα δρομολόγια, ενώ για τη Μεγάλη Τρίτη είχαν προβλεφθεί να εκτελεστούν 10 δρομολόγια.
Λόγω της απεργίας, οι επιβάτες που δεν θα μπορέσουν να μετακινηθούν σε κάποιο νησί με άλλο μέσο θα πρέπει να απορροφηθούν τη Μ.Πέμπτη και τη Μ.Παρασκευή με τα κανονικά δρομολόγια, ενώ ήδη η πληρότητα στα πλοία τις δύο αυτές ημέρες αγγίζει το 80%.
Η ΠΝΟ αντιδρά στην άρση του καμποτάζ στην κρουαζιέρα και στην ένταξη του Οίκου Ναύτου στον Εθνικό Οργανισμό Παροχής Υπηρεσιών Υγείας (ΕΟΠΥΥ). Ζητεί επίσης να αντιμετωπιστεί το θέμα της ανεργίας των ναυτικών, να υπογραφούν οι συλλογικές συμβάσεις εργασίας για το 2012 και να σταματήσει η περικοπή των συντάξεων.
Με αφορμή τις αντιδράσεις που προκάλεσε η κήρυξη της απεργίας, ο γενικός γραμματέας της ΠΝΟ Γιάννης Χαλάς δήλωσε στο Αθηναϊκό Πρακτορείο: «Αυτή τη στιγμή υπάρχουν πληρώματα σε πλοία της επιβατηγού ναυτιλίας που έχουν να πληρωθούν τουλάχιστον τέσσερις μήνες, ενώ στο νομοσχέδιο στο οποίο περιλαμβάνεται η διάταξη για την άρση του καμποτάζ, ήδη πολλές εταιρείες με πλοία που πραγματοποιούν μονοήμερες κρουαζιέρες έχουν αρχίσει να χρησιμοποιούν πληρώματα με αλλοδαπούς».
Ο κ. Χαλάς ανέφερε ότι το πρόβλημα της ανεργίας των ναυτικών είναι πλέον εκρηκτικό, καθώς τον τελευταίο χρόνο έχουν πουληθεί πέντε πλοία της ακτοπλοΐας, με αποτέλεσμα να χαθούν εκατοντάδες θέσεις εργασίας.
Πρόσθεσε, δε, ότι το επόμενο βήμα, πολύ πιθανό, μετά την άρση του καμποτάζ στην κρουαζιέρα να είναι και η απελευθέρωση της ακτοπλοΐας, που θα έχει ως αποτέλεσμα να χαθούν χιλιάδες θέσεις εργασίας.
Σύμφωνα με στοιχεία του Γραφείου Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας, το 2011 οι άνεργοι ναυτικοί έφθαναν τις 3.500, ωστόσο, όπως αναφέρουν συνδικαλιστές, ο αριθμός αυτός φθάνει σήμερα τους 7.500.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου