Τετάρτη 3 Αυγούστου 2016

Υπ. Παιδείας :Το σχέδιο για τα προσφυγόπουλα

Έχουμε κανονίσει να υπάρχουν 850 τμήματα υποδοχής σε όλη τη χώρα, στο σχέδιό μας έχουμε φτιάξει που θα γίνουν οι μετακινήσεις και πως, ποιο θα είναι το σχέδιο, δηλαδή γύρω από τα κέντρα φιλοξενίας, σε ποια σχολεία θα πάνε τα παιδιά αυτά, είπε σήμερα στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής ο Γενικός Γραμματέας του υπ. Παιδείας Γιάννης Παντής, και σημείωσε τα εξής:
Α. Έχουμε κοστολογήσει το όλο πρόγραμμα, τόσο της μετακίνησης, όσο και το πρόγραμμα που αφορά στους εκπαιδευτικούς που θα χρησιμοποιηθούν και τους οποίους χρειαζόμαστε, εκπαιδευτικοί οι οποίοι θα πρέπει να έχουν εξειδικευμένα προσόντα, εξειδικευμένη γνώση, κυρίως για διδασκαλία των ελληνικών ως δεύτερης γλώσσας.
Β. Έχουμε, ουσιαστικά, ένα σχέδιο δράσης, το οποίο για να μπορέσει να εφαρμοστεί χρειαζόμαστε αυτή τη νομοθετική εξουσιοδότηση για να αντιμετωπίσουμε τα προβλήματα καθώς προκύπτουν.
Γ.Παραδείγματος χάριν, δεν ξέρουμε ακόμα και σήμερα επακριβώς ούτε ποιες δομές θα υπάρξουν, ποια κέντρα φιλοξενίας θα οριστικοποιηθούν, γιατί και αυτά αλλάζουν συνεχώς, ούτε και το συνολικό αριθμό.
Δ. Αυτή τη στιγμή γνωρίζουμε ότι έχουμε 20.000 παιδιά, τα οποία πρέπει να μπουν στη διαδικασία του εκπαιδευτικού συστήματος.
Ε. Κάποια από τα παιδιά αυτά όμως, δεν έχουν πάει ποτέ σχολείο, άρα δεν έχουν βιώσει την πειθαρχία. Αυτά τα παιδιά πρέπει υποχρεωτικά να περάσουν από αυτές τις τάξεις υποδοχής, εκεί θα μάθουν κάποια πρώτα ελληνικά, θα μάθουν να συνεννοούνται, θα κάνουν συγκεκριμένες δραστηριότητες, που όπως σας είπα και έχω καταθέσει, το Υπουργείο Παιδείας έχεις σχεδιάσει.
Ζ.  Με βάση αυτό, αυτό που ζητάμε είναι να παρέχεται η δυνατότητα ίδρυσης αυτών των δομών όπου αυτό χρειάζεται, να δίνεται η δυνατότητα από κοινές υπουργικές αποφάσεις για την οργάνωση, τη λειτουργία και το συντονισμό αυτών των προγραμμάτων. Επίσης, υπάρχει η συνεργασία του Υπουργείου με το Ινστιτούτων Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ), το οποίο θα είναι υπεύθυνο για το εκπαιδευτικό πρόγραμμα που θα εκπονείται σε αυτές τις τάξεις υποδοχής.
Η. Ουσιαστικά γίνεται μια επιστημονικά και παιδαγωγικά τεκμηριωμένη προσέγγιση για να μπορέσουμε με παιδαγωγικού όρους να αποφασίσουμε την ολική ένταξη των παιδιών αυτών στο σχολικό σύστημα. Αυτό, δεν είναι μια απλή πολιτική απόφασης.
Θ. Η πολιτική απόφαση και η πολιτική βούληση είναι να μπουν κάποια στιγμή, ο τρόπος με τον οποίο θα μπουν, οι διαδικασίες, ο ρυθμός με τον οποίο θα μπουν είναι ένα παιδαγωγικό ζήτημα που πρέπει να λυθεί από τους εκπαιδευτικούς και τους παιδαγωγούς. Επομένως, εμείς έχουμε φτιάξει ένα τέτοιο σύστημα με τους επιστήμονες της χώρας, που να μπορεί να εγγυηθεί την διαδικασία αυτή στην αρχή των τάξεων υποδοχής και στη συνέχεια της ένταξης αυτών των παιδιών στο εκπαιδευτικό σύστημα με παιδαγωγικού όρους.
Ι. Αυτό που εμείς ζητάμε, είναι και στο δεύτερο εδάφιο της ρύθμισης, είναι να μπορούν αυτές οι δομές να στελεχώνονται με τον ίδιο τρόπο στελέχωσης που ακολουθείται στους φορείς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Κ. Ουσιαστικά, ζητάμε την εξουσιοδότηση για τη δημιουργία των δομών, όπου αυτό χρειάζεται και με την ευελιξία που χρειάζεται, για το πρόγραμμα εκπαίδευσης, όπως αυτό ορίζεται από το ΙΕΠ και όλη αυτή η διαδικασία να μπορεί να ακολουθήσει τη διαδικασία στελέχωσης πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Λ. Με αυτό το σύστημα, είμαστε σε άμεση σχέση και συνεργασία με διεθνείς οργανισμούς, εκπαιδευτικούς, με άλλους που παρέχουν εκπαιδευτικές δραστηριότητες κ.λπ., έτσι ώστε να πάμε συντεταγμένα, με επιστημονικά και παιδαγωγικά κριτήρια, στην αντιμετώπιση του ζητήματος.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου