Τετάρτη 6 Νοεμβρίου 2013

ΕΘΝΟΣ : ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ Αξιολόγηση και απουσιολόγιο

Αντιμέτωποι με την αξιολόγηση αλλά και με το απουσιολόγιο θα έρθουν δάσκαλοι και καθηγητές με την έναρξη της νέας χρονιάς (2014). Ήδη ψηφίστηκε από τη Βουλή η τροπολογία για το Βιβλίο Παρουσίας Προσωπικού. Επίσης, έτοιμο είναι μετά από πολλές εμπλοκές με το ΣτΕ και το Προεδρικό Διάταγμα για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, ενώ ανακοινώθηκε και η γενίκευση του θεσμού της αξιολόγησης των σχολικών μονάδων με τη διαδικασία της αυτοαξιολόγησης. Όπως τόνισε ο αρμόδιος υφυπουργός Παιδείας κ. Κεδίκογλου, η αξιολόγηση θα εφαρμοστεί σταδιακό σε όλες τις σχολικές μονάδες Προσχολικής, Δημοτικής και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της χώρας. Στο πλαίσιο αυτό, θα πραγματοποιηθεί, σε πρώτη φάση, ενημέρωση επιμόρφωση των Σχολικών Συμβούλων και όλων των Διευθυντών Διευθύνσεων. Θα ακολουθήσει σταδιακή ενημέρωση επιμόρφωση όλων των Διευθυντών των σχολικών μονάδων της χώρας. Την ευθύνη της επιμόρφωσης θα έχουν η Επιστημονική Ομάδα του έργου της AEE με φορέα υλοποίησης το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π) και τις υπηρεσίες του υπουργείου Παιδείας. Τα επιμορφωτικά σεμινάρια θα πραγματοποιηθούν σε επίπεδο Περιφερειακών Διευθύνσεων Εκπαίδευσης, αλλά και σε επίπεδο Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Για να μην προκληθεί πρόβλημα στη λειτουργία των μονσθέσιων σχολικών μονάδων της Προσχολικής και της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, η επιμόρφωση των Προϊσταμένων και των Διευθυντών τους θα οργανωθεί και θα πραγματοποιηθεί με την ευθύνη των Σχολικών Συμβούλων σε τοπικό επίπεδο.
Το περιεχόμενο των επιμορφωτικών σεμιναρίων θα περιλαμβάνει:
1.Αναλυτική παρουσίαση του εκπαιδευτικού υλικού και των διαδικασιών υλοποίησης της AEE στη σχολική μονάδα (εκτίμηση της εικόνας του σχολείου, ανάπτυξη έρευνας δράσης στη σχολική μονάδα, σχεδιασμό και εφαρμογή σχεδίων δράσης, αξιοποίηση του Παρατηρητηρίου της AEE, υποβολή ετήσιας έκθεσης αξιολόγησης),
2. Παρουσίαση των αποτελεσμάτων από τις δράσεις των σχολείων που συμμετείχαν στο πιλοτικό πρόγραμμα της AEE (2010 2012), τρόπους και δυνατότητες αξιοποίησης του Παρατηρητηρίου της AEE (εκπαιδευτικό υλικό, καλές πρακτικές σχολείων),
3.Παρεμβάσεις των Διευθυντών και αξιοποίηση της εμπειρίας των σχολείων που συμμετείχαν στο πιλοτικό έργο της AEE, συζήτηση, ανατροφοδότηση. Κατά τη διάρκεια των επιμορφώσεων οι Διευθυντές θα ενημερώνουν τους εκπαιδευτικούς των σχολείων και θα παρέχουν ανατροφοδότηση στους Σχολικούς Συμβούλους και την Ομάδα Έργου της AEE. Τα στελέχη της εκπαίδευσης και σι εκπαιδευτικοί θα έχουν διαρκή υποστήριξη από το Παρατηρητήριο της AEE (εκπαιδευτικό υλικό, διαδικασίες εφαρμογής, παραγωγή εργαλείων αυτοαξιολόγησης , διάχυση καλών πρακτικών, βιβλιογραφία κ.λπ.). Το Παρατηρητήριο της AEE θα λειτουργήσει ως ιστοχώρος πληροφόρησης και διάχυσης των καλών πρακτικών και ως φόρουμ επικοινωνίας μεταξύ Εκπαιδευτικών, Διευθυντών και Σχολικών Συμβούλων και θα αποτελέσει καθοριστικό παράγοντα υποστήριξης του θεσμού της AEE κατά το πρώτο έτος της εφαρμογής. Την ευθύνη για την αποτελεσματική λειτουργία του Παρατηρητηρίου και την υποστήριξη των σχολείων θα έχει η Ομάδα Έργου της AEE, με φορέα υλοποίησης το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π) Πα τον λόγο αυτόν το υπουργείο Παιδείας καλεί τους Περιφερειακούς Διευθυντές ΠΕ & ΔΕ, και τους Προϊστάμενους Επιστημονικής & Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Π.Ε. & Δ.Ε. της Χώρας να συνεργαστούν με το Ι.Ε.Π. και την Επιστημονική Ομάδα του Εργου της AEE, καθώς και με τα στελέχη του υπουργείου (Δ ντές Σπουδών Π.Ε. & Δ.Ε.) τόσο για την προετοιμασία όσο και για την υλοποίηση των παραπάνω δράσεων. Οι ημερομηνίες των επιμορφωτικών ημερίδων στις Περιφερειακές Διευθύνσεις, σε πρώτη φάση, καθώς και στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης Π.Ε. & Δ.Ε. της χώρας θα ανακοινωθούν τις επόμενες ημέρες.

Παρέμβαση
Σ. Κεδίκογλου Υφυπουργός Παιδείας
Αδήριτη ανάγκη οι αλλαγές
Έχω δηλώσει και στο παρελθόν ότι η αξιολόγηση στην εκπαίδευση είναι αδήριτη ανάγκη. Έχουμε μια συνταγματική επιταγή για δωρεάν και ποιοτική εκπαίδευση στους πολίτες. Πώς μπορούμε να μιλάμε για ποιοτική εκπαίδευση χωρίς καμία αξιολόγηση. Βάλαμε τα θεμέλια με τον θεσμό της Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου, ο οποίος μετά από τρία χρόνια πιλοτικής εφαρμογής, γενικεύεται, με εγκύκλιο που υπέγραψα πριν από λίγες ημέρες, σταδιακά σε όλα τα σχολεία της χώρας. Με αυτόν τον θεσμό, κερδίσαμε, ανάμεσα στα άλλα, να δημιουργηθεί μια κουλτούρα αξιολόγησης, που ήταν παντελώς απούσα. Τώρα μπορούμε να περάσουμε στο επόμενο βήμα. Επί της αρχής, θεωρώ την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και των εκπαιδευτικών αναπόσπαστο μέρος της εκπαιδευτικής διαδικασίας, καθώς δεν μπορεί αυτοί που αξιολογούν να μην αξιολογούνται. Σ. Κεδίκογλου Υφυπουργός Παιδείας

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου