Προ των «πυλών» βρίσκεται η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού προσωπικού και των τριών βαθμίδων της εκπαίδευσης. Η διαπίστωση αυτή προκύπτει από τη σημερινή ομιλία της υπουργού Αννας Διαμαντοπούλου στην ημερίδα για την Ποιότητα στην Εκπαίδευση και στη Διά Βίου Μάθηση
«Εκτιμούμε ότι η αξιολόγηση της ποιότητας θα πρέπει να γίνεται με βάση αρχές αλλά και δείκτες» είπε η υπ. Παιδείας και πρόσθεσε:
« Όταν κάναμε πέρυσι την μεγάλη προσπάθεια να ξεκινήσει πιλοτικά, μετά από 35 χρόνια, η αυτοαξιολόγηση στα σχολεία, άκουσα επαναλαμβανόμενο το εξής επιχείρημα, -όπως αρκετοί εκπαιδευτικοί είπαν- «δεν χρειαζόμαστε αξιολόγηση οι δάσκαλοι, εμείς αξιολογούμαστε κάθε μέρα από τα μάτια των παιδιών μας».
Αυτή είναι μια πραγματικά συναισθηματική και ειλικρινής προσέγγιση, μόνο που δεν είναι αρκετή σημείωσε η κ. Διαμαντοπούλου και υπογράμμισε: «Η εκπαίδευση σε μεγάλο ποσοστό έχει να κάνει με την προσωπική σχέση, με το συναίσθημα, με τον προσωπικό στόχο και την αποστολή. Δεν μπορούν, όμως, πια να μην υπάρχουν και δείκτες με τους οποίους αντικειμενικά μετράται το εκπαιδευτικό αποτέλεσμά γιατί αυτό αφορά το μέλλον της χώρας και όχι απλά τη σχέση δασκάλου- μαθητή.
Επί δεκαετίες μετρούμε την εκπαίδευση με όρους μεγέθυνσης. Ήρθε η στιγμή να ασχοληθούμε πιο επιτακτικά με την ποιότητα. Εκεί τα πράγματα είναι πιο δύσκολα, πιο σύνθετα και απαιτητικά. Ήρθε η στιγμή να δούμε τί χρειάζονται πραγματικά ο μαθητής, ο πολίτης, η κοινωνία, η οικονομία και πόσο ανταποκρινόμαστε ουσιαστικά σε αυτές τις ανάγκες. Αλλάζουμε προσανατολισμό και θέτουμε την ποιότητα ως πρωταρχική πολιτική επιλογή αποσυνδέοντας την από την πολιτική του γιγαντισμού που επικρατούσε μέχρι σήμερα».
Η ΟΜΙΛΙΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου