Απόφαση με την οπoία εφαρμόζεται η Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη (Π.Δ.Σ.),
ως υποστηρικτικός θεσμός της εκπαίδευσης, (Ε.Δ.) και για τους σε
μαθητές, όλων των τύπων Λυκείων, οι οποίοι υστερούν στην σχολική τους
επίδοση, με συνέπεια να μην μπορούν να παρακολουθούν και να συμμετέχουν
αποδοτικά στην εκπαιδευτική διαδικασία, ή μαθητές που θέλουν να
βελτιώσουν την απόδοσή τους, υπέγραψε ο υπουργός Παιδείας Κ.
Aρβανιτόπουλος.
Στα τμήματα Π.Δ.Σ. διδάσκουν μόνιμοι καθηγητές προς συμπλήρωση του διδακτικού τους ωραρίου, ή αναπληρωτές καθηγητές πλήρους ωραρίου προς συμπλήρωση του διδακτικού τους ωραρίου (1-4 ώρες). Η επιλογή για την διάθεση εκπαιδευτικού σε ΚΕΝΤΡΟ Π.Δ.Σ. αποτελεί αρμοδιότητα του Δ/ντη Δ.Δ.Ε. και του οικείου ΠΥΣΔΕ. Οι σχολικοί σύμβουλοι καθορίζουν επιμορφωτικές συναντήσεις των διδασκόντων για την καλύτερη λειτουργία της δομής.
Το ημερήσιο πρόγραμμα Π.Δ.Σ καλύπτει 1-3 διδακτικές ώρες την ημέρα. Κάθε μαθητής μπορεί να παρακολουθήσει από ένα έως και όλα τα μαθήματα Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης. Το πλήθος των μαθητών ανά τμήμα είναι 5-20. Αλλαγή των παραπάνω ορίων είναι δυνατή ύστερα από τεκμηριωμένη απόφαση του Δ/ντή της οικείας Περιφερειακής Δ/νσης Εκπαίδευσης και κοινοποίηση της στο Τμήμα Ε΄ΠΔΣ και ΕΔ /Δ/νση ΣΕΠΕΔ. Κάθε μάθημα του προγράμματος μπορεί να διδάσκεται μέχρι 4 ώρες εβδομαδιαίως, χωρίς να γίνεται υπέρβαση των ωρών του ωρολογίου προγράμματος στο αντίστοιχο μάθημα. Ο μαθητής που θα απουσιάσει αδικαιολόγητα από το πρόγραμμα για περισσότερες από το 50% των μηνιαίων ωρών του τμήματος, διαγράφεται από το τμήμα , μετά από
ενημέρωση του γονέα ή κηδεμόνα του.
Το ειδικό ωρολόγιο και αναλυτικό πρόγραμμα, ανάλογα με τις μαθησιακές δυσκολίες των μαθητών και τις συνθήκες λειτουργίας των σχολείων, συντάσσεται, εφαρμόζεται, αξιολογείται και αναπροσαρμόζεται με απόφαση των οικείων Σχολικών Συμβούλων, έπειτα από σχετική εισήγηση των Υπεύθυνων Κέντρων ΠΔΣ. Το ωρολόγιο πρόγραμμα αναπτύσσεται εντός του σχολείου, το οποίο έχει οριστεί ως ΚΕΝΤΡΟ Π.Δ.Σ.
Ειδικότερα η υπουργική απόφαση έχει ως εξής:
Η ΥΠΟΥΡΓΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ
1. Η Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη (Π.Δ.Σ.), ως υποστηρικτικός θεσμός της εκπαίδευσης, ταυτίζεται με τον αντίστοιχο θεσμό της Ενισχυτικής Διδασκαλίας (Ε.Δ.) και απευθύνεται σε μαθητές, όλων των τύπων Λυκείων, οι οποίοι υστερούν στην σχολική τους επίδοση, με συνέπεια να μην μπορούν να παρακολουθούν και να συμμετέχουν αποδοτικά στην εκπαιδευτική διαδικασία, ή μαθητές που θέλουν να βελτιώσουν την απόδοσή τους. Δηλαδή αποτελεί δομή της Αντισταθμιστικής Αγωγής /Εκπαίδευσης για την λυκειακή Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Σκοπός του προγράμματος είναι η επανένταξη των μαθητών στη μαθησιακή διαδικασία, η μείωση της μαθητικής διαρροής και η βελτίωση της απόδοσής τους και με απώτερο στόχο να αυξήσουν τις πιθανότητες πρόσβασής τους στην ανώτατη εκπαίδευση. Με αυτό τον τρόπο λαμβάνεται ιδιαίτερη μέριμνα, όπου παρατηρούνται υψηλά ποσοστά σχολικής αποτυχίας. Ως εκ τούτου, με τη λειτουργία της Π.Δ.Σ. δημιουργούνται συνθήκες πρόληψης και θεραπείας του κοινωνικού αποκλεισμού και αναβάθμιση της ποιότητας της εκπαίδευσης.
2. Το σχετικό πρόγραμμα αρχίζει να λειτουργεί με την κοινοποίηση της σχετικής Υ.Α. και της Εγκυκλίου Έναρξης από την Δ/νση ΣΕΠΕΔ, ΤΜΗΜΑ Ε΄ ΠΡΟΣΘΕΤΗΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΚΑΙ ΕΝΙΣΧΥΤΙΚΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ κάθε σχολικό έτος και λήγει με το πέρας των εξετάσεων. Ειδικά για τις ημέρες των εξετάσεων, επιτρέπεται η συνέχιση του προγράμματος ως προς το πλήθος των ωρών που ισχύει κατά την διάρκεια του διδακτικού έτους. Η Π.Δ.Σ. υλοποιείται στα μαθήματα του ΛΥΚΕΙΟΥ και του ΕΠΑΛ ( όχι στα εργαστηριακά) σύμφωνα με τα ισχύοντα ωρολόγια προγράμματα. Η ΠΔΣ δύναται να εφαρμοστεί και για τις τρεις τάξεις του Ημερησίου Γενικού και Επαγγελματικού Λυκείου, στα γνωστικά αντικείμενα στα οποία οι μαθητές καλούνται να προετοιμαστούν για την
εισαγωγή τους στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και για την Πιστοποίηση Γλωσσομάθειας και Πληροφορικής.
3. Το πρόγραμμα Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης υλοποιείται σε σχολική μονάδα ή σε ομάδες όμορων σχολικών μονάδων, με απόφαση του Διευθυντή Β/θμιας της οικείας Διεύθυνσης. Και στις δύο παραπάνω περιπτώσεις η σχολική μονάδα ,στην οποία υλοποιείται αποτελεί ΚΕΝΤΡΟ ΠΡΟΣΘΕΤΗΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΣΤΗΡΙΞΗΣ. Η συμμετοχή των μαθητών στο πρόγραμμα προτείνεται από τον σύλλογο των διδασκόντων με παιδαγωγικά και κοινωνικά κριτήρια, ύστερα από σχετική εισήγηση του διδάσκοντος καθηγητή και σε συνδυασμό με τις αιτήσεις ενδιαφέροντος-συμμετοχής των Γονέων-Κηδεμόνων. Κατόπιν ο Δ/ντής Δ.Δ.Ε και το ΠΥΣΔΕ, αφού έχουν καλυφθεί οι ανάγκες του πρωινού προγράμματος, εγκρίνουν ΚΕΝΤΡΑ ΠΡΟΣΘΕΤΗΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΣΤΗΡΙΞΗΣ με τον αντίστοιχο αριθμό τμημάτων ανά μάθημα, ανάλογα με 1) το διαθέσιμο εκπαιδευτικό προσωπικό στις σχολικές μονάδες και 2) τις προτάσεις των συλλόγων Διδασκόντων της Διεύθυνσης, με τον αριθμό των μαθητών. Οι τοποθετήσεις των εκπαιδευτικών στα ΚΕΝΤΡΑ Π.Δ.Σ. ακολουθούν τις κείμενες διατάξεις.
Για την εύρυθμη λειτουργία της Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης ορίζονται με απόφαση του Δ/ντη της οικείας Δ.Δ.Ε. Υπεύθυνοι των ΚΕΝΤΡΩΝ Π.Δ.Σ., Μόνιμοι Εκπαιδευτικοί Β ή Γ ή Δ ή Ε βαθμού. Οι Υπεύθυνοι ΚΕΝΤΡΩΝ Π.Δ.Σ. έχουν μειωμένο το υποχρεωτικό τους ωράριο κατά (3) τρείς ώρες.
Για την κάλυψη των αναγκών ειδικών κατηγοριών (σωφρονιστικά καταστήματα κ.τ.λ) προβλέπεται η δημιουργία ΠΑΡΑΡΤΗΜΑΤΩΝ Π.Δ.Σ.
4. Η λειτουργία της Δομής της Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης σε σχολική μονάδα αποτελεί δείκτη στην Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου της Σχολικής Μονάδας σύμφωνα με το πλαίσιο της ΑΕΕ (παράρτημα της αντίστοιχης Υ.Α στο ΦΕΚ 614/2013 τ. Β΄)
5. Η Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη εφαρμόζεται και στα Εκκλησιαστικά Λύκεια, Πρότυπα-Πειραματικά Λύκεια, Μουσικά Λύκεια και Καλλιτεχνικά Λύκεια. Οι επιμέρους ρυθμίσεις για τα παραπάνω θα καθοριστούν με αντίστοιχες εγκυκλίους.
6. Το ημερήσιο πρόγραμμα Π.Δ.Σ καλύπτει 1-3 διδακτικές ώρες την ημέρα.
Κάθε μαθητής μπορεί να παρακολουθήσει από ένα έως και όλα τα μαθήματα Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης. Το πλήθος των μαθητών ανά τμήμα είναι 5-20. Αλλαγή των παραπάνω ορίων είναι δυνατή ύστερα από τεκμηριωμένη απόφαση του Δ/ντή της οικείας Περιφερειακής Δ/νσης Εκπαίδευσης και κοινοποίηση της στο Τμήμα Ε΄ΠΔΣ και ΕΔ /Δ/νση ΣΕΠΕΔ. Κάθε μάθημα του προγράμματος μπορεί να διδάσκεται μέχρι 4 ώρες εβδομαδιαίως, χωρίς να γίνεται υπέρβαση των ωρών του ωρολογίου προγράμματος στο αντίστοιχο μάθημα. Ο μαθητής που θα απουσιάσει αδικαιολόγητα από το πρόγραμμα για περισσότερες από το 50% των μηνιαίων ωρών του τμήματος, διαγράφεται από το τμήμα , μετά από ενημέρωση του γονέα ή κηδεμόνα του.
7. Το ειδικό ωρολόγιο και αναλυτικό πρόγραμμα, ανάλογα με τις μαθησιακές δυσκολίες των μαθητών και τις συνθήκες λειτουργίας των σχολείων, συντάσσεται, εφαρμόζεται, αξιολογείται και αναπροσαρμόζεται με απόφαση των οικείων Σχολικών Συμβούλων, έπειτα από σχετική εισήγηση των Υπεύθυνων Κέντρων ΠΔΣ.
Το ωρολόγιο πρόγραμμα αναπτύσσεται εντός του σχολείου, το οποίο έχει οριστεί ως ΚΕΝΤΡΟ Π.Δ.Σ.
8. Στα τμήματα Π.Δ.Σ. διδάσκουν μόνιμοι καθηγητές προς συμπλήρωση του διδακτικού τους ωραρίου, ή αναπληρωτές καθηγητές πλήρους ωραρίου προς συμπλήρωση του διδακτικού τους ωραρίου (1-4 ώρες). Η επιλογή για την διάθεση εκπαιδευτικού σε ΚΕΝΤΡΟ Π.Δ.Σ. αποτελεί αρμοδιότητα του Δ/ντη Δ.Δ.Ε. και του οικείου ΠΥΣΔΕ. Οι σχολικοί σύμβουλοι καθορίζουν επιμορφωτικές συναντήσεις των διδασκόντων για την καλύτερη λειτουργία της δομής.
9. Οι διδάσκοντες στα τμήματα Π.Δ.Σ. ενημερώνουν τον Υπεύθυνο του ΚΕΝΤΡΟΥ Π.Δ.Σ. για την επίδοση των μαθητών και συνεργάζονται συνεχώς με τους σχολικούς συμβούλους. Κάθε τετράμηνο οι Υπεύθυνοι ΚΕΝΤΡΩΝ ΠΔΣ υποβάλλουν στον Δ/ντη της οικείας Δ.Δ.Ε. σχετική έκθεση κατά μάθημα, η οποία κοινοποιείται και στον σχολικό σύμβουλο. Οι εκθέσεις συζητούνται σε ειδικές συναντήσεις, κάθε τετράμηνο, του Δ/ντη Δ.Δ.Ε, και των σχολικών συμβούλων, όπου λαμβάνονται αποφάσεις για την καλύτερη απόδοση του Προγράμματος.
Στη συνέχεια υποβάλλεται συνολική έκθεση (από τον Δ/ντη Δ.Δ.Ε. και τους Σχολικούς Συμβούλους) στο τμήμα Π.Δ.Σ. και Ε.Δ. της Δ/νσης ΣΕΠΕΔ της Κ.Υ. και κοινοποίηση στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης. Είναι δυνατό να ζητηθούν οι παραπάνω εκθέσεις και σε οποιαδήποτε άλλη χρονική στιγμή κατά την λειτουργία του προγράμματος. Τέλος ο Δ/ντης Δ.Δ.Ε. ορίζει Υπεύθυνο Αντισταθμιστικής Εκπαίδευσης/Αγωγής για ΠΔΣ σε επίπεδο Δ.Δ.Ε., ο οποίος θα είναι ο σύνδεσμος μεταξύ των υπευθύνων των ΚΕΝΤΡΩΝ Π.Δ.Σ., των Σχολικών Συμβούλων και του Δ/ντη Δ.Δ.Ε. 10. Η έναρξη του προγράμματος Π.Δ.Σ. ορίζεται με σχετική εγκύκλιο της Δ/νσης ΣΕΠΕΔ/ΤΜΗΜΑ Ε΄. Στην ανωτέρω εγκύκλιο θα αναφέρονται και λεπτομέρειες για τις εκθέσεις κ.τ.λ.
11. Η ισχύς της παρούσης άρχεται από την ημερομηνία δημοσίευσης στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως .
Στα τμήματα Π.Δ.Σ. διδάσκουν μόνιμοι καθηγητές προς συμπλήρωση του διδακτικού τους ωραρίου, ή αναπληρωτές καθηγητές πλήρους ωραρίου προς συμπλήρωση του διδακτικού τους ωραρίου (1-4 ώρες). Η επιλογή για την διάθεση εκπαιδευτικού σε ΚΕΝΤΡΟ Π.Δ.Σ. αποτελεί αρμοδιότητα του Δ/ντη Δ.Δ.Ε. και του οικείου ΠΥΣΔΕ. Οι σχολικοί σύμβουλοι καθορίζουν επιμορφωτικές συναντήσεις των διδασκόντων για την καλύτερη λειτουργία της δομής.
Το ημερήσιο πρόγραμμα Π.Δ.Σ καλύπτει 1-3 διδακτικές ώρες την ημέρα. Κάθε μαθητής μπορεί να παρακολουθήσει από ένα έως και όλα τα μαθήματα Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης. Το πλήθος των μαθητών ανά τμήμα είναι 5-20. Αλλαγή των παραπάνω ορίων είναι δυνατή ύστερα από τεκμηριωμένη απόφαση του Δ/ντή της οικείας Περιφερειακής Δ/νσης Εκπαίδευσης και κοινοποίηση της στο Τμήμα Ε΄ΠΔΣ και ΕΔ /Δ/νση ΣΕΠΕΔ. Κάθε μάθημα του προγράμματος μπορεί να διδάσκεται μέχρι 4 ώρες εβδομαδιαίως, χωρίς να γίνεται υπέρβαση των ωρών του ωρολογίου προγράμματος στο αντίστοιχο μάθημα. Ο μαθητής που θα απουσιάσει αδικαιολόγητα από το πρόγραμμα για περισσότερες από το 50% των μηνιαίων ωρών του τμήματος, διαγράφεται από το τμήμα , μετά από
ενημέρωση του γονέα ή κηδεμόνα του.
Το ειδικό ωρολόγιο και αναλυτικό πρόγραμμα, ανάλογα με τις μαθησιακές δυσκολίες των μαθητών και τις συνθήκες λειτουργίας των σχολείων, συντάσσεται, εφαρμόζεται, αξιολογείται και αναπροσαρμόζεται με απόφαση των οικείων Σχολικών Συμβούλων, έπειτα από σχετική εισήγηση των Υπεύθυνων Κέντρων ΠΔΣ. Το ωρολόγιο πρόγραμμα αναπτύσσεται εντός του σχολείου, το οποίο έχει οριστεί ως ΚΕΝΤΡΟ Π.Δ.Σ.
Ειδικότερα η υπουργική απόφαση έχει ως εξής:
Η ΥΠΟΥΡΓΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ
1. Η Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη (Π.Δ.Σ.), ως υποστηρικτικός θεσμός της εκπαίδευσης, ταυτίζεται με τον αντίστοιχο θεσμό της Ενισχυτικής Διδασκαλίας (Ε.Δ.) και απευθύνεται σε μαθητές, όλων των τύπων Λυκείων, οι οποίοι υστερούν στην σχολική τους επίδοση, με συνέπεια να μην μπορούν να παρακολουθούν και να συμμετέχουν αποδοτικά στην εκπαιδευτική διαδικασία, ή μαθητές που θέλουν να βελτιώσουν την απόδοσή τους. Δηλαδή αποτελεί δομή της Αντισταθμιστικής Αγωγής /Εκπαίδευσης για την λυκειακή Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Σκοπός του προγράμματος είναι η επανένταξη των μαθητών στη μαθησιακή διαδικασία, η μείωση της μαθητικής διαρροής και η βελτίωση της απόδοσής τους και με απώτερο στόχο να αυξήσουν τις πιθανότητες πρόσβασής τους στην ανώτατη εκπαίδευση. Με αυτό τον τρόπο λαμβάνεται ιδιαίτερη μέριμνα, όπου παρατηρούνται υψηλά ποσοστά σχολικής αποτυχίας. Ως εκ τούτου, με τη λειτουργία της Π.Δ.Σ. δημιουργούνται συνθήκες πρόληψης και θεραπείας του κοινωνικού αποκλεισμού και αναβάθμιση της ποιότητας της εκπαίδευσης.
2. Το σχετικό πρόγραμμα αρχίζει να λειτουργεί με την κοινοποίηση της σχετικής Υ.Α. και της Εγκυκλίου Έναρξης από την Δ/νση ΣΕΠΕΔ, ΤΜΗΜΑ Ε΄ ΠΡΟΣΘΕΤΗΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΚΑΙ ΕΝΙΣΧΥΤΙΚΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ κάθε σχολικό έτος και λήγει με το πέρας των εξετάσεων. Ειδικά για τις ημέρες των εξετάσεων, επιτρέπεται η συνέχιση του προγράμματος ως προς το πλήθος των ωρών που ισχύει κατά την διάρκεια του διδακτικού έτους. Η Π.Δ.Σ. υλοποιείται στα μαθήματα του ΛΥΚΕΙΟΥ και του ΕΠΑΛ ( όχι στα εργαστηριακά) σύμφωνα με τα ισχύοντα ωρολόγια προγράμματα. Η ΠΔΣ δύναται να εφαρμοστεί και για τις τρεις τάξεις του Ημερησίου Γενικού και Επαγγελματικού Λυκείου, στα γνωστικά αντικείμενα στα οποία οι μαθητές καλούνται να προετοιμαστούν για την
εισαγωγή τους στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και για την Πιστοποίηση Γλωσσομάθειας και Πληροφορικής.
3. Το πρόγραμμα Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης υλοποιείται σε σχολική μονάδα ή σε ομάδες όμορων σχολικών μονάδων, με απόφαση του Διευθυντή Β/θμιας της οικείας Διεύθυνσης. Και στις δύο παραπάνω περιπτώσεις η σχολική μονάδα ,στην οποία υλοποιείται αποτελεί ΚΕΝΤΡΟ ΠΡΟΣΘΕΤΗΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΣΤΗΡΙΞΗΣ. Η συμμετοχή των μαθητών στο πρόγραμμα προτείνεται από τον σύλλογο των διδασκόντων με παιδαγωγικά και κοινωνικά κριτήρια, ύστερα από σχετική εισήγηση του διδάσκοντος καθηγητή και σε συνδυασμό με τις αιτήσεις ενδιαφέροντος-συμμετοχής των Γονέων-Κηδεμόνων. Κατόπιν ο Δ/ντής Δ.Δ.Ε και το ΠΥΣΔΕ, αφού έχουν καλυφθεί οι ανάγκες του πρωινού προγράμματος, εγκρίνουν ΚΕΝΤΡΑ ΠΡΟΣΘΕΤΗΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΣΤΗΡΙΞΗΣ με τον αντίστοιχο αριθμό τμημάτων ανά μάθημα, ανάλογα με 1) το διαθέσιμο εκπαιδευτικό προσωπικό στις σχολικές μονάδες και 2) τις προτάσεις των συλλόγων Διδασκόντων της Διεύθυνσης, με τον αριθμό των μαθητών. Οι τοποθετήσεις των εκπαιδευτικών στα ΚΕΝΤΡΑ Π.Δ.Σ. ακολουθούν τις κείμενες διατάξεις.
Για την εύρυθμη λειτουργία της Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης ορίζονται με απόφαση του Δ/ντη της οικείας Δ.Δ.Ε. Υπεύθυνοι των ΚΕΝΤΡΩΝ Π.Δ.Σ., Μόνιμοι Εκπαιδευτικοί Β ή Γ ή Δ ή Ε βαθμού. Οι Υπεύθυνοι ΚΕΝΤΡΩΝ Π.Δ.Σ. έχουν μειωμένο το υποχρεωτικό τους ωράριο κατά (3) τρείς ώρες.
Για την κάλυψη των αναγκών ειδικών κατηγοριών (σωφρονιστικά καταστήματα κ.τ.λ) προβλέπεται η δημιουργία ΠΑΡΑΡΤΗΜΑΤΩΝ Π.Δ.Σ.
4. Η λειτουργία της Δομής της Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης σε σχολική μονάδα αποτελεί δείκτη στην Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου της Σχολικής Μονάδας σύμφωνα με το πλαίσιο της ΑΕΕ (παράρτημα της αντίστοιχης Υ.Α στο ΦΕΚ 614/2013 τ. Β΄)
5. Η Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη εφαρμόζεται και στα Εκκλησιαστικά Λύκεια, Πρότυπα-Πειραματικά Λύκεια, Μουσικά Λύκεια και Καλλιτεχνικά Λύκεια. Οι επιμέρους ρυθμίσεις για τα παραπάνω θα καθοριστούν με αντίστοιχες εγκυκλίους.
6. Το ημερήσιο πρόγραμμα Π.Δ.Σ καλύπτει 1-3 διδακτικές ώρες την ημέρα.
Κάθε μαθητής μπορεί να παρακολουθήσει από ένα έως και όλα τα μαθήματα Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης. Το πλήθος των μαθητών ανά τμήμα είναι 5-20. Αλλαγή των παραπάνω ορίων είναι δυνατή ύστερα από τεκμηριωμένη απόφαση του Δ/ντή της οικείας Περιφερειακής Δ/νσης Εκπαίδευσης και κοινοποίηση της στο Τμήμα Ε΄ΠΔΣ και ΕΔ /Δ/νση ΣΕΠΕΔ. Κάθε μάθημα του προγράμματος μπορεί να διδάσκεται μέχρι 4 ώρες εβδομαδιαίως, χωρίς να γίνεται υπέρβαση των ωρών του ωρολογίου προγράμματος στο αντίστοιχο μάθημα. Ο μαθητής που θα απουσιάσει αδικαιολόγητα από το πρόγραμμα για περισσότερες από το 50% των μηνιαίων ωρών του τμήματος, διαγράφεται από το τμήμα , μετά από ενημέρωση του γονέα ή κηδεμόνα του.
7. Το ειδικό ωρολόγιο και αναλυτικό πρόγραμμα, ανάλογα με τις μαθησιακές δυσκολίες των μαθητών και τις συνθήκες λειτουργίας των σχολείων, συντάσσεται, εφαρμόζεται, αξιολογείται και αναπροσαρμόζεται με απόφαση των οικείων Σχολικών Συμβούλων, έπειτα από σχετική εισήγηση των Υπεύθυνων Κέντρων ΠΔΣ.
Το ωρολόγιο πρόγραμμα αναπτύσσεται εντός του σχολείου, το οποίο έχει οριστεί ως ΚΕΝΤΡΟ Π.Δ.Σ.
8. Στα τμήματα Π.Δ.Σ. διδάσκουν μόνιμοι καθηγητές προς συμπλήρωση του διδακτικού τους ωραρίου, ή αναπληρωτές καθηγητές πλήρους ωραρίου προς συμπλήρωση του διδακτικού τους ωραρίου (1-4 ώρες). Η επιλογή για την διάθεση εκπαιδευτικού σε ΚΕΝΤΡΟ Π.Δ.Σ. αποτελεί αρμοδιότητα του Δ/ντη Δ.Δ.Ε. και του οικείου ΠΥΣΔΕ. Οι σχολικοί σύμβουλοι καθορίζουν επιμορφωτικές συναντήσεις των διδασκόντων για την καλύτερη λειτουργία της δομής.
9. Οι διδάσκοντες στα τμήματα Π.Δ.Σ. ενημερώνουν τον Υπεύθυνο του ΚΕΝΤΡΟΥ Π.Δ.Σ. για την επίδοση των μαθητών και συνεργάζονται συνεχώς με τους σχολικούς συμβούλους. Κάθε τετράμηνο οι Υπεύθυνοι ΚΕΝΤΡΩΝ ΠΔΣ υποβάλλουν στον Δ/ντη της οικείας Δ.Δ.Ε. σχετική έκθεση κατά μάθημα, η οποία κοινοποιείται και στον σχολικό σύμβουλο. Οι εκθέσεις συζητούνται σε ειδικές συναντήσεις, κάθε τετράμηνο, του Δ/ντη Δ.Δ.Ε, και των σχολικών συμβούλων, όπου λαμβάνονται αποφάσεις για την καλύτερη απόδοση του Προγράμματος.
Στη συνέχεια υποβάλλεται συνολική έκθεση (από τον Δ/ντη Δ.Δ.Ε. και τους Σχολικούς Συμβούλους) στο τμήμα Π.Δ.Σ. και Ε.Δ. της Δ/νσης ΣΕΠΕΔ της Κ.Υ. και κοινοποίηση στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης. Είναι δυνατό να ζητηθούν οι παραπάνω εκθέσεις και σε οποιαδήποτε άλλη χρονική στιγμή κατά την λειτουργία του προγράμματος. Τέλος ο Δ/ντης Δ.Δ.Ε. ορίζει Υπεύθυνο Αντισταθμιστικής Εκπαίδευσης/Αγωγής για ΠΔΣ σε επίπεδο Δ.Δ.Ε., ο οποίος θα είναι ο σύνδεσμος μεταξύ των υπευθύνων των ΚΕΝΤΡΩΝ Π.Δ.Σ., των Σχολικών Συμβούλων και του Δ/ντη Δ.Δ.Ε. 10. Η έναρξη του προγράμματος Π.Δ.Σ. ορίζεται με σχετική εγκύκλιο της Δ/νσης ΣΕΠΕΔ/ΤΜΗΜΑ Ε΄. Στην ανωτέρω εγκύκλιο θα αναφέρονται και λεπτομέρειες για τις εκθέσεις κ.τ.λ.
11. Η ισχύς της παρούσης άρχεται από την ημερομηνία δημοσίευσης στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως .
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου