Κάθε μαθητής της Γ’ Λυκείου θα μπορεί με ένα «χτύπημα» στον υπολογιστή του να βλέπει το μάθημα που θέλει, με υποδειγματικό τρόπο διδασκαλίας, όσες φορές θέλει, από όπου βρίσκεται, όποτε θέλει.
Ετσι περιέγραψε η υπ. Παιδείας Αννα Διαμαντοπούλου παρουσιάζοντας σήμερα στους εκπαιδευτικούς συντάκτες τα νέα Ψηφιακά Εκπαιδευτικά Βοηθήματα για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις
τα οποία παρέχονται στην ιστοσελίδα www.study4exams.gr
Θέλουμε , είπε η Α. Διαμαντοπούλου, ο μαθητής της Γ’ Λυκείου να μπορεί να δει π.χ. το μάθημα των μιγαδικών αριθμών στα μαθηματικά, να ακούσει τη διδασκαλία, να την ξανακούσει αν θέλει και βεβαίως να έχει και μια σειρά βοηθητικών υπηρεσιών στη διάθεσή του. Δηλαδή μπορεί να δει τη βιντεοδιάλεξη, να δει σημειώσεις πάνω στο μάθημα και να τις τυπώσει, να δει τις ασκήσεις και τις ειδικές ερωτήσεις, οι οποίες απαντώνται, ασκήσεις οι οποίες λύνονται με πρότυπο τρόπο, σημειώσεις οι οποίες δίνονται.
Υπάρχει σε πρώτη φάση , υπογράμμισε η υπουργός Παιδείας, δυνατότητα να αποσταλούν ερωτήσεις και να υπάρξουν απαντήσεις, αλλά αυτό όχι άμεσα γιατί η πρώτη φάση είναι πιλοτική. Είναι πρώτη φορά που γίνεται κάτι αντίστοιχο στην Ευρώπη, δεν βρήκαμε αντίστοιχο πρόγραμμα, ώστε να μπορέσουμε το Σεπτέμβριο να είμαστε πιο έτοιμοι.
H ΟΜΙΛΙΑ ΤΗΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Με τον τρόπο που λειτουργεί σήμερα το Λύκειο, είναι σαφές ότι δημιουργούνται πολλά προβλήματα και πολύ περισσότερες ανάγκες στα παιδιά που προετοιμάζονται για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις, από αυτές που πολλές φορές μπορεί να αντέξουν τα ίδια και οι οικογένειές τους.
Μελετήσαμε και φέραμε ξανά στην επιφάνεια όλα τα συστήματα που έχουν δημιουργηθεί, για την υποστήριξη των παιδιών που προετοιμάζονται για τις Πανελλαδικές, δηλαδή για τα παιδιά κυρίως της Γ’ και Β’ Λυκείου.
Έγιναν πολλές προσπάθειες από το Υπουργείο Παιδείας διαχρονικά, στο πλαίσιο του «κρατικού φροντιστηρίου», της Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξη. Έγινε προσπάθεια να δώσουμε επιπλέον βοήθεια στα παιδιά που ξέρουμε ότι τη χρειάζονται γιατί η προετοιμασία είναι και δύσκολη και απαιτητική.
Αφού, λοιπόν, έγινε μια σοβαρή μελέτη πέρυσι, με την κυρία Χριστοφιλοπούλου και τον κύριο Πανάρετο -που έχει και την ευθύνη των εξετάσεων-, ξεκινήσαμε να συζητάμε την ανάγκη υποστήριξης. Και αυτό γιατί πέρα από όλα τα άλλα είναι μία περίοδος με πολύ μεγάλα οικονομικά προβλήματα για την ελληνική οικογένεια. Δεν πρέπει να κλείνουμε τα μάτια σε μια πραγματικότητα. Υπάρχουν και άλλου είδους προβλήματα, που δημιουργούν συνθήκες ανισότητας, δηλαδή παιδιά που είναι σε νησιά, σε απομακρυσμένες περιοχές, που ακόμα κι αυτή η υποστήριξη -η εκτός σχολείου- δεν είναι πάντοτε εφικτή.
Βεβαίως, πρέπει να πω ότι σε όλη την Ελλάδα υπάρχουν καθηγητές της Δευτεροβάθμιας, Δημόσιας Εκπαίδευσης, οι οποίοι υποστηρίζουν και βοηθούν τα παιδιά και σε εθελοντική βάση και με την Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη, ιδίως στις ορεινές περιοχές που εφαρμόζεται και φέτος.
Η απόφαση, λοιπόν, είναι ότι θα χρησιμοποιήσουμε τα καινούρια εργαλεία, θα χρησιμοποιήσουμε το διαδίκτυο, εξυπηρετώντας έναν πολύ σαφή στόχο: κάθε μαθητής της Γ’ Λυκείου να μπορεί με ένα «χτύπημα» στον υπολογιστή του να βλέπει το μάθημα που θέλει, με υποδειγματικό τρόπο διδασκαλίας, όσες φορές θέλει, από όπου βρίσκεται, όποτε θέλει.
Θέλουμε ο μαθητής της Γ’ Λυκείου να μπορεί να δει π.χ. το μάθημα των μιγαδικών αριθμών στα μαθηματικά, να ακούσει τη διδασκαλία, να την ξανακούσει αν θέλει και βεβαίως να έχει και μια σειρά βοηθητικών υπηρεσιών στη διάθεσή του. Δηλαδή μπορεί να δει τη βιντεοδιάλεξη, να δει σημειώσεις πάνω στο μάθημα και να τις τυπώσει, να δει τις ασκήσεις και τις ειδικές ερωτήσεις, οι οποίες απαντώνται, ασκήσεις οι οποίες λύνονται με πρότυπο τρόπο, σημειώσεις οι οποίες δίνονται.
Επίσης υπάρχουν links σχετικά με το μάθημα και από την εκπαιδευτική τηλεόραση, αλλά και από ό,τι έχει γίνει από το Υπουργείο σε υποστηρικτική διδασκαλία.
Υπάρχει σε πρώτη φάση η δυνατότητα να αποσταλούν ερωτήσεις και να υπάρξουν απαντήσεις, αλλά αυτό όχι άμεσα γιατί η πρώτη φάση είναι πιλοτική. Είναι πρώτη φορά που γίνεται κάτι αντίστοιχο στην Ευρώπη, δεν βρήκαμε αντίστοιχο πρόγραμμα, ώστε να μπορέσουμε το Σεπτέμβριο να είμαστε πιο έτοιμοι.
Τώρα, για τα παιδιά που δίνουν φέτος Πανελλαδικές, έχουμε επιλέξει και έχει ολοκληρωθεί η ύλη στα τρία πιο δύσκολα μαθήματα με τον μεγαλύτερο συντελεστή βαρύτητας. Αυτά είναι τα μαθηματικά-που είναι και στην τεχνολογική και στη θετική κατεύθυνση- η φυσική και τα αρχαία ελληνικά. Ετοιμάζονται η βιολογία, τα λατινικά και τα μαθηματικά γενικής παιδείας.
Τα μαθήματα αυτά γίνονται σύμφωνα με τα βιβλία, οι ασκήσεις είναι ασκήσεις και του βιβλίου, αλλά και εκτός βιβλίου, και επιπλέον τα παιδιά έχουν τη δυνατότητα να δουν υποδειγματικές επιλύσεις ασκήσεων ή απαντήσεις θεμάτων που έχουν μπει σε Πανελλαδικές Εξετάσεις τις προηγούμενες χρονιές.
Επαναλαμβάνω και κλείνω με αυτό, ότι ο στόχος μας είναι πολύ συγκεκριμένος και απλός: κάθε μαθητής και κάθε μαθήτρια να μπορούν από τον υπολογιστή τους ,όποια ώρα θέλουν, όσες φορές θέλουν, με όποιο τρόπο θέλουν να βλέπουν με τον πλέον υποδειγματικό τρόπο το μάθημα που τους απασχολεί και τους ενδιαφέρει.
Στόχος μας είναι από το Σεπτέμβριο -μέσα από το πιλοτικό στάδιο όπου θα δούμε τι πρέπει να διορθώσουμε, τι πρέπει να κάνουμε παραπάνω, τι πρέπει να κάνουμε λιγότερο- να δώσουμε πια αυτή την υποστήριξη στη Β’ και Γ’ Λυκείου για όλα τα παιδιά.
Να ευχαριστήσω όλους τους επιστήμονες και όλους τους εκπαιδευτικούς που έλαβαν μέρος σε αυτή την προσπάθεια, η οποία είναι πιλοτική. Δεν είχαμε να αντιγράψουμε ή να μιμηθούμε τίποτα, έπρεπε να το κάνουμε από την αρχή και μόνοι μας.
Να ευχαριστήσω και τον Γενικό Γραμματέα και την ομάδα των συνεργατών μας και των υπηρεσιών του Υπουργείου, που σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα -γιατί πραγματικά το πρόγραμμα ξεκίνησε πιλοτικά το Σεπτέμβριο - κατάφεραν να κάνουν ,θεωρώ, για τους νέους της χώρας μας μια τόσο μεγάλη υπηρεσία προς όφελος τους.
Η ΟΜΙΛΙΑ ΤΗΣ ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΥ Ε.ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ
Οι μαθητές της Γ’ και της Β’ Λυκείου, είναι οι πιο σκληρά δοκιμαζόμενοι από όλους. Έχουν να οργανώσουν το χρόνο τους, να προγραμματίσουν, να μάθουν, να ψάξουν και την ίδια ώρα να μη χάνουν το στόχο.
Tα όσα ακούσατε και τα όσα μας παρουσιάστηκαν, έχουν όχι μόνο γνωσιακό περιεχόμενο και χρηστικότητα, είναι κυρίως ένα φάρμακο για το στρες των μαθητών. Γιατί ακριβώς όλες αυτές οι ιδιότητες που έχουν τα Ψηφιακά Βοηθήματα- το ότι είναι πολλαπλά, το ότι μπορεί να τα συνδυάζει ο μαθητής οποιαδήποτε στιγμή της προετοιμασίας του, ότι μπορεί και στο κινητό του ακόμα να τα χρησιμοποιήσει - αυτό είναι που τον βγάζει ή την βγάζει από το στρες.
Το Ψηφιακό Σχολείο δείχνει αφενός ότι οι Έλληνες εκπαιδευτικοί- στη μεγάλη πλειοψηφία τους- όχι μόνο είναι αξιόμαχοι, αλλά αφετέρου μπορούν και καινοτομούν σε ένα σύστημα που ακόμα είναι πολύ συγκεντρωτικό και αρκετά γραφειοκρατικό. Σε αυτό το σύστημα- όπως ξέρετε- πάμε να δώσουμε ένα βαθμό ελευθερίας.
Το Ψηφιακό Σχολείο δεν υποκαθιστά την ανθρώπινη επαφή δασκάλου - μαθητή, αλλά σίγουρα απελευθερώνει και δίνει εναλλακτικές επιλογές και στο δάσκαλο και στο μαθητή.
Νομίζω ότι όσα ακούσαμε μας κάνουν λίγο πιο αισιόδοξους και ελπίζω τα παιδιά να έχουν περισσότερη βοήθεια στο δρόμο για την επιτυχία στις εξετάσεις.
esos
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου