Αγαπητοί συνάδελφοι/σσες και ιδιαίτερα των παιδαγωγικών ομάδων των ΚΠΕ, αφουγκραζόμενοι τις αγωνίες και τους προβληματισμούς σας, θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι η Π.Ε.ΕΚ.Π.Ε. όλο το διάστημα πριν την ψήφιση του άρθρου 25 του Ν. 4713/20, πριν την έκδοση της Υ.Α. Φ7/104389/Δ7/13-8-2020 αλλά και όλο το διάστημα μετά τα ζητήματα-προβλήματα που έθεσε η ως άνω Υ.Α., ήταν και είναι σε καθημερινή επαφή και επικοινωνία με το ΥΠΑΙΘ, διεκδικώντας με παρεμβάσεις προς όλα τα επίπεδα, την ικανοποίηση των σταθερών όλο το προηγούμενο διάστημα αιτημάτων μας, καταθέτοντας παράλληλα προτάσεις θεραπείας των προκυπτόντων ζητημάτων. Τα αιτήματα που διεκδικούμε τη λύση τους αλλά και οι προτάσεις μας, συνοψίζονται στα παρακάτω:
Α) Ο κόσμος των εκπαιδευτικών της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (Π.Ε.) θεωρούσε (από τα μηνύματα της πολιτικής ηγεσίας αλλά και των Υπηρεσιών) ότι θα υπάρξει παράταση ενός έτους για τις υπάρχουσες Π.Ο. των Κ.Π.Ε. μέχρις ότου γίνουν οι κρίσεις με το νέο θεσμικό πλαίσιο που θα διαμορφωθεί το επόμενο διάστημα, για θητείες από το 2021 και μετά. Σε αυτό συνηγορούσαν:
1. Η συνέχιση της λειτουργίας των Κ.Π.Ε. άρα και των Παιδαγωγικών Ομάδων το σχ. έτος 2019-2020 και η δυνατότητα επέκτασης λειτουργίας τους και στο επόμενο διδακτικό έτος 2020-2021 (άρθρο 67 του Ν. 4623/2019)
2. Ο αποκλεισμός των εκπαιδευτικών των Κ.Π.Ε. από τη δυνατότητα αίτησης απόσπασης σε άλλη περιοχή ή φορέα, από το ηλεκτρονικό σύστημα του Υπουργείου, μαζί με όλους τους υπηρετούντες με θητεία που λήγει μετά την 31/8/2020 (Υ.Α. 47130/Ε2/16-04-2020/Υ.ΠΑΙ.Θ). Αυτό καταδείκνυε τη σαφή πρόθεση και τον προσανατολισμό του Υ.ΠΑΙ.Θ για τη συνέχιση της θητείας των μελών Π.Ο. των Κ.Π.Ε.
Β)Ενδεχόμενη εξέλιξη με προκήρυξη όλων των θέσεων στα Κ.Π.Ε. (και όχι συμπλήρωση των κενών θέσεων), θα έχει επιπτώσεις στον οικογενειακό προγραμματισμό συναδέλφων, αλλά θα έρχεται και εμφανώς σε αντίθεση με την παραπάνω Υπουργική Απόφαση (έλλειμμα ισονομίας) δημιουργώντας αρνητικό κλίμα στην εκπαιδευτική κοινότητα. Ήδη τα μηνύματα που λαμβάνουμε από συναδέλφους των Κ.Π.Ε. κινούνται σε αυτή την κατεύθυνση.
Επίσης πιστεύουμε ότι θα δημιουργηθεί αναστάτωση στην ομαλή συνέχεια και λειτουργία των δομών καθώς και προβλήματα στη διαχείριση προσωπικού των σχολικών μονάδων, με άσκοπες πρόσθετες μεταβολές και φόρτο εργασίας (σε Π.Δ.Ε., Δ.Ε. κλπ) κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους και ιδιαίτερα κατά την έναρξή του.
Γ) Επίσης μεγάλο πρόβλημα θα δημιουργήσει η απαίτηση (Φ7/104389/Δ7/13-8-2020) για πιστοποιημένη γνώση Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών και τουλάχιστον καλή γνώση μίας ξένης γλώσσας εκ των επισήμων γλωσσών της Ευρωπαϊκής Ένωσης για όλους ανεξαιρέτως τους υποψηφίους για μέλη Κ.Π.Ε. και φοβούμαστε ότι θα είναι παράγων ελλιπούς και πλημμελούς στελέχωσης των Κ.Π.Ε. με πολλά έμπειρα στελέχη που δεν έχουν συνδυαστικά και τα δύο αυτά προαπαιτούμενα. Η απαίτηση των παραπάνω θεωρούμε ότι είναι υπερβολική και αιφνιδιαστική για εκπαιδευτικούς των Κ.Π.Ε., όταν στο Σχέδιο Νόμου για τα Στελέχη Εκπαίδευσης που αναρτήθηκε πρόσφατα σε εκπαιδευτικό ιστοχώρο, είναι προαπαιτούμενη η γνώση ξένης γλώσσας για τις θέσεις των Περιφερειακών Διευθυντών και Συμβούλων Εκπαίδευσης.
Τέλος έχουμε προτείνει να γίνει η Πλήρωση κενών θέσεων Υπευθύνων, Αναπληρωτών Υπευθύνων και Μελών των Παιδαγωγικών Ομάδων (Π.Ο.) των Κέντρων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (Κ.Π.Ε.) σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις (83691/Γ7/ 22-7-2011 και Φ7/104389/Δ7/13-8-2020) ως εξής:
Ι. Για τα 6 νέα ΚΠΕ : σύμφωνα με την 83691/Γ7/ 22-7-2011 όπως τροποποιήθηκε με την Φ7/104389/Δ7/13-8-2020 με την κατάρτιση νέων αξιολογικών πινάκων. (όπως για παράδειγμα οι περιπτώσεις των Κ.Π.Ε. Φιλιατών, Βιστωνίδας, Σφακιωτών, Φιλιππιάδας, Ελευσίνας, Βάμου και Ποροΐων με την 102242/Γ7/ 06-09-2012) χωρίς την απαίτηση για πιστοποιημένη γνώση ΤΠΕ και ξένης γλώσσας.
ΙΙ. Για τις κενές θέσεις των Κ.Π.Ε. που λειτουργούν: σύμφωνα με τις παρ. 5 και 6 του άρθρου 5 της 83691/Γ7/ 22-7-2011. (όπως για παράδειγμα οι περιπτώσεις των Κ.Π.Ε. Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας με την Φ.37/ 8244/ 14-10-2016 και των Κ.Π.Ε. Καλαμάτας, Καστρίου, Ν.Κίου, Σικυωνίων της Περιφέρειας Πελοποννήσου με την 1526/12-02-2018).
Ελπίζουμε και αναμένουμε θετικές για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση εξελίξεις
Από το Δ.Σ της ΠΕΕΚΠΕ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου