Δευτέρα 24 Αυγούστου 2020

Σκέψεις και σχόλια αναφορικά με τις σημερινές δηλώσεις της υπουργού Παιδείας κ. Κεραμέως του Λιόντου Βασιλείου, αιρετού στο ΠΥΣΠΕ Ιωαννίνων

Δήλωσε η κ. Υπουργός:

1. «Ο μέχρι σήμερα σχεδιασμός είναι την Τρίτη, 1 Σεπτεμβρίου, οι εκπαιδευτικοί να αναλάβουν υπηρεσία στα σχολεία τους, και τη Δευτέρα, 7 Σεπτεμβρίου, να ξεκινήσουν τα μαθήματα, μια εβδομάδα νωρίτερα από άλλες χρονιές.

Ανοικτό το ενδεχόμενο να ανοίξουν τα σχολεία μετά τις 7 Σεπτεμβρίου.

Παρότι η έναρξη μαθημάτων είναι προγραμματισμένη για τις 7/9, ενδέχεται να υπάρξει κάποια παράταση».

ΣΧΟΛΙΟ

Το φτωχό μου μυαλό προφανώς και αντιλαμβάνεται ότι 1/9 οι εκπαιδευτικοί θα βρίσκονται στα σχολεία.

Οι μαθητές προφανώς και 7/9 δεν θα βρίσκονται στα σχολεία (ενδέχεται γαρ), επιβεβαιώνοντας τις βάσιμες όπως φαίνεται φήμες που εσχάτως κυκλοφορούσαν.


Δήλωσε η κ. Υπουργός:

2. «Η λειτουργία των σχολικών μονάδων θα είναι με όλους τους μαθητές σε καθημερινή βάση – Εδώ θα ήθελα να τονίσω ότι ο μέσος όρος μαθητών ανά τάξη στην Επικράτεια είναι 17 μαθητές».

ΣΧΟΛΙΟ

Γιατί τον Ιούνιο του 2020, όταν η πανδημία δεν ήταν σε τόσο μεγάλη έξαρση, εφαρμόστηκε το 1/15;

Τώρα που ακόμα βρισκόμαστε στο τέλος του καλοκαιριού με τους 30-35 βαθμούς Κελσίου και τον COVID-19 σε έξαρση, γιατί 1/25;

Ή μήπως τρέφουμε αυταπάτες ότι θα υπάρξει ύφεση του ιού το Φθινόπωρο;

Επιτακτική ανάγκη η μείωση των μαθητών ανά εκπαιδευτικό.

Γιατί θα πρέπει προσωπικά να τρέμει το φυλλοκάρδι μου εις διπλούν και με την ιδιότητα του εκπαιδευτικού και με αυτή του γονέα με τέκνο μαθητή στο δημοτικό;

Μεγάλο κομμάτι των εκπαιδευτικών της ΠΕ ειναι αυξημένου κινδύνου λόγω προβλημάτων υγείας και λόγω ηλικίας (η συνταξιοδότηση αργεί να έρθει 62 ή 67 έτη).

Το 1/17 στην Επικράτεια συνιστά  λαϊκίστικη δήλωση για τα μάτια του κόσμου. Το ίδιο και το 1/3 για την Ειδική Αγωγή.

Μπορούν αλήθεια να μπούν στο ίδιο τσουβάλι οι παραμεθόριες (η Ήπειρος από μόνη της είναι μια ιδιαίτερη περίπτωση) ή ακριτικές περιοχές, εκεί όπου ομολογουμένως υπάρχει μικρός αριθμός μαθητών και που για ιδιαίτερους λόγους λειτουργούν οι σχολικές μονάδες; Έπειτα το δικαίωμα στη μόρφωση είναι αναφαίρετο για όλους όπου και αν διαμένουν.

Ας κάνουμε κουβέντα για τα σχολεία κεντρικών πόλεων ανά την Ελλάδα του 1/25,  με τις σχολικές αίθουσες των ασφυκτικών τετραγωνικών και τις απαράδεκτες συνθήκες εργασίας. 

Ας μιλήσουμε για το μέσο όρο τετραγωνικών μέτρων ανά μαθητή πανελλαδικά ή θα το συμψηφίσει η κ. Υπουργός όπως έπραξε με τον αριθμό των μαθητών;

Ακόμα πιο δραματική η κατάσταση στα Νηπιαγωγεία των ελαχίστων τετραγωνικών.


Δήλωσε η κ. Υπουργός:

3.«Προβλέπονται δειγματοληπτικοί έλεγχοι του ΕΟΔΥ σε σχολεία, σε περιπτώσεις που χρήζουν επέμβασης».

ΣΧΟΛΙΟ

Επιβάλλεται όλο το εκπαιδευτικό προσωπικό πριν την έναρξη των μαθημάτων να υποβληθεί σε έλεγχο για τον COVID-19. 

Οι δειγματοληπτικοί έλεγχοι είναι για τα μάτια του κόσμου και ΔΕΝ θα αποδώσουν τα αναμενόμενα.


Δήλωσε η κ. Υπουργός:

4. «Στις αίθουσες Πληροφορικής:

⁃ Προβλέπεται καθαρισμός του πληκτρολογίου και του ποντικιού μετά από κάθε χρήση».

ΣΧΟΛΙΟ

Ας ενημερώσει κάποιος την αξιότιμη κυρία υπουργό ότι πολλές αίθουσες Πληροφορικής έχουν στηθεί σε πολύ μικρές αίθουσες. Πολλοί μαθητές στοιβάζονται ο ένας δίπλα στον άλλο πάνω από έναν Η/Υ.

Αν αυτό δεν είναι συγχρωτισμός, τότε ποιο είναι;

Συνεπώς ο καθαρισμός του ποντικιού και του πληκτρολογίου είναι το τελευταίο πρόβλημα. Άλλα πρέπει να λυθούν πρώτα.

Α! Ξέχασα και τον συνάδελφο Πληροφορικής. Κινδυνεύει και αυτος από τον συγχρωτισμό.

Στα νηπιαγωγεία όπου τα παιχνίδια και το παιδαγωγικό υλικό είναι κοινά για όλα τα νήπια, ποιος θα πρωτοκαθαρίσει και τι;


Δήλωσε η κ. Υπουργός:

5. «Εκφράζουμε ισχυρή σύσταση για χρήση παγουριού ή ατομικού νερού. Για την κάλυψη αυτής της ανάγκης, το Υπ. Παιδείας συνεργάζεται με το Κοινωφελές ίδρυμα Αθανασίου Λασκαρίδη, το οποίο θα δωρίσει από ένα παγούρι σε όλους τους μαθητές δημοτικού της χώρας. Πρόκειται για λύση που και εξυπηρετεί τους αναγκαίους όρους υγιεινής αλλά είναι και ωφέλιμη για το περιβάλλον. Τους ευχαριστούμε θερμά για τη γενναιόδωρη αυτή προσφορά».

ΣΧΟΛΙΟ

Προφανώς και κάθε δωρεά είναι επιθυμητή και καλοδεχούμενη.

Η πλειοψηφία των μαθητών ωστόσο ένα παγούρι ή ένα μπουκάλι νερό το διαθέτουν. Στερούνται άλλων και πιο σημαντικών πραγμάτων.

Ως Παγουράς-Γιαννιώτης δεν μπορώ ωστόσο παρά να αισθάνομαι περήφανος για την πανελλαδική δωρεά παγουριών.


Δήλωσε η κ. Υπουργός:

6. «Για τα ολοήμερα σχολεία η λειτουργία θα είναι όμοια με τις σχολικές μονάδες. Υπάρχει πρόβλεψη για την επέκταση του θεσμού για να καλυφθούν περισσότεροι μαθητές.

Θα ήθελα εδώ να απευθύνω μία θερμή παράκληση και προτροπή προς τους γονείς να εγγράψουν τα παιδιά τους στο ολοήμερο σχολείο. Και το λέω αυτό και για παιδαγωγικούς λόγους και για να περιορίσουμε την επαφή των μικρών μαθητών με τις ευάλωτες ομάδες, τους παππούδες και τις γιαγιάδες. Έχουμε εξασφαλίσει πολύ σημαντικά κονδύλια, άνω των 100 εκ. ευρώ, για να είμαστε σε θέση να προβούμε σε αυτήν την επέκταση. Και σας καλούμε να αξιοποιήσετε τη σημαντική αυτή δυνατότητα».

ΣΧΟΛΙΟ

Πρώτα από όλα η υποβολή δήλωσης  για την εγγραφή των μαθητών στο ολοήμερο έχει λάβει τέλος προ πολλού, εκτός και αν το υπουργείο προτίθεται να δώσει και το Σεπτέμβριο νέες προθεσμίες.

Το πρόβλημα όμως του ολοήμερου δεν είναι να εγγραφούν μαθητές για να περιορίσουμε την επαφή τους με τις ευάλωτες ομάδες.

Είναι η επαναφορά λειτουργίας του στην πρότερη μορφή του με τον υπεύθυνο δάσκαλο ολοήμερου, όταν και το ολοήμερο ήταν δελεαστικό για τους γονείς και τους μαθητές.


Δήλωσε η κ. Υπουργός:

7. «Σε περίπτωση κρούσματος θα ακολουθείται το πρωτόκολλο του ΕΟΔΥ: θα κλείνει το τμήμα και θα ακολουθεί ιχνηλάτηση των επαφών του κρούσματος».

ΣΧΟΛΙΟ

Δε θα αντιλέξω να κλείνει το τμήμα όταν μαθητής βρίσκεται θετικός στον ιό. Προσωπικά βέβαια πιστεύω ότι θα πρέπει να αναστέλλεται η λειτουργία της σχολικής μονάδας. Και το αιτιολογώ:

Που θα πρέπει να σταματάει η ιχνηλάτηση; Αν ο μαθητής παρακολουθεί το ολοήμερο πρόγραμμα μήπως θα πρέπει και εκεί να γίνεται ιχνηλάτηση;

Σημειώνω ότι τόσο στο τμήμα του παραπάνω μαθητή όσο και στο ολοήμερο πρόγραμμα διδάσκουν αρκετοί εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων που είναι μάλιστα γυρολόγοι σε 2-3 ή και 4 σχολεία. 

Τα παραπάνω σχόλια διακατέχονται από θετική και καλοπροαίρετη διάθεση, αφού όπως προείπα πέρα από εκπαιδευτικός τυγχάνω και γονέας μαθητή ΔΗΜ στην Π.Ε.

Εύχομαι να πρυτανεύσει η σύνεση και η λογική και από την όλη πανδημική δοκιμασία να βγούμε όσο λιγότερο αλώβητοι γίνεται.


Β.Κ.Λιόντος

Αιρετός στο ΠΥΣΠΕ Ιωαννίνων

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου