Πριν από την έναρξη της σχολικής ζωής των παιδιών το γράψιμό τους
είναι πηγαίο, με ακαθόριστη ορθογραφία. Όσο αναπτύσσεται το παιδί και
ιδιαίτερα όταν έρθει στο σχολείο , αποκτά δεξιότητες ορθογραφίας. Η
απόκτηση αυτή των δεξιοτήτων ολοκληρώνεται σε πέντε στάδια
Αυτά είναι :
Στάδιο 1ο Προφωνημική ορθογραφία
Τα παιδιά , αντιλαμβάνονται ότι τα γράμματα μεταφέρουν ένα μήνυμα
.Γράφουν κάνοντας ζωγραφιές ή γράμματα και αριθμούς χωρίς νόημα.
Στάδιο 2ο Πρώιμη φωνημική ορθογραφία
Τα παιδιά αρχίζουν να αντιλαμβάνονται ότι τα γράμματα, αντιπροσωπεύουν συγκεκριμένους ήχους σε λέξεις.
Στάδιο 3ο Ονομασία γραμμάτων
Τα παιδιά αναπτύσσουν ένα σταθερό οπτικό λεξιλόγιο, αναγνωρίζουν ότι η
λέξη είναι ένα σύνολο.
Στάδιο 4ο Μεταβατική ορθογραφία
Τα παιδιά χειρίζονται καλά τα περισσότερα γράμματα και καταλαβαίνουν
κάποιους ορθογραφικούς κανόνες. Αρχίζει η εμφάνιση μεταγνωστικών δεξιοτήτων στην ορθογραφία.
Στάδιο 5ο Παραγωγική ορθογραφία
Είναι το στάδιο κατά το οποίο τα παιδιά χειρίζονται καλά τους ορθογραφικούς
κανόνες και αρχίζουν να χειρίζονται πιο δύσκολους γραμματικούς κανόνες και να μαθαίνουν ιστορική ορθογραφία.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου