Τρίτη 31 Δεκεμβρίου 2013

Οι κινήσεις της ΟΛΜΕ για τη διαθεσιμότητα των εκπαιδευτικών

Να απευθύνει κάλεσμα για συμμετοχή των εκπαιδευτικών στις κινητοποιήσεις των μαθητών των ΕΠΑΛ, και να εξεταστεί η δυνατότητα  δικαστικής προσφυγής για τις αποφάσεις μοριοδότησης και προκήρυξης των καθηγητών σε διαθεσιμότητα, αποφάσισε το ΔΣ της ΟΛΜΕ, ενώ:
Α. Tην Παρασκευή 3 Ιανουαρίου , στις 4:30 το απόγευμα  θα συναντηθεί   με τον υπουργό Διοικητικής Μεταρρύθμισης Κ. Μητσοτάκη 
Β.Ανάλογη συνάντηση   ζήτησε η ΟΛΜΕ  και από τον υπουργό Παιδείας για την Πέμπτη 2/1/14.  
Γ. Επίσης το ΔΣ της ΟΛΜΕ θα συνεδριάσει στις 8/1/14 για να καθορίσει νέο κύκλο Γενικών Συνελεύσεων προκειμένου να αποφασιστεί το πρόγραμμα δράσης του κλάδου μας για το επόμενο διάστημα.
Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΟΛΜΕ

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ συνεδρίασε σήμερα εκτάκτως για να συζητηθούν οι εξελίξεις στο ζήτημα της διαθεσιμότητας μετά και την τελευταία προκήρυξη για τις μετατάξεις ορισμένου αριθμού εκπαιδευτικών. Στη συνεδρίαση παραβρέθηκαν και συνάδελφοι από το συντονιστικό των εκπαιδευτικών σε διαθεσιμότητα.
Αποφασίστηκαν τα παρακάτω:
1.    Έκδοση ανακοίνωσης
2.    Παράσταση διαμαρτυρίας στα Υπουργεία Παιδείας και Διοικητικής Μεταρρύθμισης με αίτημα για συνάντηση με τους Υπουργούς.
3.    Στήριξη της κινητοποίησης για τη διαθεσιμότητα στη Λάρισα το Σάββατο 11-1-14.
4.    Κάλεσμα για συμμετοχή των εκπαιδευτικών στις κινητοποιήσεις των μαθητών των ΕΠΑΛ.
5.    Να εξεταστεί η δυνατότητα  δικαστικής προσφυγής για τις αποφάσεις μοριοδότησης και προκήρυξης.
Μετά τη συνεδρίαση έγινε παράσταση διαμαρτυρίας στο Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης όπου τελικά κλείστηκε συνάντηση με τον Υπουργό την ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 3/1/14 στις 4.30 μ.μ. Την ίδια ώρα καλούμε σε συγκέντρωση όλους τους εκπαιδευτικούς έξω από το Υπουργείο.
Ανάλογη συνάντηση έχουμε ζητήσει και από τον Υπουργό Παιδείας για την Πέμπτη 2/1/14. Θα σας ενημερώσουμε για την ακριβή ώρα.
Επίσης το ΔΣ της ΟΛΜΕ θα συνεδριάσει στις 8/1/14 για να καθορίσει νέο κύκλο Γενικών Συνελεύσεων προκειμένου να αποφασιστεί το πρόγραμμα δράσης του κλάδου μας για το επόμενο διάστημα.
ΟΛΜΕ: ΝΑ ΤΟΠΟΘΕΤΗΘΟΥΝ ΣΕ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΘΕΣΕΙΣ
ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΟΛΟΙ ΟΙ ΕΚΠΙΑΔΕΥΤΙΚΟΙ
ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΤΕΘΕΙ ΣΕ ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΤΗΤΑ

Αρκετά ζητήματα προκύπτουν μετά και την τελευταία προκήρυξη για τις μετατάξεις ορισμένου αριθμού εκπαιδευτικών που βρίσκονται σε διαθεσιμότητα σε νέες θέσεις. Όπως είναι γνωστό το αίτημα της ομοσπονδίας μας να καταργηθεί ο ν. 4172/13  (αρ.82) και να επιστρέψουν όλοι οι εκπαιδευτικοί στα σχολεία τους και παράλληλα να επαναλειτουργήσουν όλες οι ειδικότητες και οι τομείς στα ΕΠΑΛ και τις ΕΠΑΣ είναι αδιαπραγμάτευτο. Σε κάθε περίπτωση απαιτούμε την άμεση εργασιακή αποκατάσταση των εκπαιδευτικών της ΤΕΕ σε εκπαιδευτική θέση μέσα στις υπηρεσίες του Υπουργείου Παιδείας.
Τα Υπουργεία Παιδείας και Διοικητικής Μεταρρύθμισης με τις μέχρι σήμερα ανακοινώσεις τους ουσιαστικά οδηγούν σε απόλυση τουλάχιστον 474 εκπαιδευτικοί, αφού οι θέσεις που ανακοίνωσαν ή ήδη προκήρυξαν είναι 1400 (οι 150 από αυτές είναι εκτός Υπουργείου Παιδείας), ενώ οι εκπαιδευτικοί σε διαθεσιμότητα, σύμφωνα με τα στοιχεία που δίνουν τα Υπουργεία είναι 1874. Οι θέσεις που προβλέπονται από τις ανακοινώσεις αυτές όχι μόνο δεν καλύπτουν  ΟΛΟΥΣ τους εκπαιδευτικούς που βρίσκονται σε  διαθεσιμότητα αλλά και επιβάλλουν αλλαγή επαγγέλματος (π.χ. σε διοικητικούς) ακόμα και υπουργείου και κλάδου(βρεφονηπιοκόμοι ΤΕ στους Δήμους από ΠΕ στην εκπαίδευση)! Υπάρχουν ακόμα ειδικότητες οι οποίες δεν αναφέρονται καθόλου στις προκηρύξεις, γεγονός που σημαίνει πως και αυτοί οι συνάδελφοι οδηγούνται κατευθείαν σε απόλυση.
Επίσης στις 233 θέσεις εκπαιδευτικών που κατέχουν και δεύτερο πτυχίο δεν περιλαμβάνονται εκπαιδευτικοί με πτυχίο π.χ. φυσικού, μαθηματικού, χημικού, θεολόγου, φυσικής αγωγής, οικονομολόγου, οικ.-διοίκησης αλλά και άλλων ειδικοτήτων, παρά το γεγονός ότι υπάρχουν εκπαιδευτικοί σε διαθεσιμότητα οι οποίοι κατέχουν τέτοια πτυχία. Ζητάμε για μια ακόμα φορά να προκηρυχθούν θέσεις για όλες τις ειδικότητες.
Καταγγέλλουμε την τακτική της κυβέρνησης που έχει θέσει σε πλήρη ομηρεία, αβεβαιότητα και ανασφάλεια χιλιάδες εκπαιδευτικούς.
Την ίδια στιγμή επίσης, χιλιάδες μαθητές στα ΕΠΑΛ και τις ΕΠΑΣ της χώρας δεν κάνουν μαθήματα ειδικότητας (στους τομείς υγείας – πρόνοιας, εφαρμοσμένων τεχνών και αισθητικής – κομμωτικής) και είναι μαθητές Γ΄ Λυκείου οι οποίοι θα δώσουν πανελλήνιες εξετάσεις και θα πάρουν πτυχίο σε κάποια ειδικότητα.
Απαιτούμε:
-Να επιστρέψουν όλοι οι εκπαιδευτικοί που είναι σε διαθεσιμότητα σε μόνιμες οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών στο Υπουργείο Παιδείας.
-Καμία απόλυση εκπαιδευτικού.
- Να δοθούν τόσες θέσεις όσες είναι οι εκπαιδευτικοί σε διαθεσιμότητα.
-Να επαναλειτουργήσουν όλοι οι τομείς που καταργήθηκαν.
- Κανείς μαθητής, κανείς εκπαιδευτικός δεν περισσεύει.
Τέλος όσον αφορά τη διαδικασία τοποθέτησης των εκπαιδευτικών σε νέες θέσεις, η οποία θα γίνει με την απόφαση μοριοδότησης του Υπουργείου διοικητικής Μεταρρύθμισης έχουμε να επισημάνουμε τα παρακάτω:
Καταρχήν είμαστε απόλυτα αντίθετοι με τη μοριοδότηση γιατί πρακτικά αυτό σημαίνει την αποδοχή ότι οι θέσεις είναι λιγότερες από τους εκπαιδευτικούς που βρίσκονται σε διαθεσιμότητα και άρα θα υπάρχουν απολύσεις.
Σε κάθε περίπτωση όμως και επειδή η διαδικασία αυτή ήδη προχωρά, θεωρούμε απαράδεκτο να υπάρχει διάκριση των εκπαιδευτικών ανάλογα με τον τρόπο διορισμού μεταξύ επετηρίδας και διαγωνισμού του ΑΣΕΠ.
Οι εκπαιδευτικοί διοριζόμαστε με απολύτως αντικειμενικό τρόπο, χωρίς ρουσφετολογικές διαδικασίες. Μέχρι το 2001 για τις ειδικότητες αυτές ο τρόπος διορισμού ήταν η επετηρίδα. Μετά δημιουργήθηκαν δύο παράλληλοι δρόμοι, ο διαγωνισμός του ΑΣΕΠ και η μετεξέλιξη της επετηρίδας. Υπάρχουν μάλιστα περιπτώσεις εκπαιδευτικών που βρίσκονταν και στους δύο πίνακες διοριστέων. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα σε κάποιες περιπτώσεις, εκπαιδευτικοί επιτυχόντες του ΑΣΕΠ να διοριστούν τελικά με τους πίνακες της μετεξελιγμένης επετηρίδας γιατί αυτός ο διορισμός προηγούνταν χρονικά.
Ζητάμε λοιπόν να μην υπάρχει καμιά διάκριση ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς σε σχέση με τον τρόπο διορισμού τους (ΑΣΕΠ - επετηρίδα).
Επίσης στην προκήρυξη για τις 925 θέσεις εκπαιδευτικών σε ΣΕΚ και ΙΕΚ ζητείται ως υποχρεωτικό προσόν το πτυχίο της ΑΣΠΑΙΤΕ, ακόμα και στις περιπτώσεις εκπαιδευτικών για τους οποίους δεν απαιτούνταν όταν διορίστηκαν. Ζητάμε να ισχύουν και εδώ οι όροι και τα προσόντα που ίσχυαν όταν έγιναν οι διορισμοί τους.
Για εμάς, αλλά και για τις πραγματικές ανάγκες της εκπαίδευσης, κανείς και καμιά εκπαιδευτικός δεν περισσεύει.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου