Στα σούπερ μάρκετ οι καταναλωτές κοιτούν πρώτα τις τιμές, προτιμούν τα ελληνικά προϊόντα και βάζουν στο καλάθι μόνο τα άκρως απαραίτητα...
• Όλο και πιο μικρό καλάθι κρατούν οι καταναλωτές όταν πηγαίνουν για τα ψώνια τους στα σούπερ μάρκετ! Κι αυτό γιατί με την συνεχή συρρίκνωση που υφίσταται το εισόδημα μισθωτών και συνταξιούχων, αναγκάζονται όλοι τους να περιορίζουν τις αγορές τους στα απολύτως απαραίτητα, προκειμένου να τα βγάλουν πέρα οικονομικά.
Τα παραπάνω ισχύουν φυσικά και για τους Ηπειρώτες, το προφίλ των οποίων ως καταναλωτών έχει αλλάξει σημαντικά το τελευταίο διάστημα, όπως συμβαίνει και γενικότερα στη χώρα μας. Τι κάνουν λοιπόν οι περισσότεροι πολίτες για να μην… παρεκτραπούν και ξοδέψουν παραπάνω χρήματα απ’ όσα αντέχει η τσέπη τους;
Πριν βγουν για ψώνια φτιάχνουν μια λίστα με τα προϊόντα που χρειάζονται και φτάνοντας στο σούπερ μάρκετ, φροντίζουν να την τηρήσουν με… ευλάβεια!
Όσο για την προέλευση ενός είδους, παρά το γεγονός ότι οι συμπατριώτες μας προτιμούν ελληνικά προϊόντα, αυτό που μετράει πλέον για τους περισσότερους καταναλωτές και καθορίζει την τελική απόφασή τους είναι το κριτήριο της τιμής.
Αποκαλυπτική έρευνα
Τις δραστικές αυτές αλλαγές στην συμπεριφορά των καταναλωτών καταγράφει έρευνα του Εργαστηρίου Μάρκετινγκ του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΟΠΑ), που δημοσίευσε η «Καθημερινή της Κυριακής».
Σύμφωνα με αυτήν, η μέση δαπάνη ανά επίσκεψη στο σούπερ μάρκετ έχει μειωθεί σε σχέση με πέρυσι κατά 11,2% και κυμαίνεται στα 59,5 ευρώ, έναντι 67 ευρώ που ήταν το 2011. Πόσο όμως ξοδεύει ένας καταναλωτής στο σούπερ μάρκετ; Το 60% των ερωτηθέντων απάντησε πως δίνει έως 50 ευρώ κάθε φορά, το 42% δαπανά από 51 ως 100 ευρώ και μόλις ένα 8% διαθέτει 100 ευρώ για τρόφιμα και άλλα βασικά είδη.
Μόνο με λίστα
Η σημαντική αυτή μείωση της δαπάνης ανά επίσκεψη στο σούπερ μάρκετ οφείλεται στο γεγονός ότι πλέον οι εννιά στους δέκα καταναλωτές αποφασίζουν ποια είδη θα αγοράσουν πριν πάνε στο κατάστημα, μέσω λίστας στην οποία υπάρχει περιορισμός, αν όχι κατάργηση των παρορμητικών αγορών και αυστηρός προγραμματισμός των αγοραστικών αποφάσεων.
Ψάχνουν καλές τιμές
Η προσπάθεια ανεύρεσης της καλύτερης τιμής σε ένα είδος έχει ως αποτέλεσμα οι καταναλωτές να είναι πια λιγότερο πιστοί σε μια μάρκα και σε μία αλυσίδα σε σχέση με το παρελθόν. Έτσι περισσότεροι σε σχέση με το παρελθόν είναι εκείνοι που δηλώνουν πως αντί του ενός σήμερα ψωνίζουν ακόμα και σε τρία διαφορετικά σούπερ μάρκετ!
Είναι απλό γιατί το συμβαίνει αυτό. Όλοι μας πια συγκρίνουμε τιμές σε προϊόντα και καταστήματα και αναζητούμε προσφορές ώστε να μην αδειάζει το πορτοφόλι μας. Φυσικά, φθηνότερα προϊόντα και μεγαλύτερες προσφορές βρίσκει κανείς σε μεγάλα σούπερ μάρκετ και σε συγκεκριμένα είδη, τις οποίες σε καθημερινή σχεδόν βάση διαφημίζουν με φυλλάδια που ρίχνουν στις εισόδους πολυκατοικιών και σπιτιών. Στις μειώσεις τιμών εξάλλου και την αύξηση των προσφορών, βασικό ρόλο έπαιξαν τελευταία και τα διάφορα κινήματα (πατάτας, λαδιού κ.λ.π.) που ανάγκασαν αρκετούς εμπόρους να… βάλουν νερό στο κρασί τους.
Χάνουν τα μίνι μάρκετ
Πάντως, η εκτενής έρευνα αγοράς που κάνουν πλέον οι καταναλωτές πριν αγοράσουν βασικά είδη για το σπίτι τους, φαίνεται πως πλήττει σοβαρά τόσο τα μίνι μάρκετ και τα μπακάλικα που λειτουργούν στις γειτονιές, όσο και τα περίπτερα ακόμα! Αυτά δεν έχουν τη δυνατότητα να κάνουν εντυπωσιακές προσφορές, με αποτέλεσμα οι πολίτες να τα επισκέπτονται σε πιο αραιά βάση και κυρίως όταν δεν έχουν άλλη επιλογή. Έτσι, αρκετά μικρά καταστήματα οδηγούνται πλέον σε «λουκέτο», φαινόμενο που παρατηρείται τελευταία και στην πόλη μας. Και φαίνεται πως αυτό θα έχει συνέχεια, αφού τα πράγματα «σφίγγουν» όσο περνάει ο καιρός!
Τα παραπάνω ισχύουν φυσικά και για τους Ηπειρώτες, το προφίλ των οποίων ως καταναλωτών έχει αλλάξει σημαντικά το τελευταίο διάστημα, όπως συμβαίνει και γενικότερα στη χώρα μας. Τι κάνουν λοιπόν οι περισσότεροι πολίτες για να μην… παρεκτραπούν και ξοδέψουν παραπάνω χρήματα απ’ όσα αντέχει η τσέπη τους;
Πριν βγουν για ψώνια φτιάχνουν μια λίστα με τα προϊόντα που χρειάζονται και φτάνοντας στο σούπερ μάρκετ, φροντίζουν να την τηρήσουν με… ευλάβεια!
Όσο για την προέλευση ενός είδους, παρά το γεγονός ότι οι συμπατριώτες μας προτιμούν ελληνικά προϊόντα, αυτό που μετράει πλέον για τους περισσότερους καταναλωτές και καθορίζει την τελική απόφασή τους είναι το κριτήριο της τιμής.
Αποκαλυπτική έρευνα
Τις δραστικές αυτές αλλαγές στην συμπεριφορά των καταναλωτών καταγράφει έρευνα του Εργαστηρίου Μάρκετινγκ του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΟΠΑ), που δημοσίευσε η «Καθημερινή της Κυριακής».
Σύμφωνα με αυτήν, η μέση δαπάνη ανά επίσκεψη στο σούπερ μάρκετ έχει μειωθεί σε σχέση με πέρυσι κατά 11,2% και κυμαίνεται στα 59,5 ευρώ, έναντι 67 ευρώ που ήταν το 2011. Πόσο όμως ξοδεύει ένας καταναλωτής στο σούπερ μάρκετ; Το 60% των ερωτηθέντων απάντησε πως δίνει έως 50 ευρώ κάθε φορά, το 42% δαπανά από 51 ως 100 ευρώ και μόλις ένα 8% διαθέτει 100 ευρώ για τρόφιμα και άλλα βασικά είδη.
Μόνο με λίστα
Η σημαντική αυτή μείωση της δαπάνης ανά επίσκεψη στο σούπερ μάρκετ οφείλεται στο γεγονός ότι πλέον οι εννιά στους δέκα καταναλωτές αποφασίζουν ποια είδη θα αγοράσουν πριν πάνε στο κατάστημα, μέσω λίστας στην οποία υπάρχει περιορισμός, αν όχι κατάργηση των παρορμητικών αγορών και αυστηρός προγραμματισμός των αγοραστικών αποφάσεων.
Ψάχνουν καλές τιμές
Η προσπάθεια ανεύρεσης της καλύτερης τιμής σε ένα είδος έχει ως αποτέλεσμα οι καταναλωτές να είναι πια λιγότερο πιστοί σε μια μάρκα και σε μία αλυσίδα σε σχέση με το παρελθόν. Έτσι περισσότεροι σε σχέση με το παρελθόν είναι εκείνοι που δηλώνουν πως αντί του ενός σήμερα ψωνίζουν ακόμα και σε τρία διαφορετικά σούπερ μάρκετ!
Είναι απλό γιατί το συμβαίνει αυτό. Όλοι μας πια συγκρίνουμε τιμές σε προϊόντα και καταστήματα και αναζητούμε προσφορές ώστε να μην αδειάζει το πορτοφόλι μας. Φυσικά, φθηνότερα προϊόντα και μεγαλύτερες προσφορές βρίσκει κανείς σε μεγάλα σούπερ μάρκετ και σε συγκεκριμένα είδη, τις οποίες σε καθημερινή σχεδόν βάση διαφημίζουν με φυλλάδια που ρίχνουν στις εισόδους πολυκατοικιών και σπιτιών. Στις μειώσεις τιμών εξάλλου και την αύξηση των προσφορών, βασικό ρόλο έπαιξαν τελευταία και τα διάφορα κινήματα (πατάτας, λαδιού κ.λ.π.) που ανάγκασαν αρκετούς εμπόρους να… βάλουν νερό στο κρασί τους.
Χάνουν τα μίνι μάρκετ
Πάντως, η εκτενής έρευνα αγοράς που κάνουν πλέον οι καταναλωτές πριν αγοράσουν βασικά είδη για το σπίτι τους, φαίνεται πως πλήττει σοβαρά τόσο τα μίνι μάρκετ και τα μπακάλικα που λειτουργούν στις γειτονιές, όσο και τα περίπτερα ακόμα! Αυτά δεν έχουν τη δυνατότητα να κάνουν εντυπωσιακές προσφορές, με αποτέλεσμα οι πολίτες να τα επισκέπτονται σε πιο αραιά βάση και κυρίως όταν δεν έχουν άλλη επιλογή. Έτσι, αρκετά μικρά καταστήματα οδηγούνται πλέον σε «λουκέτο», φαινόμενο που παρατηρείται τελευταία και στην πόλη μας. Και φαίνεται πως αυτό θα έχει συνέχεια, αφού τα πράγματα «σφίγγουν» όσο περνάει ο καιρός!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου