Την
Τετάρτη, 13 Ιουλίου 2016, πραγματοποιήθηκε συνάντηση του ΔΣ του ΠΑΣΑΔ
με τον υπουργό παιδείας κ. Φίλη. Στη μακρά και ανοιχτή συζήτηση που
ακολούθησε, αναλύθηκαν όλα τα θέματα που αφορούν το σύνολο των
αναπληρωτών της Α/βαθμιας.
Προσφυγικό:
Στις προσφυγικές δομές και στα τμήματα υποδοχής διαφαίνεται σημαντική
αύξηση του αριθμού των εκπαιδευτικών που θ απασχοληθούν, απ’ ότι είχε
αρχικά σχεδιαστεί. Στα σχέδια του Υπουργείου περιλαμβάνεται η απασχόληση
στην εκπαίδευση των προσφύγων και κατά τις απογευματινές ώρες. Ο
Υπουργός τόνισε ότι υπάρχουν αντικειμενικές δυσκολίες στο εγχείρημα που
αφορά εκπαίδευση και ένταξη περίπου 20000 ανηλίκων, όπως η μεταφορά τους
στα σχολεία και η εκπαίδευση των νηπίων μέσα στις δομές. Πάγιο και
πρωταρχικό αίτημα του ΠΑΣΑΔ, το οποίο μεταφέραμε στον υπουργό, είναι η
ομαλή ένταξη των προσφύγων στο εκπαιδευτικό σύστημα ξεκινώντας από τα
τμήματα υποδοχής. Από την πλευρά του ο υπουργός δεσμεύτηκε ότι θα κάνει
ό,τι είναι δυνατόν για να γίνει αυτό.
Ζητήσαμε και πήραμε τη δέσμευση, πως οι προσλήψεις για τα παραπάνω θα γίνονται από τους πίνακες αναπληρωτών και με εγκύκλιο που θα βγει τις επόμενες μέρες θα λυθεί το θέμα της πρόσληψης στα 12 hot spots.
Ζητήσαμε και πήραμε τη δέσμευση, πως οι προσλήψεις για τα παραπάνω θα γίνονται από τους πίνακες αναπληρωτών και με εγκύκλιο που θα βγει τις επόμενες μέρες θα λυθεί το θέμα της πρόσληψης στα 12 hot spots.
Ζητήσαμε
επίσης να περάσουν στο Υπουργείο Παιδείας οι προσλήψεις των
εκπαιδευτικών που θα γίνουν μέσω Υπουργείου Εργασίας στις δομές,
προκειμένου οι συνάδελφοι να μπορούν να αναγνωρίσουν την προϋπηρεσία
τους και να έχουν τον μισθό του αναπληρωτή. Η απάντηση που πήραμε είναι
πως δεν μπορεί το Υπουργείο να παρέμβει.
Προσλήψεις αναπληρωτών, πίνακες και μόνιμοι διορισμοί: Ο υπουργός επανέλαβε τη δέσμευσή του για 20.000 μόνιμους διορισμούς σε βάθος τριετίας, έτσι ώστε στο τέλος της οι αναπληρωτές να είναι ένα μικρό ποσοστό του σημερινού τους αριθμού και δήλωσε αντίθετος με τη διεξαγωγή γραπτού διαγωνισμού ΑΣΕΠ. Στόχος του υπουργείου, είναι ένα μεταβατικό σύστημα διορισμών, για μια διετία ή τριετία, όπου θα αναγνωρίζει αφενός μεν την προϋπηρεσία, αφετέρου θα δίνει και την ευκαιρία σε νέους πτυχιούχους. Το πώς θα επιτευχθεί αυτό είναι προς διερεύνηση.
Οι πίνακες αναπληρωτών και μόνιμων διορισμών από του χρόνου, σύμφωνα με την εικόνα που έχουμε, θα είναι ενιαίοι και θα συντάσσονται με βάση τα μόρια που θα δίνουν η προϋπηρεσία, και τα ακαδημαϊκά προσόντα. Πιθανόν δε, η μοριοδότηση της προϋπηρεσίας να είναι κλιμακωτή και κατά κλάδο. Κοινωνικά κριτήρια δε θα λαμβάνονται υπ όψιν.
Προσλήψεις αναπληρωτών, πίνακες και μόνιμοι διορισμοί: Ο υπουργός επανέλαβε τη δέσμευσή του για 20.000 μόνιμους διορισμούς σε βάθος τριετίας, έτσι ώστε στο τέλος της οι αναπληρωτές να είναι ένα μικρό ποσοστό του σημερινού τους αριθμού και δήλωσε αντίθετος με τη διεξαγωγή γραπτού διαγωνισμού ΑΣΕΠ. Στόχος του υπουργείου, είναι ένα μεταβατικό σύστημα διορισμών, για μια διετία ή τριετία, όπου θα αναγνωρίζει αφενός μεν την προϋπηρεσία, αφετέρου θα δίνει και την ευκαιρία σε νέους πτυχιούχους. Το πώς θα επιτευχθεί αυτό είναι προς διερεύνηση.
Οι πίνακες αναπληρωτών και μόνιμων διορισμών από του χρόνου, σύμφωνα με την εικόνα που έχουμε, θα είναι ενιαίοι και θα συντάσσονται με βάση τα μόρια που θα δίνουν η προϋπηρεσία, και τα ακαδημαϊκά προσόντα. Πιθανόν δε, η μοριοδότηση της προϋπηρεσίας να είναι κλιμακωτή και κατά κλάδο. Κοινωνικά κριτήρια δε θα λαμβάνονται υπ όψιν.
Πλεονάζουσες
ώρες: Κατά τη δήλωση του Υπουργού, δεν πρόκειται ν αλλάξει το μοντέλο
από "δάσκαλος και τμήμα" σε "δάσκαλος και ώρες" και η κάλυψη ωρών σε
διπλανό σχολείο, θα γίνεται σε σπάνιες περιπτώσεις, αφού οι ώρες που
πλεονάζουν θα καλύπτονται στο ολοήμερο και σε ενισχυτική διδασκαλία.
Αυτό
σημαίνει όμως πως ο δάσκαλος, στις περισσότερες περιπτώσεις, θα κάνει
και μαθήματα ειδικοτήτων με επακόλουθο την μη πρόσληψη αναπληρωτών και
τη μετακίνηση των υπαρχόντων εκπαιδευτικών. Και τα δύο μας βρίσκουν
αντίθετους.
Ειδική
Αγωγή: Τα κονδύλια που θα διατεθούν θα είναι όσα και την περασμένη
χρόνια περίπου, με αλλαγή στην εσωτερική τους κατανομή. Προβλέπεται
αύξηση στα τμήματα ένταξης και ανάλογη μείωση στην παράλληλη στήριξη,
καθώς θεωρείται πως κάποιες περιπτώσεις παράλληλης θα υποστηριχθούν από
τα τμήματα ένταξης.
Θέλουμε
για ακόμη μια φορά να τονίσουμε πως μεταφέροντας τις δηλώσεις του
Υπουργού δε σημαίνει πως συμφωνούμε με αυτές ή, ακόμα περισσότερο, πως
τις αποδεχόμαστε σαν μέρος της εκπαιδευτικής πραγματικότητας που εμείς
ζούμε, οραματιζόμαστε και θέλουμε. Αυτά για να μη γίνονται, σκόπιμες ή
μη, παρανοήσεις.
Εκκρεμεί ακόμη, όχι με δική μας ευθύνη, η συνάντηση με το ΔΣ της ΔΟΕ όπου μεταξύ άλλων έχει ζητηθεί, όπως έχουμε κάνει ήδη γνωστό στο mail που βρίσκεται στις ανακοινώσεις μας, η εκμίσθωση λεωφορείων προκειμένου να είμαστε έτοιμοι να προχωρήσουμε σε κινητοποίηση μέσα στο καλοκαίρι, εφόσον κριθεί αυτό αναγκαίο από τις εξελίξεις.
Ενημερώνουμε τους συναδέλφους πως βρισκόμαστε σε συνεχή επαφή τόσο με υπηρεσιακούς όσο και με πολιτικούς παράγοντες του Υπουργείου προκειμένου να έχουμε άμεση ενημέρωση και γνώση των ζητημάτων που αφορούν τους αναπληρωτές της Α/βάθμιας. Για ό,τι έγκυρα και έγκαιρα μαθαίνουμε θα υπάρχει άμεση ενημέρωση.
Το ΔΣ
Εκκρεμεί ακόμη, όχι με δική μας ευθύνη, η συνάντηση με το ΔΣ της ΔΟΕ όπου μεταξύ άλλων έχει ζητηθεί, όπως έχουμε κάνει ήδη γνωστό στο mail που βρίσκεται στις ανακοινώσεις μας, η εκμίσθωση λεωφορείων προκειμένου να είμαστε έτοιμοι να προχωρήσουμε σε κινητοποίηση μέσα στο καλοκαίρι, εφόσον κριθεί αυτό αναγκαίο από τις εξελίξεις.
Ενημερώνουμε τους συναδέλφους πως βρισκόμαστε σε συνεχή επαφή τόσο με υπηρεσιακούς όσο και με πολιτικούς παράγοντες του Υπουργείου προκειμένου να έχουμε άμεση ενημέρωση και γνώση των ζητημάτων που αφορούν τους αναπληρωτές της Α/βάθμιας. Για ό,τι έγκυρα και έγκαιρα μαθαίνουμε θα υπάρχει άμεση ενημέρωση.
Το ΔΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου