Τρίτη 1 Δεκεμβρίου 2015

ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΔΙΑΛΟΓΟΥ:: Δεν χρειάζεται να γίνουν Πανελλαδικές για όλες τις σχολές των Πανεπιστημίων και ΤΕΙ

Ο πρόεδρος της Επιτροπής Εθνικού Διαλόγου για την Παιδεία Καθηγητής Αντώνης Λιάκος, μιλώντας στο Κόκκινο, στην  Τζούλυ Τσίγκα  και την Αλεξάνδρα  Χριστακάκη, έδωσε το στίγμα της μεγάλης μεταρρύθμισης που έρχεται, δηλώνοντας τα εξής:
-Δεν χρειάζονται σε όλα τα τμήματα των ΑΕΙ εξετάσεις για να εισαχθούν οι υποψήφιοι σε αυτά.
-Σήμερα όσοι θέλουν να πάνε σε ΑΕΙ πηγαίνουν, γι  αυτό άλλωστε η βάση εισαγωγής είναι κάτω του 10.
-Χρειάζονται λίγες σχολές εξετάσεις .
-Σ αυτές τις λίγς σχολές θα υπάρξει μια λίστα προτεραιότητας με κριτήρια, τα οποία θα διαμορφωθούν και με τη συμμετοχή των ΑΕΙ.
-Ολα αυτά τα κριτήρια δεν θα είναι κριτήρια που θα οδηγούν τα παιδιά στα Φροντιστήρια.
-Δεν θα έχουν να κάνουν με την προηγούμενη γνώση .
-Δεν είναι απαραίτητο αυτός που θα πάει να σπουδάσει Ιατρική , να έχει τελειώσει μιας πρακτικής Κατεύθυνσης Γυμνάσιο και Λύκειο, ούτε αυτός που θα πάιε Φιλοσοφική ή στο Ιστορικό τμήμα να έχει τελειώσει Κλασικό τμήμα Σπουδών .
-Το Λύκειο πρέπει να είναι ένα σχολείο που θα έχει τρεις βασικές και μεγάλες σφαίρες:
1. Την ανθρωπιστική παιδεία, τη φιλοσοφία και την πολιτική
2. Τη μελέτη της επιστήμης, του περιβάλλοντος και του σώματος
3. Τη τέχνη και τον πολιτισμό

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
-Θα υπάρξουν ιδέες ως προς τη συνολική αξιολόγηση της εκπαιδευτικής μονάδας.
-Η αξιολόγηση είναι αναγκαία, που περιλαμβάνει και στοιχεία αυτοαξιολόγησης, αλλά και στοιχεία εξωτερικής αξιολόγησης, προκειμένου ο εκπαιδευτικός να βελτιώσει τη δουλειά του.
-Μέχρι τώρα υπήρχε  ο φόβος της απόλυσης. Δεν θα υπάρξει το τιμωρητικό πνεύμα.
-Θα πρέπει το πλαίσιο να αυστηροποιηθεί ως προς τους κοπανατζήδες εκπαιδευτικούς,  τους αδιάφορους.
-Ξεκινάμε να δημιουργήσουμε την κοινότητα και το πνεύμα συνεργασίας.
-Οχι εκ των προτέρων , θεωρώντας ως  διεφθαρμένους τους καθηγητές και ότι πρέπει να τους τιμωρήσουμε.
-Σε οποιοδήποτε τομέα μπορείς να κάνειος ένα πλαίσιο νομικό και ο τομέας αυτός να δουλέψει.
-Στον εκπαιδευτικό τομέα έχουμε να κάνουμε με έμψυχο ποσωπικό .
-Εάν δεν τους προσελκύσεις, εάν δεν κάνεις τον δάσκαλο και καθηγητή φορέα του πνεύματος της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης θα αποτύχει.
-Να κάνουμε τους ανθρώπους   υποστηρικτές , με ενθουσιασμό, της μεταρρύθμισης
-Δεν πρέπει να φοβόμαστε τη μεταρρύθμιση .
-θα πρέπει να λέμε αυτή είναι μεταρρύθμιση.
-Ο  άλλες μεταρρυθμίσεις είχαν να κάνουν με τη διοίκση, με το μοίρασμα της πίτας , της εξουσίας άις  μέσα στα Πανεπιστήμια, παρά έθιξαν τον πυρήνα των εκπαιδευτικών ζητημάτων
-Να αποκτήσουν οι δάσκαλοι μεγαλύτερη αυτονομία
-Πρέπει να ενοποιηθούν οι 140 ειδκότητες που υπάχουν στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου