Κυριακή 4 Ιανουαρίου 2015

Τα Μεταπτυχιακά και Ειδικά Προγράμματα που εξασφαλίζουν παιδαγωγική και διδακτική επάρκεια

Με αποφάσεις του υπουργείο Παιδείας, ύστερα από εισηγήσεις του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, έχουν εγκριθεί και πιστοποιούν την παιδαγωγική και διδακτική επάρκεια τα παρακάτω Μεταπτυχιακά Προγράμματα Σπουδών, καθώς και τα Ειδικά Προγράμματα τουλάχιστον εξαμηνιαίας διάρκειας (περ. α’ και β’ της παρ 3 του άρθρου 2 του νόμου 3848/10, όπως ισχύουν):

ΕΚΠΑ
Τα Μεταπτυχιακά Προγράμματα του Π.Τ.Δ.Ε. του Ε.Κ.Π.Α. στους Τομείς με τις ακόλουθες κατευθύνσεις ανά τομέα:
Α. Τομέας Επιστημών της Αγωγής:
• «Εφαρμοσμένη Παιδαγωγική» (Διδακτική− Προγράμματα Σπουδών, Εκπαίδευση ενηλίκων, Συνεχιζόμενη εκπαίδευση και δια βίου μάθηση)
• «Συγκριτική Παιδαγωγική» με ειδίκευση σε ζητήματα ποιότητας της εκπαίδευσης
• «Κοινωνιοβιολογία, Νευροεπιστήμες και Εκπαίδευση»
Β. Τομέας Ειδικής Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας:
• «Ειδική Αγωγή, Λογοθεραπεία−Συμβουλευτική»
Γ. Τομέας Ανθρωπιστικών Σπουδών:
• «Διδακτική της Γλώσσας−Λογοτεχνία−Θέατρο και Εκπαίδευση».
• «Ιστορία και διδακτική της ιστορίας−Λαογραφία και πολιτισμός»
• «Κοινωνιολογία της Εργασίας: πολιτικές Αγοράς Εργασίας−Μειονότητες−Παιδική Ηλικία».
Δ. Τομέας Μαθηματικών και Πληροφορικής:
• «Μαθηματικά στην Εκπαίδευση (Ιστορία, Φιλοσοφία και Διδακτική των Μαθηματικών)».
• «Πληροφορική στην Εκπαίδευση».
Ε. Τομέας Φυσικών Επιστημών, Τεχνολογίας και Περιβάλλοντος:
• «Φυσικές Επιστήμες στην Εκπαίδευση».
Στ. Σύμπραξη ΠΤΔΕ−ΤΕΙ Πειραιά:
• «Εκπαιδευτική Τεχνολογία και ανάπτυξη Ανθρώπινων Πόρων».
Πληρούν της προϋποθέσεις κατοχύρωσης παιδαγωγικής επάρκειας για τους κατόχους του αντίστοιχου μεταπτυχιακού τίτλου.
ΕΚΠΑ
Οι απόφοιτοι του Τμήματος Ιστορίας και Αρχαιολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, που έχουν εισαχθεί από το ακαδημαϊκό έτος 2013−2014 και εξής, πιστοποιούν παιδαγωγική και διδακτική επάρκεια με την κατοχή του πτυχίου του ανωτέρω Τμήματος, εφόσον έχουν αξιολογηθεί επιτυχώς στα διδακτικά αντικείμενα μαθήματα, όπως αυτά εμφαίνονται σε πίνακα στο πρακτικό της υπ’ αριθ. 24/03−04−2014 (θέμα 6ο) συνεδρίας της Συγκλήτου του Ε.Κ.Π.Α., καθώς αυτά εμπίπτουν στις ακόλουθες θεματικές περιοχές:
1. Θέματα εκπαίδευσης και αγωγής
2. Θέματα μάθησης και διδασκαλίας
3. Ειδική διδακτική και πρακτική άσκηση (άρθρο 2 παρ. 3 περ. β΄ του Ν. 3848/2010, όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 36 παρ. 22 περ. β΄ του Ν. 4186/2013). ΕΚΠΑ Το Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών «Θεωρία, Πράξη και Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου» του Τμήματος φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, το οποίο εγκρίθηκε με την υπ’ αριθ. Β7/22/17−01−1994 υπουργική απόφαση, όπως αυτή τροποποιήθηκε και ισχύει, απονέμει μεταπτυχιακό τίτλο η κατοχή του οποίου πληροί τις νόμιμες προϋποθέσεις πιστοποίησης παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 2 παρ. 3 περ. δ΄ του Ν. 3848/2010, όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 36 παρ. 22 του Ν. 4186/2013.
ΕΚΠΑ
Οι απόφοιτοι του Τμήματος Φιλολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, που έχουν εισαχθεί από το ακαδημαϊκό έτος 2013−2014 και εξής, πιστοποιούν παιδαγωγική και διδακτική επάρκεια με την κατοχή του πτυχίου του ανωτέρω Τμήματος, εφόσον έχουν αξιολογηθεί επιτυχώς στα διδακτικά αντικείμενα−μαθήματα, όπως αυτά εμφαίνονται   στο πρακτικό της υπ’ αριθ. 24/03−04−2014 (θέμα 5ο) συνεδρίας της Συγκλήτου του Ε.Κ.Π.Α., καθώς αυτά εμπίπτουν στις ακόλουθες θεματικές περιοχές:
1. Θέματα εκπαίδευσης και αγωγής
2. Θέματα μάθησης και διδασκαλίας
3. Ειδική διδακτική και πρακτική άσκηση (άρθρο 2 παρ. 3 περ. β΄ του Ν. 3848/2010, όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 36
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ
Τα Μεταπτυχιακά του Τμήματος Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού του Πανεπιστημίου Αιγαίου στα Προγράμματα:
1. Μοντέλα Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Εκπαιδευτικών Μονάδων
2. Φύλο και νέα εκπαιδευτικά και εργασιακά περιβάλλοντα στην κοινωνία της πληροφορίας
3. Περιβαλλοντική εκπαίδευση 4. Παιδικό Βιβλίο και Παιδαγωγικό Υλικό πληρούν τις προϋποθέσεις κατοχύρωσης παιδαγωγικής επάρκειας για τους κατόχους του αντίστοιχου μεταπτυχιακού τίτλου, μόνον για όσους έχουν επιτυχώς αποφοιτήσει μέχρι σήμερα καθώς και για όσους ενεγράφησαν κατά το ακαδημαϊκό έτος 2013−2014 και θα αποφοιτήσουν επιτυχώς.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΕΙΡΑΙΑ
Το Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών «Διδακτική της Τεχνολογίας και Ψηφιακά Συστήματα» με κατεύθυνση «Ηλεκτρονική Μάθηση» του Τμήματος Ψηφιακών Συστημάτων του Πανεπιστημίου Πειραιώς απονέμει μεταπτυχιακό τίτλο η κατοχή του οποίου πληροί τις νόμιμες προϋποθέσεις εξασφάλισης παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας (άρθρο 2 παρ. 3 περ. Δ΄του ν. 3848/2010 και άρθρο 36 παρ. 22 του ν. 4186/2013).
ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΝΟΙΧΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ
Ο παρεχόμενος από το Ελληνικό Ανοιχτό Πανεπιστήμιο μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών του εγκεκριμένου Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών «Σπουδές στην Εκπαίδευση» εντάσσεται στους μεταπτυχιακούς τίτλους σπουδών στις επιστήμες της αγωγής, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην περίπτωση δ΄ της παρ. 3 του άρθρου 2 του ν. 3848/2010 «Αναβάθμιση του ρόλου του εκπαιδευτικού, καθιέρωση κανόνων αξιολόγησης και αξιοκρατίας στην εκπαίδευση και λοιπές διατάξεις» (Α΄ 71).

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΕΞΑΜΗΝΙΑΙΑΣ ΔΙΑΡΚΕΙΑΣ

Επιπρόσθετα, έχουν εγκριθεί και πιστοποιούν την παιδαγωγική και διδακτική επάρκεια τα παρακάτω Προγράμματα Σπουδών, καθώς και τα Ειδικά Προγράμματα τουλάχιστον εξαμηνιαίας διάρκειας (περ. α’ και β’ της παρ 3 του άρθρου 2 του νόμου 3848/10, όπως ισχύουν):
ΕΚΠΑ
Το Ειδικό Πρόγραμμα Σπουδών Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας το οποίο παρέχεται με τη συνεργασία των Τμημάτων:
α) Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας,
β) Φιλολογίας και
γ) Ιστορίας και Αρχαιολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, καθώς το πρόγραμμα σπουδών του Προγράμματος πληροί τις προϋποθέσεις για την απονομή πιστοποίησης παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 2 παρ. 3 περ. α΄ του Ν. 3848/2010, όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 36 παρ. 22 περ. α΄ του Ν. 4186/2013.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΡΗΤΗΣ
Το Πρόγραμμα Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας Αποφοίτων Πανεπιστημιακών Τμημάτων, του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης της Σχολής Επιστημών Αγωγής του Πανεπιστημίου Κρήτης, καθώς το πρόγραμμα Σπουδών του Προγράμματος πληροί τις προβλεπόμενες από το νόμο προϋποθέσεις (άρθρο 2 παρ. 3 περ. α΄ του Ν. 3848/2010, όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 36 παρ. 22 περ. α΄ του Ν. 4186/2013).
ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Το Ειδικό Πρόγραμμα Σπουδών Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας το οποίο παρέχεται από το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, καθώς το πρόγραμμα σπουδών του Προγράμματος, όπως αυτό καταρτίστηκε κατά τα οριζόμενα στο πρακτικό, , της υπ’ αριθμ. 2855/13−02−2013 (θέμα 2ο) συνεδρίασης της Συγκλήτου του Α.Π.Θ., πληροί τις προϋποθέσεις για την απονομή πιστοποίησης παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 2 παρ. 3 περ. α΄ του ν. 3848/2010, όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 36 παρ. 22 περ. α΄του ν. 4186/2013.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
Το Πρόγραμμα Σπουδών στις Επιστήμες της Αγωγής και της Εκπαίδευσης του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών (Ο.Π.Α.) πληροί όλες τις προβλεπόμενες αναγκαίες επιστημονικές και διοικητικές προδιαγραφές και ως εκ τούτου εξασφαλίζει παιδαγωγική και διδακτική επάρκεια (άρθρο 2 παρ. 3 περ. β του ν. 3848/2010).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου