Σάββατο 22 Νοεμβρίου 2014

Εκκρεμούν 6.000 αιτήσεις για την χορήγηση επάρκειας διδασκαλίας ξένων γλωσσών

Τροπολογία για την μεταφορά της αρμοδιότητας αναγνώρισης των Οργανισμών που χορηγούν πιστοποιητικά γλωσσομάθειας στον ΕΟΠΠΕΠ, θα καταθέσει την Τρίτη, προς ψήφιση, στη Βουλή ο υπουργός Παιδείας Α. Λοβέρδος.

(Πατήστε εδώ για να ανοίξετε την τροπολογία)

Παράλληλα αναμένεται η έκδοση υπουργικής απόφασης η οποία θα καθορίζει τα κριτήρια και τους όρους χορήγησης επάρκειας διδασκαλίας. Η χορήγηση επάρκειας έχει «παγώσει» από την περασμένη άνοιξη, με τη ψήφιση του νέου νόμου, με αποτέλεσμα να υπάρχει στο αρμόδιο τμήμα του υπουργείου Παιδείας μία «στοίβα» από αιτήσεις και δικαιολογητικά που φτάνουν τις 6.000.
Η καθυστέρηση αυτή οφείλεται στο γεγονός ότι δεν έχει εκδοθεί η νέα υπουργική απόφαση , όπως ορίζει ο νέος νόμος.
Οι αιτήσεις αυτές θα εξετασθούν και θα ικανοποιηθούν , με βάση τα νέα κριτήρια που θα θέτει η υπό έκδοση υπουργική απόφαση.
Πάντως οι Ενώσεις καθηγητών Γαλλικής και Γερμανικής αποφοίτων Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης, ζητούν να μη δοθεί καμία νέα άδεια διδασκαλίας στην ελληνική επικράτεια σε άτομα που το μόνο τους προσόν είναι η κατοχή ενός πιστοποιητικού άριστης γνώσης οποιασδήποτε ξένης γλώσσας , θέτοντας τα ακόλουθα ερωτήματα:
Α. Σύμφωνα με ποια επιστημονικά κριτήρια «δεκάδες χιλιάδες άνθρωποι» χρήστηκαν καθηγητές με δικαίωμα διδασκαλίας χωρίς να έχουν πατήσει το πόδι τους στα Πανεπιστήμια;
Β. Είναι δυνατόν σε μια ευρωπαϊκή χώρα η οποία σύμφωνα με τις δηλώσεις των πολιτικών της σέβεται τις δεσμεύσεις της να παραδίδεται η εκπαίδευση των επιθυμούντων να διδαχθούν μια ξένη γλώσσα σε «επαρκειούχους» που θα χρήζονται εκπαιδευτικοί με μια απλή αίτηση «μετά χαρτοσήμου»;
Γ. Με ποιο παιδαγωγικό επιχείρημα θα πεισθούν οι μαθητές του ελληνικού σχολείου για την αξία της γνώσης και της πανεπιστημιακής εκπαίδευσης όταν με μία διάταξη νόμου θα εξομοιώσετε όλους αυτούς που κοπίασαν να εισαχθούν στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση και να αποφοιτήσουν από αυτήν με κόστος οικονομικό και ψυχικό με απλούς αποφοίτους λυκείου κατόχους ενός πιστοποιητικού γλωσσομάθειας αμφίβολης ποιότητας;
Δ. Πως θα πεισθούν οι γονείς και κηδεμόνες των μαθητών ή και οι ενήλικες που επιθυμούν να μάθουν μια ξένη γλώσσα, η οποία σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία σε εποχή οικονομικής κρίσης κοστίζει και πληρώνεται πολύ ακριβά, ότι η ρύθμιση αυτή έχει στόχο την αναβάθμιση των παρεχόμενων εκπαιδευτικών υπηρεσιών και δεν αποσκοπεί σε μικροπολιτικά οφέλη ή σε εξυπηρέτηση των οικονομικών συμφερόντων των φροντιστηριούχων και κάποιων σχολαρχών;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου