Θέμα: Σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος για την Αξιολόγηση
Σχετ: πρόσκληση του Υπουργού στο Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε.
Κύριε Υπουργέ,
Σε απάντηση της πρόσκλησης σας προς το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. για συνάντηση –
συζήτηση και κατάθεση των προτάσεων της Ομοσπονδίας μας επί του σχεδίου
Προεδρικού Διατάγματος για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, σας
υπενθυμίζουμε τα εξής:
· Στις συναντήσεις που είχαμε μαζί σας, στις 18 Ιουλίου, στις 10 Σεπτεμβρίου και στις 20 Νοεμβρίου 2013, επανειλημμένα σας γνωστοποιήσαμε τις θέσεις μας για την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου.
· Σας είχαμε τονίσει πως δεν
μπορεί να υπάρξει για το θέμα αυτό οποιαδήποτε συμμετοχή μας σε διάλογο
όσο η αξιολόγηση συνδέεται με τη βαθμολογική και μισθολογική εξέλιξη
και τις απολύσεις των εκπαιδευτικών που προβλέπονται στο
υπάρχον νομικό πλαίσιο (Νόμοι 3848/2010 και 4024/2011). Σας θυμίζουμε
ότι είχατε εκφραστεί θετικά στις ανωτέρω παρατηρήσεις μας όπως και για
τις άλλες θέσεις που σας αναπτύξαμε. Δυστυχώς με θλίψη διαπιστώνουμε ότι
στο προσχέδιο Π.Δ. κανένα από τα στοιχεία που σας καταθέσαμε δεν έχει
ληφθεί υπόψη.
·
Οι αυθαίρετες, αντιπαιδαγωγικές και αντιεπιστημονικές ποσοστώσεις που
προβλέπονται στο Ν.4024/2011 (προάγεται το 90% των εκπαιδευτικών από τον
βαθμό Ε στον Δ, το 80% στον Γ, το 70% στον Β και το 30% στον Α)
δείχνουν ξεκάθαρα πως για οικονομικούς και μόνο λόγους
χρησιμοποιείτε την αξιολόγηση προκειμένου να καθηλωθούν ακόμη
περισσότερο οι μισθοί των εκπαιδευτικών.
·
Αρνούμαστε με τη συμμετοχή μας να νομιμοποιήσουμε ένα διάλογο που
χρησιμοποιείται ως προκάλυμμα ήδη ειλημμένων αναχρονιστικών και
αντιδραστικών αποφάσεων που θα επαναφέρουν την εκπαίδευση σε εποχές
αυταρχισμού και τρομοκρατίας που είναι καταδικασμένες στη συνείδηση της
ελληνικής κοινωνίας και της εκπαιδευτικής κοινότητας.
·
Ο κλάδος των εκπαιδευτικών έχει δώσει μεγάλους αγώνες για την
παιδαγωγική ελευθερία και τη δημοκρατία στο σχολείο και είναι αντίθετος
σε κάθε μορφή αξιολόγησης – χειραγώγησης που κατηγοριοποιεί τα σχολεία
και τιμωρεί τους εκπαιδευτικούς.
Η
προσπάθεια να απαλλαγεί το κράτος από τις διαχρονικές του ευθύνες και
να υποδειχθεί ο εκπαιδευτικός ως μοναδικός υπαίτιος των προβλημάτων της
εκπαίδευσης, είναι άδικη, επικίνδυνη και δε βοηθάει στη δημιουργία
παιδαγωγικού κλίματος στα σχολεία, το οποίο είναι απαραίτητο προκειμένου
να έχουμε εκπαίδευση αντάξια των αναγκών της εποχής που διανύουμε.
Κύριε Υπουργέ,
Όπως αντιλαμβάνεστε, παρά το γεγονός ότι πάντα είμαστε υπέρ του
ουσιαστικού και γόνιμου διαλόγου που πραγματοποιείται με σεβασμό των δυο
πλευρών που συμμετέχουν, δεν υπάρχει πεδίο ειλικρινούς συζήτησης για
ένα νομοθέτημα το οποίο στέλνει τον εκπαιδευτικό στο «απόσπασμα».
Σας
δηλώνουμε, όμως, πως η αποσύνδεση από την πλευρά σας της βαθμολογικής
και μισθολογικής εξέλιξης των εκπαιδευτικών και των αυθαίρετων και
αντιπαιδαγωγικών και αντιεπιστημονικών ποσοστώσεων από την αξιολόγηση,
θα μπορούσε να αποτελέσει προϋπόθεση επικοινωνίας και διαλόγου στα
πλαίσια της αναγνώρισης της αναγκαιότητας της εξασφάλισης ομαλότητας
στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου