Πέμπτη 27 Δεκεμβρίου 2012

«Κουτσομπόληδες» το 50% των ελλήνων χρηστών του facebook

Δεν το λέμε εμείς. Το καταγράφει έρευνα του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών. Όπως προκύπτει λοιπόν από την ετήσια έρευνα του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου- ELTRUN του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, το κουτσομπολιό στο γραφείο ή το σπίτι αποτελεί βασικό συνδεσιακό θέλγητρο για τους χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης –και εδώ μάλλον οφείλει να επανεξεταστεί η συνήθης απενοχοποιητική επιχειρηματολογία πολλών, βάσει της οποίας, «δεν ανεβάζω στο προφίλ, άνοιξα το λογαριασμό μονάχα για να κοιτάω τι κάνουν οι άλλοι».
Σύμφωνα με τα στοιχεία, στο facebook, στο οποίο η διείσδυση στον πληθυσμό των χρηστών ίντερνετ στην Ελλάδα φτάνει πλέον το 77%, ο ένας στους δύο κατόχους λογαριασμού δηλώνει ότι είναι συχνά παθητικός χρήστης του μέσου, αφού η βασική ενέργεια που ακολουθεί, με ποσοστό 50%, είναι το «like», δηλαδή η δήλωση πως του αρέσει κάτι που είπε ή που «ανέβασε» ένας φίλος του. Πάντως, ενώ το 1/3 των χρηστών δηλώνει ότι το «σερφάρισμα» στο facebook είναι χάσιμο χρόνου, εξακολουθεί να επισκέπτεται συχνά το λογαριασμό του.
Σήμερα, υπολογίζεται ότι υπάρχουν 3,9 εκατ. λογαριασμοί facebook στην Ελλάδα. Όμως, το 56% των χρηστών δηλώνει ότι απλώς παρακολουθεί τις εξελίξεις για τους φίλους του, χωρίς να κάνει απολύτως τίποτα. Μόλις το 11% ανανεώνει το προφίλ του συχνά, ενώ μόνο το 8% «ανεβάζει» φωτογραφίες ή βίντεο.
Επίσης, το 46% δηλώνει ότι έχει αμφιβολίες για την αξιοπιστία των ειδήσεων που λαμβάνει στο facebook, ενώ το 40% θεωρεί πως παραβιάζεται η προσωπική του ζωή. Την ίδια στιγμή, ένας στους επτά θεωρεί ότι το facebook τον απομακρύνει από τους πραγματικούς του φίλους. Οι ερευνητές υπολογίζουν ότι ο μέσος χρήστης έχει περίπου 280 εγγεγραμμένους φίλους στο facebook εκ των οποίων στην πραγματική ζωή γνωρίζει μόνο το 60%.
Σε ανοδική τάση βρίσκεται και το twitter, οι Έλληνες χρήστες του οποίου ξεπερνούν πλέον τις 210.000, αριθμός βέβαια συγκριτικά ισχνός, εάν αναλογιστεί κανείς τη διεθνή απήχηση του δικτύου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου