Τετάρτη 28 Αυγούστου 2019

Οδηγίες και Επισημάνσεις σχετικά με την Υποβολή αίτησης Δήλωσης Προσωρινής Τοποθέτησης λειτουργικά Υπεράριθμων εκπαιδευτικών κλάδων ΠΕ70 ΔΑΣΚΑΛΟΙ & ΠΕ60 ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΙ (Γενικής & Ειδικής Αγωγής) του Λιόντου Βασιλείου, αιρετού στο ΠΥΣΠΕ Ιωαννίνων


Οι συνάδελφοι εκπαιδευτικοί κλάδων ΠΕ70 ΔΑΣΚΑΛΟΙ & ΠΕ60 ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΙ (Γενικής & Ειδικής Αγωγής) στη Δήλωση Τοποθέτησης για συμπλήρωση του υποχρεωτικού διδακτικού τους ωραρίου έχουν τις παρακάτω επιλογές:

Α. Επιθυμώ να τοποθετηθώ κατά προτεραιότητα σε σχολική μονάδα της ίδιας ομάδας με τη σχολική μονάδα που κρίθηκα λειτουργικά υπεράριθμος/η, ή σε όμορη αυτής, στην περίπτωση που δεν υπάρχει κενό στην ίδια ομάδα (παρ.2, άρθρο 12 του Π.Δ.100/1997 (Α΄94).
Ας το δούμε απλά με ένα παράδειγμα:
Συνάδελφος ΠΕ70 Δάσκαλος χαρακτηρίζεται λειτουργικά υπεράριθμος στο 4ο ΔΣ Ιωαννίνων.
Το 4ο ΔΣ Ιωαννίνων ανήκει στην ομάδα 3.Από τη στιγμή που ο συνάδελφος θα επιλέξει να τοποθετηθεί κατά προτεραιότητα σε σχολική μονάδα της ίδιας ομάδας με τη σχολική μονάδα που κρίθηκε λειτουργικά υπεράριθμος, (Ομάδα 3 εν προκειμένω στην οποία ανήκει το 4ο ΔΣ Ιωαννίνων) ή σε όμορη αυτής, στην περίπτωση που δεν υπάρχει κενό στην ίδια ομάδα, επιβάλλεται να δηλώσει ΟΛΑ τα σχολεία της Ομάδας 3 που αναφέρονται στην ανακοίνωση της Διεύθυνσης ΠΕ Ιωαννίνων.
Επιβάλλεται λοιπόν να δηλώσει το 21ο ΔΣ Ιωαννίνων, το 24ο ΔΣ Ιωαννίνων, το 27ο ΔΣ Ιωαννίνων, το ΔΣ Πεδινής και το ΔΣ Σταυρακίου. Προφανώς και ΔΕΝ θα πρέπει να αρκεστεί στα σχολεία της ίδιας ομάδας με τη σχολική μονάδα που κρίθηκε λειτουργικά υπεράριθμος, αλλά είναι συνετό να δηλώσει και σχολεία των δύο όμορων Ομάδων με την Ομάδα 3, δηλαδή σχολεία της Ομάδας 1 (1ο ΔΣ Ιωαννίνων, 8ο ΔΣ Ιωαννίνων, 9ο ΔΣ Ιωαννίνων, 10ο ΔΣ Ιωαννίνων, 18ο ΔΣ Ιωαννίνων, 19ο ΔΣ Ιωαννίνων, ΔΣ Αγίας Μαρίνας και 3ο ΔΣ Μαρμάρων) και της Ομάδας 2 (3ο ΔΣ Ιωαννίνων, 1ο ΔΣ Ανατολής και ΔΣ Κουτσελιού).
Ακόμη πιο συνετή είναι η Δήλωση με επιπλέον σχολεία πέραν των παραπάνω, ώστε ο συνάδελφος να τοποθετηθεί σε σχολείο της επιλογής του και όχι σε όσα απομείνουν για το τέλος. Τα όμορα σχολεία δύνανται να δηλωθούν επιλεκτικά ή ανακατεμένα. Επισημαίνω πάντως πως μια "γεμάτη" δήλωση είναι μια εξαιρετικά καλή δήλωση. Σας αναφέρω πως έχουμε 53 λειτουργικά υπεράριθμους συναδέλφους ΠΕ70 Δάσκαλοι για 61 λειτουργικά κενά. Τα δύσκολα κενά εξ αυτών είναι το ΔΣ Βοτονοσίου, το ΔΣ Διστράτου, το ΔΣ Ρωμανού, το ΔΣ Μηλέας (2 κενά), το ΔΣ Πλατανούσας και το ΔΣ Πραμάντων (2 κενά).
Έχουμε επίσης 19 λειτουργικά υπεράριθμες συναδέλφισσες ΠΕ60 Νηπιαγωγοί για 50 λειτουργικά κενά.
Τέλος έχουμε 5 λειτουργικές υπεραριθμίες ΠΕ70 Δάσκαλοι ΣΜΕΑΕ για 24 λειτουργικά κενά.  

Β. Δεν επιθυμώ να τοποθετηθώ κατά προτεραιότητα σε σχολική μονάδα της ίδιας ομάδας με τη σχολική μονάδα που κρίθηκα λειτουργικά υπεράριθμος/η, ή σε όμορη αυτής, στην περίπτωση που δεν υπάρχει κενό στην ίδια ομάδα (παρ.2, άρθρο 12 του Π.Δ.100/1997 (Α΄94).
Στη συγκεκριμένη περίπτωση ο συνάδελφος/συναδέλφισσα δύναται να δηλώσει οποιαδήποτε σχολική μονάδα επιθυμεί από αυτές που ανακοινώθηκαν, ανεξάρτητα από τις Ομάδες σχολείων. Αυτή η επιλογή ευνοεί συνήθως τους έχοντες αρκετά μόρια μετάθεσης και εφόσον στην εκτίμηση των συναδέλφων μας φαίνεται να περισσεύουν καλά κενάγια το τέλος.

Γ. Επιθυμώ, σε περίπτωση που προκύψει κενό στη σχολική μονάδα που κρίθηκα λειτουργικά υπεράριθμος/η, να επιστρέψω σε αυτή.
Το κουτάκι αυτό είναι συνετό να επιλέγεται στην περίπτωση που ο λειτουργικά υπεράριθμος συνάδελφος κρίθηκε λειτουργικά υπεράριθμος στη σχολική του μονάδα (στο 4ο ΔΣ Ιωαννίνων που αναφέραμε ως παράδειγμα), και επιθυμεί αν προκύψει εκ νέου κενό, να επιστρέψει πίσω σε αυτό.

Παρατηρήσεις
·                     Αν κάποιος συνάδελφος/συναδέλφισσα επιλέξει το πρώτο κουτάκι (τοποθέτηση κατά προτεραιότητα σε σχολική μονάδα της ίδιας ομάδας με τη σχολική μονάδα που κρίθηκε λειτουργικά υπεράριθμος/η, ή σε όμορη αυτής, στην περίπτωση που δεν υπάρχει κενό στην ίδια ομάδα) και δεν δηλώσει ΟΛΕΣ τις σχολικές μονάδες της Ομάδας που ανήκει το σχολείο του, χάνει αυτόματα και την προτεραιότητα. Το ίδιο θα συμβεί και στην περίπτωση που θα δηλώσει σχολεία της ίδιας Ομάδας και των όμορων μαζί (ανακατεμένα) ή πρώτα σχολεία των όμορων Ομάδων και έπειτα της ίδιας Ομάδας.
·                     Ενημερωτικά σας αναφέρω πως κατά την τοποθέτηση των συναδέλφων, το ΠΥΣΠΕ τοποθετεί ξεκινώντας από την Ομάδα 1 κ.ο.κ. Κατά τη διαδικασία των τοποθετήσεων και ανάλογα με τις επιθυμίες των συναδέλφων, “καλύπτονται” τα σχολεία της μιας Ομάδας ή “περισσεύουν” για τους συναδέλφους άλλων Ομάδων. Αντίστοιχα αν κάποιος συνάδελφος/συναδέλφισσα “χάσει” την κατά προτεραιότητα τοποθέτηση σε σχολική μονάδα της ίδιας ομάδας με τη σχολική μονάδα που κρίθηκε λειτουργικά υπεράριθμος/η, ή σε όμορη αυτής, στην περίπτωση που δεν υπάρχει κενό στην ίδια ομάδα, τότε τοποθετείται στο τέλος με όλους τους συναδέλφους που θα έχουν περισσέψει ή που δεν επιθυμούσαν την κατά προτεραιότητα τοποθέτηση. Επιβάλλεται συνεπώς η πολύ προσεκτική συμπλήρωση της Δήλωσης Τοποθέτησης, ώστε να μη βρεθεί κάποιος συνάδελφος/συναδέλφισσα προ δυσάρεστων εκπλήξεων.
·             Έχω πολλάκις αναφέρει πως και η δήλωση επιθυμίας για να κριθεί κανείς λειτουργικά υπεράριθμος πρέπει να είναι απόρροια ώριμης σκέψης και όχι επιπολαιότητας. Και τούτο διότι συνάδελφος με λίγα μόρια μετάθεσης ίσως καταλήξει να τοποθετηθεί σε σχολείο δυσμενέστερων συνθηκών από αυτό στο οποίο κρίνεται λειτουργικά υπεράριθμος.
·           Ως αιρετός, πρωτίστως συνάδελφος επιλέγω πάντοτε να ενημερώνω όλους τους συναδέλφους μου, κάνοντας εκτιμήσεις. Δεν διεκδικώ το αλάθητο. Η τελική επιλογή ωστόσο είναι των συναδέλφων μου οι οποίοι και θα αναλάβουν την ευθύνη και  το ρίσκο των επιλογών τους.   

Με συναδελφικούς χαιρετισμούς
Λιόντος Βασίλειος
Αιρετός στο ΠΥΣΠΕ Ιωαννίνων

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου