Οι νέοι που ασκούνται τακτικά, έχουν καλύτερες σχολικές επιδόσεις,
σύμφωνα με μια νέα βρετανική επιστημονική έρευνα, που έρχεται να
επιβεβαιώσει την αρχαιοελληνική πεποίθηση «νους υγιής εν σώματι υγιεί». Η
μελέτη έδειξε ότι η άσκηση συνδέεται με καλύτερους βαθμούς τόσο στα
θεωρητικά μαθήματα (γλώσσα), όσο και στα θετικά (μαθηματικά, φυσική
κ.α.) και μάλιστα σε βάθος χρόνου.
Οι ερευνητές των πανεπιστημίων του Νταντί και του Στραθκλάιντ, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο βρετανικό περιοδικό αθλητιατρικής "British Journal of Sports Medicine", σύμφωνα με το BBC, κατέγραψαν αύξηση στις σχολικές επιδόσεις για κάθε 17 λεπτά πρόσθετης άσκησης των αγοριών και 12 λεπτά των κοριτσιών. Κατά μέσο όρο, κάθε 15 λεπτά παραπάνω άσκησης φαίνεται να σχετίζονται με ένα τέταρτο του βαθμού παραπάνω, άρα 60 λεπτά πρόσθετης άσκησης θα μπορούσαν να «προσθέσουν» ένα ολόκληρο βαθμό (χωρίς φυσικά αυτό να είναι δεδομένο για κάθε παιδί).
Η μελέτη διαπίστωσε ότι η μέτρια έως εντατική άσκηση βελτιώνει ιδιαίτερα την απόδοση των κοριτσιών στα θετικά μαθήματα. Αυτό, κατά τους ερευνητές, μπορεί να οφείλεται στο ότι ο εγκέφαλος των δύο φύλων αντιδρά διαφορετικά στην αύξηση της σωματικής δραστηριότητας. Οι ερευνητές βρήκαν ότι οι νέοι που ασκούνταν συχνά, τα κατάφερναν καλύτερα στο σχολείο και στα διαγωνίσματα διαχρονικά, στις ηλικίες των 11, 13 και 16 ετών. Μάλιστα, όσο πιο τακτική και έντονη ήταν η άσκηση, τόσο μεγαλύτερη ήταν η θετική επίπτωση στη βαθμολογία, όπως μετέδωσε το Αθηναϊκό Πρακτορείο.
Η συνιστώμενη διάρκεια άσκησης για τους νέους είναι 60 λεπτά την ημέρα (είτε αυτό αφορά τη γυμναστική στο σχολείο, είτε σχετική εξωσχολική δραστηριότητα), αλλά, σύμφωνα με τη μελέτη, που έγινε σε περίπου 5.000 παιδιά, τα περισσότερα ασκούνται λιγότερο (το πολύ μισή ώρα τη μέρα ημερησίως κατά μέσο όρο).
«Η σωματική δραστηριότητα δεν είναι απλώς πολύ σημαντική για τη σωματική υγεία, αλλά έχει και άλλα οφέλη, κάτι που θα έπρεπε να ενδιαφέρει ιδιαίτερα τους γονείς, τους εκπαιδευτικούς και τις αρμόδιες δημόσιες υπηρεσίες», δήλωσε η επικεφαλής της έρευνας.
Άλλοι παράγοντες που έχουν βρεθεί ότι συσχετίζονται επίσης με τις σχολικές επιδόσεις ενός παιδιού, είναι το βάρος του κατά τη γέννησή του, η ηλικία της μητέρας όταν γέννησε και το αν κάπνιζε, και βεβαίως μια σειρά από κοινωνικο-οικονομικούς παράγοντες. Εννοείται εξάλλου πως η σωματική άσκηση δεν πρέπει να αποτελεί υπεκφυγή εκ μέρους των παιδιών για να μη διαβάζουν τα μαθήματά τους…
Οι ερευνητές των πανεπιστημίων του Νταντί και του Στραθκλάιντ, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο βρετανικό περιοδικό αθλητιατρικής "British Journal of Sports Medicine", σύμφωνα με το BBC, κατέγραψαν αύξηση στις σχολικές επιδόσεις για κάθε 17 λεπτά πρόσθετης άσκησης των αγοριών και 12 λεπτά των κοριτσιών. Κατά μέσο όρο, κάθε 15 λεπτά παραπάνω άσκησης φαίνεται να σχετίζονται με ένα τέταρτο του βαθμού παραπάνω, άρα 60 λεπτά πρόσθετης άσκησης θα μπορούσαν να «προσθέσουν» ένα ολόκληρο βαθμό (χωρίς φυσικά αυτό να είναι δεδομένο για κάθε παιδί).
Η μελέτη διαπίστωσε ότι η μέτρια έως εντατική άσκηση βελτιώνει ιδιαίτερα την απόδοση των κοριτσιών στα θετικά μαθήματα. Αυτό, κατά τους ερευνητές, μπορεί να οφείλεται στο ότι ο εγκέφαλος των δύο φύλων αντιδρά διαφορετικά στην αύξηση της σωματικής δραστηριότητας. Οι ερευνητές βρήκαν ότι οι νέοι που ασκούνταν συχνά, τα κατάφερναν καλύτερα στο σχολείο και στα διαγωνίσματα διαχρονικά, στις ηλικίες των 11, 13 και 16 ετών. Μάλιστα, όσο πιο τακτική και έντονη ήταν η άσκηση, τόσο μεγαλύτερη ήταν η θετική επίπτωση στη βαθμολογία, όπως μετέδωσε το Αθηναϊκό Πρακτορείο.
Η συνιστώμενη διάρκεια άσκησης για τους νέους είναι 60 λεπτά την ημέρα (είτε αυτό αφορά τη γυμναστική στο σχολείο, είτε σχετική εξωσχολική δραστηριότητα), αλλά, σύμφωνα με τη μελέτη, που έγινε σε περίπου 5.000 παιδιά, τα περισσότερα ασκούνται λιγότερο (το πολύ μισή ώρα τη μέρα ημερησίως κατά μέσο όρο).
«Η σωματική δραστηριότητα δεν είναι απλώς πολύ σημαντική για τη σωματική υγεία, αλλά έχει και άλλα οφέλη, κάτι που θα έπρεπε να ενδιαφέρει ιδιαίτερα τους γονείς, τους εκπαιδευτικούς και τις αρμόδιες δημόσιες υπηρεσίες», δήλωσε η επικεφαλής της έρευνας.
Άλλοι παράγοντες που έχουν βρεθεί ότι συσχετίζονται επίσης με τις σχολικές επιδόσεις ενός παιδιού, είναι το βάρος του κατά τη γέννησή του, η ηλικία της μητέρας όταν γέννησε και το αν κάπνιζε, και βεβαίως μια σειρά από κοινωνικο-οικονομικούς παράγοντες. Εννοείται εξάλλου πως η σωματική άσκηση δεν πρέπει να αποτελεί υπεκφυγή εκ μέρους των παιδιών για να μη διαβάζουν τα μαθήματά τους…
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου