Γράφει ο Γιώργος Δημητρακόπουλος , Πρόεδρος του Συλλόγου Π.Ε. της Νίκαιας
Ενώ η διαδικασία των υποχρεωτικών μετατάξεων βρίσκεται σε εξέλιξη, θεωρούμε καθήκον μας να προχωρήσουμε σε κάποιες επισημάνσεις και προβληματισμούς που πιστεύουμε ότι απασχολούν πολλούς συναδέλφους τόσο στην Α/θμια όσο και στη Β/θμια Εκπαίδευση.
1. Η πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ., υλοποιώντας μνημονιακές δεσμεύσεις, νομοθέτησε και προχωρεί στις υποχρεωτικές μετατάξεις συναδέλφων της Δευτεροβάθμιας ορίζοντας αυθαίρετα πλεονάζον προσωπικό ανά Ειδικότητα και Διεύθυνση Εκπαίδευσης - χωρίς να ζητήσει τη γνώμη των ΠΥΣΔΕ και του ΚΥΣΔΕ – και, ταυτόχρονα, συστήνει οργανικές θέσεις στην Πρωτοβάθμια, χωρίς να λάβει τις εισηγήσεις από τα ΠΥΣΠΕ και το ΚΥΣΠΕ. Η προχειρότητα δε με την οποία λειτουργεί καταδεικνύεται και από το γεγονός ότι την επόμενη μέρα της έκδοσης των Υ.Α., τροποποίησε και ανακοινοποίησε την Υπουργική Απόφαση.
2. Η διαδικασία των υποχρεωτικών μετατάξεων έρχεται μετά την «αθώα» αύξηση του ωραρίου των εκπαιδευτικών της Δευτεροβάθμιας, τη διαθεσιμότητα και την επαπειλούμενη απόλυση 2.122 μονίμων εκπαιδευτικών, αλλά τα θύματα δεν είναι μόνο σε αυτή τη βαθμίδα. Είναι ηλίου φαεινότερο ότι αυτά τα μέτρα έχουν επιπτώσεις και στην Πρωτοβάθμια, αφού οι δύο βαθμίδες λειτουργούν ως συγκοινωνούντα δοχεία.
3. Εφόσον συσταθούν νέες οργανικές στην Πρωτοβάθμια, οι οποίες δεν δόθηκαν – προ τριμήνου - στις μεταθέσεις από Περιοχή σε Περιοχή, επιβάλλεται να γίνουν συμπληρωματικές μεταθέσεις μόνο για τις ειδικότητες των εκπαιδευτικών της Φυσικής Αγωγής, Μουσικής και Αγγλικών, ώστε να τους δοθεί η δυνατότητα να μετατεθούν σε περιοχές της προτίμησής τους.
4. Υπάρχουν συνάδελφοι της Πρωτοβάθμιας (των ειδικοτήτων που αναφέραμε παραπάνω), οι οποίοι και παραμένουν στη διάθεση των κατά τόπους ΠΥΣΠΕ, λόγω της έλλειψης οργανικών θέσεων. Είναι αδιανόητο να συσταθούν νέες οργανικές θέσεις και οι συνάδελφοι αυτοί να παραμείνουν στη διάθεση.
Τη στιγμή, λοιπόν, που η κυβέρνηση απορρυθμίζει τις εργασιακές σχέσεις, διαλύει τα σχολεία και τον κοινωνικό ιστό, η ΔΟΕ, το μεγαλύτερο σωματείο του Δημόσιου Τομέα, εξακολουθεί να μην έχει συγκροτηθεί σε «σώμα», δύο μήνες μετά το εκλογικό της συνέδριο!!! Ασφαλώς και δεν είναι της ώρας να αποδοθούν ευθύνες, αλλά είναι βέβαιο ότι σε ευθετότερο χρόνο θα καταλογιστούν από τη βάση του Κλάδου.
Όμως, τα «παιχνίδια» των παρατάξεων τελειώνουν εδώ! Η ΔΟΕ οφείλει, σήμερα κιόλας, να συμπαραταχθεί με την ΟΛΜΕ και από κοινού να κάνουν παράσταση στον Υπουργό Παιδείας απαιτώντας την ανάκληση των Υ.Α. περί πλεονάζοντος προσωπικού και υποχρεωτικών μετατάξεων από τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Παράλληλα, τα Υπηρεσιακά Συμβούλια θα καθορίσουν τα κενά και τις υπεραριθμίες που προκύπτουν και οι όποιες μετατάξεις σε σχολικές μονάδες της Πρωτοβάθμιας ακολουθήσουν να έχουν εθελοντικό χαρακτήρα. Εξυπακούεται ότι των μετατάξεων αυτών θα έχουν προηγηθεί οι συμπληρωματικές μεταθέσεις στις οποίες αναφερθήκαμε παραπάνω, οι τοποθετήσεις αυτών και των «διαθεσιτών» συναδέλφων των αντίστοιχων ειδικοτήτων (Φυσικής Αγωγής, Μουσικής, Αγγλικών) στις νέες οργανικές θέσεις.
Ενώ η διαδικασία των υποχρεωτικών μετατάξεων βρίσκεται σε εξέλιξη, θεωρούμε καθήκον μας να προχωρήσουμε σε κάποιες επισημάνσεις και προβληματισμούς που πιστεύουμε ότι απασχολούν πολλούς συναδέλφους τόσο στην Α/θμια όσο και στη Β/θμια Εκπαίδευση.
1. Η πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ., υλοποιώντας μνημονιακές δεσμεύσεις, νομοθέτησε και προχωρεί στις υποχρεωτικές μετατάξεις συναδέλφων της Δευτεροβάθμιας ορίζοντας αυθαίρετα πλεονάζον προσωπικό ανά Ειδικότητα και Διεύθυνση Εκπαίδευσης - χωρίς να ζητήσει τη γνώμη των ΠΥΣΔΕ και του ΚΥΣΔΕ – και, ταυτόχρονα, συστήνει οργανικές θέσεις στην Πρωτοβάθμια, χωρίς να λάβει τις εισηγήσεις από τα ΠΥΣΠΕ και το ΚΥΣΠΕ. Η προχειρότητα δε με την οποία λειτουργεί καταδεικνύεται και από το γεγονός ότι την επόμενη μέρα της έκδοσης των Υ.Α., τροποποίησε και ανακοινοποίησε την Υπουργική Απόφαση.
2. Η διαδικασία των υποχρεωτικών μετατάξεων έρχεται μετά την «αθώα» αύξηση του ωραρίου των εκπαιδευτικών της Δευτεροβάθμιας, τη διαθεσιμότητα και την επαπειλούμενη απόλυση 2.122 μονίμων εκπαιδευτικών, αλλά τα θύματα δεν είναι μόνο σε αυτή τη βαθμίδα. Είναι ηλίου φαεινότερο ότι αυτά τα μέτρα έχουν επιπτώσεις και στην Πρωτοβάθμια, αφού οι δύο βαθμίδες λειτουργούν ως συγκοινωνούντα δοχεία.
3. Εφόσον συσταθούν νέες οργανικές στην Πρωτοβάθμια, οι οποίες δεν δόθηκαν – προ τριμήνου - στις μεταθέσεις από Περιοχή σε Περιοχή, επιβάλλεται να γίνουν συμπληρωματικές μεταθέσεις μόνο για τις ειδικότητες των εκπαιδευτικών της Φυσικής Αγωγής, Μουσικής και Αγγλικών, ώστε να τους δοθεί η δυνατότητα να μετατεθούν σε περιοχές της προτίμησής τους.
4. Υπάρχουν συνάδελφοι της Πρωτοβάθμιας (των ειδικοτήτων που αναφέραμε παραπάνω), οι οποίοι και παραμένουν στη διάθεση των κατά τόπους ΠΥΣΠΕ, λόγω της έλλειψης οργανικών θέσεων. Είναι αδιανόητο να συσταθούν νέες οργανικές θέσεις και οι συνάδελφοι αυτοί να παραμείνουν στη διάθεση.
Τη στιγμή, λοιπόν, που η κυβέρνηση απορρυθμίζει τις εργασιακές σχέσεις, διαλύει τα σχολεία και τον κοινωνικό ιστό, η ΔΟΕ, το μεγαλύτερο σωματείο του Δημόσιου Τομέα, εξακολουθεί να μην έχει συγκροτηθεί σε «σώμα», δύο μήνες μετά το εκλογικό της συνέδριο!!! Ασφαλώς και δεν είναι της ώρας να αποδοθούν ευθύνες, αλλά είναι βέβαιο ότι σε ευθετότερο χρόνο θα καταλογιστούν από τη βάση του Κλάδου.
Όμως, τα «παιχνίδια» των παρατάξεων τελειώνουν εδώ! Η ΔΟΕ οφείλει, σήμερα κιόλας, να συμπαραταχθεί με την ΟΛΜΕ και από κοινού να κάνουν παράσταση στον Υπουργό Παιδείας απαιτώντας την ανάκληση των Υ.Α. περί πλεονάζοντος προσωπικού και υποχρεωτικών μετατάξεων από τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Παράλληλα, τα Υπηρεσιακά Συμβούλια θα καθορίσουν τα κενά και τις υπεραριθμίες που προκύπτουν και οι όποιες μετατάξεις σε σχολικές μονάδες της Πρωτοβάθμιας ακολουθήσουν να έχουν εθελοντικό χαρακτήρα. Εξυπακούεται ότι των μετατάξεων αυτών θα έχουν προηγηθεί οι συμπληρωματικές μεταθέσεις στις οποίες αναφερθήκαμε παραπάνω, οι τοποθετήσεις αυτών και των «διαθεσιτών» συναδέλφων των αντίστοιχων ειδικοτήτων (Φυσικής Αγωγής, Μουσικής, Αγγλικών) στις νέες οργανικές θέσεις.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου