Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών θα ξεκινήσει από πάνω, είπε στην
Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής κατά την 3η ημέρα συζήτησης επί
του Σχεδίου Νόμου για την Αρχή Αξιολόγησης και υπογράμμισε:
Α.Θα αξιολογηθούν πρώτα εκείνοι και θα επιμορφωθούν και κατόπιν θα αξιολογήσουν τους υπόλοιπους. Είναι βασικό αυτό και γι’ αυτό έχουν προβλεφθεί όλες οι αναγκαίες διαδικασίες, έτσι ώστε η επιμόρφωση να κινηθεί. Είδατε ότι τα βήματα είναι οργανωμένα ή προσεκτικά, τουλάχιστον, έχουν κάποια λογική συνέχεια και αυτό δεν νομίζω ότι μπορείτε να το διαψεύσετε. Άρα, θα υπάρχει επιμόρφωση γι’ αυτούς, που θα αξιολογήσουν τους υπόλοιπους και σε προοπτική, η οποία έχει να κάνει και με τα αναφερόμενα περί «τιμωρητικής» αξιολόγησης.
Β.Σε περίπτωση που έχουμε μία αρνητική κρίση, αυτή η αρνητική κρίση, καταρχάς, έχει και δεύτερη ευκαιρία. Επίσης, η αρνητική κρίση θα κινητοποιεί ένα μηχανισμό επιμόρφωσης για τον εκπαιδευτικό, διότι δεν μας ενδιαφέρει ο εκπαιδευτικός αυτός να μείνει στάσιμος. Μας ενδιαφέρει να βελτιωθεί. Με αυτή την φιλοσοφία, θεωρώ ότι δίνονται τα εχέγγυα και ήδη, μέσα από τις διαδικασίες που βλέπετε ότι περιγράφουμε, αλλά έχουν ξεκινήσει, επίσης, πολλές από αυτές, τα εχέγγυα αυτά υλοποιούνται.
Γ. Επομένως, θεωρώ ότι αυτό που θα πρέπει να δώσουμε στην εκπαιδευτική κοινότητα, δεν σας λέω μία ομοφωνία, τουλάχιστον να είναι μία συμφωνία - μήνυμα στα ελάχιστα, ότι η διαδικασία της αξιολόγησης θα ξεκινήσει από κατοχύρωση της διαφάνειας, της αξιοκρατίας και της δικαιοσύνης και εν πάση περιπτώσει, της δυνατότητας για τον κάθε εκπαιδευτικό, ο οποίος νιώθει ότι δεν έχει αξιολογηθεί, έτσι όπως του το άξιζε, να βρει το δίκιο του σε ένα ανεξάρτητο όργανο. Αυτό ως εχέγγυο, ως κριτήριο, είναι άξιο εμπιστοσύνης στο σύστημα. Αυτό θέλουμε να δομήσουμε με το συγκεκριμένο σχέδιο νόμου.
Α.Θα αξιολογηθούν πρώτα εκείνοι και θα επιμορφωθούν και κατόπιν θα αξιολογήσουν τους υπόλοιπους. Είναι βασικό αυτό και γι’ αυτό έχουν προβλεφθεί όλες οι αναγκαίες διαδικασίες, έτσι ώστε η επιμόρφωση να κινηθεί. Είδατε ότι τα βήματα είναι οργανωμένα ή προσεκτικά, τουλάχιστον, έχουν κάποια λογική συνέχεια και αυτό δεν νομίζω ότι μπορείτε να το διαψεύσετε. Άρα, θα υπάρχει επιμόρφωση γι’ αυτούς, που θα αξιολογήσουν τους υπόλοιπους και σε προοπτική, η οποία έχει να κάνει και με τα αναφερόμενα περί «τιμωρητικής» αξιολόγησης.
Β.Σε περίπτωση που έχουμε μία αρνητική κρίση, αυτή η αρνητική κρίση, καταρχάς, έχει και δεύτερη ευκαιρία. Επίσης, η αρνητική κρίση θα κινητοποιεί ένα μηχανισμό επιμόρφωσης για τον εκπαιδευτικό, διότι δεν μας ενδιαφέρει ο εκπαιδευτικός αυτός να μείνει στάσιμος. Μας ενδιαφέρει να βελτιωθεί. Με αυτή την φιλοσοφία, θεωρώ ότι δίνονται τα εχέγγυα και ήδη, μέσα από τις διαδικασίες που βλέπετε ότι περιγράφουμε, αλλά έχουν ξεκινήσει, επίσης, πολλές από αυτές, τα εχέγγυα αυτά υλοποιούνται.
Γ. Επομένως, θεωρώ ότι αυτό που θα πρέπει να δώσουμε στην εκπαιδευτική κοινότητα, δεν σας λέω μία ομοφωνία, τουλάχιστον να είναι μία συμφωνία - μήνυμα στα ελάχιστα, ότι η διαδικασία της αξιολόγησης θα ξεκινήσει από κατοχύρωση της διαφάνειας, της αξιοκρατίας και της δικαιοσύνης και εν πάση περιπτώσει, της δυνατότητας για τον κάθε εκπαιδευτικό, ο οποίος νιώθει ότι δεν έχει αξιολογηθεί, έτσι όπως του το άξιζε, να βρει το δίκιο του σε ένα ανεξάρτητο όργανο. Αυτό ως εχέγγυο, ως κριτήριο, είναι άξιο εμπιστοσύνης στο σύστημα. Αυτό θέλουμε να δομήσουμε με το συγκεκριμένο σχέδιο νόμου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου